Pagina:
  1. 1
  2. 2
  3. 3

 

Problemen met de Samsung Galaxy S7

 

Ervaart u verschillende problemen met uw Samsung Galaxy S7? Hier zijn een paar tips om mogelijke problemen op te lossen.

 

De opvolger van de Samsung Galaxy S6, de Samsung Galaxy S7, had een hele nieuwe design van Samsung gekregen. Met een glas ontwerp aan de voorkant en buitenkant is de Samsung Galaxy S7 een krachtige toestel. Helaas heeft het toestel problemen, die vaak kunnen voorkomen.

 

Hier zijn een paar tips, die u kunt gebruiken om het probleem op te lossen.

 

‘Vloeistof gedetecteerd’ melding

 

De Samsung Galaxy S7 heeft een IP-68 certificering. Dat betekent dat het toestel ongeveer 30 minuten lang 1.5 meter onder water kan blijven. Samsung heeft een kleine scherm achter de speakers geplaatst om water tegen te houden. Kleine druppeltjes water kunnen nog steeds tussen de speaker opening binnendringen. Wanneer uw toestel iets te lang onder water staat, krijgt u een melding met ‘Vloeistof gedetecteerd’. Uw toestel heeft mogelijk waterschade. Hieronder een paar tips om deze melding weg te halen:

 

  • Wacht een paar uur om het toestel volledig te laten drogen. U kunt ook met een droge handdoek de speaker opening drogen.

 

  • Er wordt niet aangeraden om een föhn te gebruiken. Hete lucht kan componenten in het moederbord beschadigen.  

 

Heeft deze tips het probleem niet opgelost? Dan heeft uw Samsung Galaxy S7 een waterschade reparatie nodig. Het moederbord moet zo snel mogelijk schoongemaakt worden om nog meer corrosie in het moederbord te stoppen.  

 

Batterij raakt snel leeg

 

De 3000mAh batterij van de Samsung Galaxy S7 kan na een tijdje slecht presteren. De batterij van de Samsung Galaxy S7 kan ongeveer 500 keer volledig opgeladen worden. Het toestel kan snel leeg raken of de batterij kan opzwellen. Helaas kan een opgezwollen batterij alleen opgelost worden door middel van een reparatie. Als uw batterij snel leeg raakt, heeft de batterij mogelijk een vervanging nodig. In sommige gevallen kan een app of een functie veel stroom gebruiken. U kunt erachter komen, waarom uw batterij snel leeg raakt.

 

  • Ga naar: Instellingen > Batterij > Batterij gebruik. Daar kunt u controleren welke app of functie de meeste batterij gebruikt. Apps zoals Facebook en Messenger gebruiken meestal veel batterij zelfs als ze niet gebruikt worden. Vanuit het batterij overzicht is het mogelijk om het accuverbruik van apps te beperken. Apps die meer dan drie dagen niet zijn gebruikt, worden gesluimerd en kunnen geen meldingen meer tonen.

 

  • Elke Samsung Galaxy S7 heeft een aantal geïnstalleerde apps. Deze apps zult u nauwelijks of nooit gebruiken. U kunt deze apps niet verwijderen, maar uitschakelen. Om deze apps uit te schakelen, ga naar:

 

Instellingen > Applicatiebeheer > Tik op de app > Uitschakelen

 

  • De schermhelderheid verlagen kan ervoor zorgen, dat het scherm minder batterij verbruikt. De schermhelderheid wordt automatisch ingesteld. De helderheid zal verhoogd worden, wanneer er veel licht aanwezig is. Om de automatische helderheid uit te schakelen, ga naar:

 

Instellingen > Display > Helderheid > Automatische helderheid uitschakelen.

 

Gaat het toestel nog snel leeg? De batterij moet vervangen worden. De batterij heeft mogelijk de oplaadcyclus behaald. Batterij reparaties worden bij PhoneDokter binnen 30 minuten uitgevoerd.  

 

Toestel is langzaam

 

Slechte prestaties kunnen ook het gevolg van een slechte batterij zijn of een app, die veel processorkracht gebruikt. Toestellen worden na de afloop van de tijd langzamer. Om uw Samsung Galaxy S7 sneller te laten werken, volg deze stappen:

 

  • Het eerste wat u kunt doen is opslagruimte vrijmaken. De Samsung Galaxy S7 heeft een opslagruimte van 32GB. Het toestel zal een waarschuwing geven wanneer de opslagruimte vol raakt. Om apps te verwijderen, ga naar:

 

Instellingen > Apps > Applicatiebeheer > Tik op een app > App verwijderen.

 

  • U kunt gebruik maken van een andere launcher. Een launcher is eigenlijk het veranderen van het thuisscherm . Een andere launcher gebruikt niet zoveel processorkracht, waardoor uw toestel sneller kan werken. Er wordt aangeraden om de Google Now of de Nova launcher te gebruiken. Om één van de twee launchers te downloaden, ga naar:

 

Google Play app > Zoek naar ‘Google Now’ of ‘Nova Laucher’ > Kies een app > Downloaden.

 

Als de app gedownload is, tik op de app. U zult moeten kiezen welke launcher u wilt gebruiken.

 

Niet werkende camera

 

Bij sommige toestellen is de camera zwart geworden en verschijnt een bericht op het scherm ‘Camera is gestopt’. Het probleem wordt veroorzaakt door een paar camera instellingen, die verkeerd zijn ingesteld of door een kleine software bug. Hier zijn een paar tips, die u kunt gebruiken om het camera probleem op te lossen.

 

  • Herstart uw Samsung Galaxy S7. Soms  kan een simpele herstart de software bug oplossen en dus het probleem oplossen.

 

  • Controleer de camera app instellingen. Om de camera app instellingen te openen, ga naar:

 

Instellingen > Apps > Applicatiebeheer > Camera > Gedwongen stoppen.

 

Wis ook de cache van de camera app. Om de cache van de camera app te wissen, ga naar:

 

Instellingen > Apps > Applicatiebeheer > Camera > Wis cache.

 

  • Soms kan een bug in Smart Stay het probleem veroorzaken. Om Smart Stay uit te schakelen, ga naar:

 

Instellingen > Smart Stay > Tik op de schakelaar om de app uit te schakelen.

 

Werkt de camera nog steeds niet? De camera moet vervangen worden. PhoneDokter vervangt de voorcamera en achter camera van uw Samsung Galaxy S7 binnen 30 minuten.

 

Toestel blijft herstarten

 

Samsung Galaxy’s die blijven herstarten is een probleem dat recent is. Het toestel kan ook tijdens gebruik vastlopen. Deze twee problemen kunnen door een bug in het Android systeem veroorzaakt worden. Hier is wat u kunt doen, als uw toestel blijft herstarten.

 

  • Probeer een fabrieksherstel uit te voeren. Een fabrieksherstel lost alle bugs op, die in het systeem zijn ontstaan. Om een fabrieksherstel uit te voeren, is dit wat u moet doen:

 

Let op! Uw gegevens zullen verwijderd worden. Er wordt aangeraden om een back-up van uw gegevens uit te voeren.

 

1- Schakel eerst uw toestel uit.

 

2- Druk op de volume omhoog-knop, de thuisknop en aan-uit knop tegelijkertijd ingedrukt, totdat het Samsung logo verschijnt.

 

3- Navigeer met de volume omlaag-knop naar ‘wipe data/factory’ reset en druk daarna op de aan-uit knop.

 

4- Navigeer met de volume omlaag-knop naar ‘yes’ en druk daarna op de aan-uit knop.

 

Blijft het toestel herstarten? Een moederbord reparatie kan het probleem oplossen.   

iPhone 6S wordt heet

11-05-2018 12:43

 

iPhone 6S raakt oververhit

 

Wordt uw iPhone 6S heel erg heet en is het toestel soms daardoor onbruikbaar? Hier zijn een paar tips om dit probleem op te lossen.

 

De ideale gebruikstemperatuur van een iPhone 6S is tussen 0 en 35 graden. Buiten deze temperaturen kunnen de batterij en andere componenten in het moederbord beschadigd raken, waardoor het toestel heet kan worden of niet meer kan opladen.

 

Uw iPhone kan te heet worden wanneer u het toestel voor een hele lange tijd in een warme of koude plaats gebruikt of laat zitten. Het kan soms vriezen in Nederland, waardoor het temperatuur onder 0 graden gaat. U zult misschien merken, dat uw iPhone heet begint te worden. Bij kou hebben batterijen meer energie nodig om het toestel te kunnen laten functioneren. Hierdoor loopt het toestel sneller leeg, als het koud is.

 

Waarom wordt mijn iPhone 6S heet?

 

Elke Apple apparaat zal een waarschuwing geven als het toestel te heet of te koud wordt. U zult een bericht krijgen met ‘De iPhone moet afkoelen voordat u hem kunt gebruiken’ of andere waarschuwingen. Bij dit soort meldingen kunt u beter het toestel uitschakelen om nog meer beschadigen aan uw iPhone te voorkomen. Er wordt ook aangeraden om het toestel in een koudere of warmere plek te zetten, zodat het toestel kan afkoelen.    

 

De iPhone zal moeten afkoelen en het toestel mag niet opgeladen worden. Het scherm zal dimmen of zwart worden. Andere functies, zoals de camera flash en de schermhelderheid zullen uitgeschakeld worden. Het is ook normaal, dat u geen bereik meer heeft.     

 

Het is volkomen normaal als uw iPhone 6S warm wordt tijdens het opstarten of wanneer u een app of een iOS update uitvoert. Het toestel zal daarna afkoelen. Andere factoren die het probleem kunnen veroorzaken, zijn:

 

Extensieve gebruik

 

Extensieve gebruik gebeurt wanneer u een zware applicatie voor een lange tijd gebruikt. Apps zoals spelletjes en navigaties kunnen uw iPhone processor overladen, waardoor het toestel heet wordt.

 

Opladen met een niet originele Apple lader

 

Niet originele laders kunnen soms geen genoeg stroom opwekken, waardoor de batterij en andere componenten in het moederbord beschadigd kunnen raken.

 

Opladen met een hoesje

 

Sommige hoesjes kunnen hitte vasthouden, waardoor het toestel heet kan voelen. Als dat het geval is, wordt er aangeraden het hoesje niet te gebruiken.

 

Zwakke of geen bereik

 

Wanneer uw iPhone zwak of geen bereik heeft, kan het toestel ook heet worden. Het toestel blijft op zoek naar een signaal, waardoor meer processorkracht gebruikt moet worden.

 

Bugs of corrupte bestanden

 

Gedownloade apps kunnen verschillende bugs of corrupte bestanden bevatten. U zult meteen merken of het probleem door een app veroorzaakt wordt. Het toestel zal beginnen te oververhitten, als een bepaalde app geopend is.

 

Download van grote bestanden

 

Wanneer u grote bestanden probeert te downloaden, zal het toestel redelijk warm worden. Dat uw iPhone warm geworden is, is heel normaal en zal vervolgens weer op zijn optimale temperatuur werken.

 

iOS bugs

 

iOS bugs kunnen na een iOS update ontstaan. iOS updates bevatten altijd nieuwe functies en oplossingen voor verschillende bugs. Omdat elk Apple apparaat anders is, kunnen bugs na een update opgelost worden maar ook kunnen nieuwe bugs ontstaan.

 

Slechte batterij

 

Vaak kan een slechte batterij ervoor zorgen, dat de iPhone heet wordt. Elke batterij heeft een bepaalde levensduur. De batterij van de iPhone 6S kan zo’n 500 keer volledig opgeladen worden, daarna kan de iPhone snel leeg raken. Batterijen kunnen bij blootstelling aan kou of warmte ook opzwellen.

 

Fysieke- of waterschade

 

Oververhitting kan soms de oorzaak zijn van fysieke- of waterschade. Verschillende onderdelen en moederbord componenten kunnen beschadigd raken, waardoor het toestel niet optimaal kan werken.

 

U kunt de volgende tips gebruiken om het probleem op te lossen.

 

Uw batterij controleren

 

Vanaf iOS 11.3 is het mogelijk om verschillende aspecten van uw batterij te checken. Via de batterijconditie functie kunt u de maximumcapaciteit en de piekprestaties van uw batterij controleren. De batterijconditie app geeft ook aan, wanneer uw batterij vervangen moet worden. Om de batterij te controleren, ga naar:

 

Instellingen > Batterijconditie > Controleer of de batterij vervangen moet worden.

 

Vliegtuigmodus inschakelen

 

Eén van de aspecten, dat kan leiden tot oververhitting is: slecht of geen bereik. Uw iPhone zal naar een signaal blijven zoeken. De processor van uw toestel blijft werken, totdat het toestel een signaal kan vinden. Vliegtuigmodus inschakelen biedt een tijdelijke oplossing aan. Vliegtuigmodus zal Wi-Fi, bluetooth en het 4G netwerk automatisch uitschakelen.Om vliegtuigmodus in te schakelen, ga naar:

Instellingen > U zult een vliegtuig icoontje zien > Tik op de schakelaar om vliegtuigmodus in te schakelen.

 

DFU modus inschakelen

 

Let op! Voer deze stap niet uit als uw iPhone waterschade of een andere type beschadiging heeft. Zorg ervoor, dat uw iPhone 6S opgeladen is om deze stap uit te voeren. Als het proces niet foutloos loopt is de kans groot, dat er permanente beschadigingen ontstaat.

 

Device Firmware Update mode is een iOS modus, die u kunt inschakelen om eventuele problemen met de software van uw apparaat op te lossen. DFU modus zorgt ervoor, dat uw iPhone met iTunes kan verbinden zonder het iOS systeem te laden. Het DFU modus wordt ook gebruikt, als u een oudere of een aangepaste iOS versie op uw iPhone of iPad wilt installeren. Om DFU modus in te schakelen, is dit wat u moet doen.

 

1- Sluit het toestel aan op een computer. Zorg ervoor, dat u de laatste versie van iTunes gebruikt.

 

2- Schakel het toestel uit.

 

3- Houd de aan-uit knop ingedrukt.

 

4- Na circa 3 seconden houdt de thuisknop ingedrukt. Houd de twee knoppen gelijktijdig ingedrukt voor circa 10 seconden.

 

5- Laat vervolgens de aan-uit knop los.

 

6- Houd de thuisknop voor circa 5 seconden ingedrukt.

 

7- Er zal een melding in iTunes verschijnen, dat de iPhone in herstelmodus is (DFU modus).

 

Verschijnt er een melding in iTunes, dat de iPhone niet in herstelmodus is? Herhaal alle stappen opnieuw.

 

Laat uw iPhone 6S repareren

 

Als uw iPhone 6S nog steeds oververhit raakt, heeft uw iPhone een reparatie nodig. Een batterij reparatie lost het probleem op. In het geval van waterschade, corrosie kan verschillende componenten in het moederbord beschadigd raken, waardoor een waterschade reparatie nodig is. Batterij reparaties worden binnen 30 minuten uitgevoerd, waterschade reparaties worden binnen 1 á 2 dagen uitgevoerd. Alle reparaties worden bij PhoneDokter door een gecertificeerde reparateur uitgevoerd.

iPhone 7 met een rode scherm

11-05-2018 12:35

 

iPhone 7 scherm rood geworden

 

Heeft uw iPhone 7 een rode scherm? In deze blog vindt u een paar tips, die u kunt gebruiken om dit probleem op te lossen.

 

Niet alleen iPhones kunnen een rode scherm krijgen. Windows computers kunnen ook na een bepaalde tijd de bekende ‘Red screen of death’ krijgen. Windows computers met de ‘Red screen of death’ kunnen meestal niet gerepareerd worden. Gelukkig kunnen iPhones wel gerepareerd worden.

 

Als het scherm opeens rood wordt en uw iPhone niet meer werkt, betekent dit dat uw iPhone 7 niet meer gerepareerd kan worden. Er zijn drie redenen die het probleem kunnen veroorzaken, fysieke schade, waterschade of een softwareprobleem. Interne componenten in het moederbord kunnen na een val beschadigd raken. Een software bug kan ook de oorzaak van het probleem zijn.

 

Waarom is mijn iPhone 7 scherm rood geworden?

 

Het probleem is bij sommige iPhones 7 na een iOS 11 update ontstaan. De iPhone had direct na de herstart een rode scherm en het scherm reageerde niet meer op aanrakingen.

 

Heeft uw iPhone 7 fysieke- of waterschade niet zo lang geleden opgelopen? De kans is dan groot, dat het probleem het gevolg is van de fysieke- of waterschade. Maar als uw iPhone onbeschadigd is en dus geen fysieke- of waterschade heeft, wordt het probleem waarschijnlijk door een software probleem veroorzaakt. Hier zijn een paar tips, die u kunt gebruiken om het probleem op te lossen.

 

Druk hard op uw iPhone scherm

 

Bij sommige toestellen wordt het scherm alleen aan de onderkant rood. Kabels in het moederbord raken soms los, door hard op het scherm te drukken kunnen sommige kabels weer op zijn plek komen te zitten. Druk met uw duim op de onderkant van het scherm. Druk niet te hard, anders kan het scherm barsten.   

 

Herstart uw iPhone

 

De eerste stap is om uw iPhone te herstarten. Een herstart kan problemen, zoals corrupte bestanden of kleine glitches op bepaalde apps oplossen. Een iPhone 7 gaat soms niet meer aan. Beschadigde componenten of een lege batterij kan soms het probleem veroorzaken. Meestal wordt het probleem door een kleine software bug veroorzaakt. Een herstart kan een software bug mogelijk oplossen. Om uw iPhone te herstarten zonder het scherm te gebruiken, is dit wat u moet doen.

 

1- Houd de aan-uit knop ingedrukt en druk gelijktijdig op de volume omlaag-knop.

 

2- Houd deze twee knoppen voor circa 10 seconden ingedrukt. Het scherm zal zwart worden.

 

3- Het Apple logo zal na een paar seconden op het beeldscherm verschijnen.

 

Als het probleem na een herstart nog niet opgelost is, probeer meerdere herstarten uit te voeren.

 

Uw iPhone in iTunes herstellen

 

Let op! U zult na een herstel alle gegevens kwijtraken. Als het nog mogelijk is, wordt er aangeraden om een backup van uw gegevens te maken.  

 

U kunt na een herstart uw iPhone via iTunes herstellen. U zult na een herstel via iTunes uw gegevens kwijtraken. iCloud maakt automatisch een backup van sommige gegevens. Gegevens in iCloud zoals adressen, afspraken, apps en andere informatie staan in de back-up. Muziek en video’s staan lokaal in iTunes en foto’s staan op iCloud. Het iOS systeem zal gewist worden en een nieuwe iOS versie zal automatisch geïnstalleerd worden. Om uw iPhone via iTunes te herstellen, is dit wat u moet doen.

 

1- Installeer de laatste versie van iTunes op uw computer.

 

2- Sluit uw iPhone aan op de computer.

 

3- Klik op het iPhone icoontje, dat in iTunes verschijnt.

 

4- Klik op ‘Herstel’.

 

5- Krijgt u een melding, dat u eerst gekochte apps moet synchroniseren met iTunes? Doe dat om app gegevens op te slaan in iCloud.

 

De iPhone zal daarna opnieuw opstarten. Als het probleem opgelost is en u uw gegevens wilt terugzetten, ga naar.

 

Overzicht > Reservekopieën > Zet reservekopie terug > Kies de gewenste backup > Ga door

 

Het kan een tijdje duren tot iTunes de back up weer terugzet.

 

Schakel DFU modus in

 

Let op! Voer deze stap niet uit als uw iPhone waterschade of fysieke beschadigingen heeft. Zorg ervoor, dat uw iPhone 7 volledig opgeladen is om deze stap uit te voeren. Deze twee factoren moeten in orde zijn om ervoor te zorgen, dat het proces foutloos loopt. Als het proces niet goed uitgevoerd wordt, kunnen permanente beschadiging op uw iPhone 7 ontstaan waardoor uw toestel onbruikbaar wordt.

 

DFU modus is een andere optie om uw iPhone te resetten. Door elke code van uw iPhone te verwijderen en opnieuw te herladen, zal de DFU modus uw iPhone compleet resetten waardoor u uw gegevens verliest. Om uw iPhone 7 in DFU modus te zetten, voer de volgende stappen uit:

 

1- Sluit uw iPhone 7 aan op een computer.

 

2-Open iTunes op uw computer. Zorg ervoor, dat u de laatste versie van iTunes gebruikt.

 

3- Zet het toestel uit.

 

4- Druk op de zijknop voor ongeveer 3 seconden.

 

5- Blijf op de zijknop drukken en druk tegelijkertijd op de volume omlaag-knop voor ongeveer 10 seconden. Als u het Apple logo op uw iPhone beeldscherm ziet, betekent dit dat u de stappen opnieuw moet herhalen.

 

6- Laat de zijknop los, maar blijf op de volume omlaag-knop drukken voor ongeveer 5 seconden. Als u een bericht krijgt, dat u uw iPhone weer moet koppelen aan iTunes moet u deze stappen opnieuw uitvoeren.

 

Als het scherm zwart blijft, betekent dit dat u in DFU modus zit. Er zal een bericht op iTunes verschijnen, dat uw iPhone 7 succesvol is gekoppeld en dat de DFU (Device Firmware Upgrade) klaar is om uitgevoerd te worden. Volg daarna de instructies op uw computer.     

 

Uw iPhone 7 laten repareren

 

Als het scherm van uw iPhone 7 nog steeds rood blijft, heeft uw iPhone een hardware probleem. Dit betekent dat uw iPhone een reparatie nodig heeft. Soms wordt het probleem door een defecte LCD scherm veroorzaakt. Vaak heeft de iPhone niet een scherm vervanging nodig, maar een moederbord reparatie. De touch IC of de LCD connector kan beschadigd zijn geraakt, waardoor het scherm rood wordt. iPhone 7 scherm reparaties zijn bij PhoneDokter binnen 30 minuten uitgevoerd. Touchscreen connector en LCD connector reparaties worden binnen 1 tot a 2 dagen uitgevoerd.  

 

iPhone 6 scherm probleem

 

Ontstaan er grijze strepen op uw iPhone 6 scherm? Of blijft het scherm flikkeren? Gebruik de volgende tips om het probleem op te lossen.

 

Er zijn veel bekende problemen met de iPhone 6. Een probleem die vaak voorkomt, zijn grijze strepen die in het beeldscherm kunnen verschijnen. Scherm problemen kunnen vaak bij de iPhone 6 voorkomen, zoals een flikkerende scherm of een rode scherm. Al deze scherm problemen zijn de oorzaak van een designfout van Apple. De touch IC zijn twee chips in het moederbord, die het scherm controleert. Het probleem staat bekend onder de iPhone community als de ‘Touch Disease’. Het probleem heeft veel iPhone 6, 6 Plus, 6S en 6S Plus modellen beïnvloed.

 

Waarom zijn er grijze strepen op mijn iPhone 6 scherm?

 

U zult misschien denken dat het probleem door een defecte touch IC wordt veroorzaakt. Maar als u uw iPhone 6 al jaren gebruikt en het probleem is pas ontstaan, dan is er een kans dat het probleem door een softwareprobleem wordt veroorzaakt. Soms kan een app of het iOS systeem een softwareprobleem veroorzaken. Apps kunnen stoppen met werken of kunnen na een update bugs bevatten, die ervoor kunnen zorgen dat het toestel niet optimaal werkt. Een instelling die verkeerd ingesteld staat, kan ook ervoor zorgen dat er grijze strepen op het scherm verschijnen.

 

Bij sommige toestellen kunnen grijze strepen aan de bovenkant van het scherm verschijnen, vooral bij het gebruik van de camera app. Grijze strepen komen voor bij het gebruik van de verschillende camera modi, tijdens het maken van een foto in portretmodus of tijdens het opnemen van een video met de voorcamera. Grijze strepen die alleen in de camera app voorkomen zijn geïsoleerd tot de camera app en worden niet door een defecte touch IC of een bug in het besturingssysteem veroorzaakt. Het probleem in de camera app wordt door een verkeerde instelling of een bug veroorzaakt. Blootstelling aan artificiële verlichting kan ook voor scherm problemen zorgen tijdens het gebruik van FaceTime.

 

Volgens sommige experts zijn grijze strepen, die op het scherm ontstaan de gevolgen van slechte optimalisatie van de nieuwste iOS versies. Apple heeft een tijd geleden een iOS update uitgebracht, die de processor snelheid verlaagt. Apple heeft de processorsnelheid van het toestel verlaagt om andere problemen met het toestel op te lossen.

 

Naast grijze strepen kunnen iPhone 6 schermen ook rood, blauw of groen worden. Beeldscherm instellingen die verkeerd ingesteld kunnen zijn, kunnen ook de reden zijn dat de bovengenoemde problemen ontstaan. U kunt denken aan een soortgelijke probleem op uw computer, wanneer u de verkeerde resolutie instelt. Het probleem ontwikkelt eigenlijk omdat de CPU niet de gekozen resolutie kan uitvoeren. Nieuwe softwareversies kunnen nieuwe functies en bugfixes bevatten. Helaas kunnen die bugfixes een bug op een andere toestel oplossen, maar andere bugs kunnen op andere toestellen juist ontstaan.

 

Wanneer uw iPhone 6 onvoldoende interne geheugen of opslagruimte heeft, kunnen verschillende problemen ontstaan. Het toestel kan bijvoorbeeld langzaam werken, het scherm kan niet meer op aanraking reageren of het openen van HD afbeeldingen of video's kan een paar minuten duren.

 

In andere gevallen kan fysieke- of waterschade ook voor het scherm probleem zorgen. Grijze strepen of andere scherm problemen kunnen soms na het ongeluk ontstaan. Het is dus mogelijk, dat het probleem het gevolg van de schade is. In dat geval zou u uw iPhone 6 moeten laten repareren. Als uw scherm niet gebarsten is, heeft uw iPhone waarschijnlijk een defecte touch IC chip. Touch IC reparatie is een zeer complexe reparatie, die alleen door een gecertificeerde reparateur uitgevoerd moet worden.    

 

Als uw iPhone geen fysieke- of waterschade heeft, kunt u de onderstaande stappen gebruiken om het softwareprobleem op te lossen. Controleer of het probleem werkelijk door een app of een bug in het besturingssysteem wordt veroorzaakt.

 

Herstart uw iPhone

 

Kleine bugs kunnen bij een herstart opgelost worden. Deze bugs kunnen problemen in het besturingssysteem veroorzaken, waardoor verschillende grijze strepen op het scherm kunnen ontstaan. Om uw iPhone te herstarten, is wat u moet doen.

 

1- Houd de aan-uit knop ingedrukt, tot de schuifknop op uw beeldscherm verschijnt.

 

2- Sleep de knop naar rechts om de iPhone uit te schakelen.

 

3- Wacht 1 tot 2 minuten.

 

4- Houd de aan-uit knop ingedrukt, totdat het Apple logo op uw beeldscherm verschijnt.

 

Ontstaat het probleem nog steeds? Probeer meerdere herstarten uit te voeren.

 

1- Houd tegelijkertijd de sluimerknop en de thuisknop voor ongeveer 3 seconden ingedrukt.

 

2- Na ongeveer 10 seconden zal het Apple logo verschijnen en de iPhone zal ook automatisch aan gaan.

 

Beperk de transparantie

 

Door de transparantie van uw iPhone scherm te beperken, kan het probleem tijdelijk opgelost worden. Scherm problemen zoals witte balken of een flikkerende scherm zijn tijdelijk op te lossen door bepaalde toegankelijkheid in instellingen aan te passen. Om de transparantie van uw scherm te beperken, volg de onderstaande stappen.

 

Ga naar instellingen > Toegankelijkheid > Tekstopties > Verhoog contrast > Maak minder doorzichtig.

 

Controleer of uw opslagruimte vol is

 

Een volle opslagruimte kan de prestaties van uw iPhone 6 beïnvloeden. Er zal een bericht verschijnen als de opslagruimte vol is. Door ruimte vrij te maken, zal het scherm probleem misschien opgelost worden. U kunt op verschillende manieren ruimte op uw iPhone 6 geheugen vrij maken.

 

Webapps gebruiken

 

Apps die u niet vaak gebruikt, denk bijvoorbeeld aan de app van uw krant of de 9292 app kunnen ook via een webbrowser geopend worden. Vaak zijn mobiele websites net zo goed, zonder dat u een app hoeft te installeren.

 

Apps verwijderen

 

Er zal een paar apps zijn die u bijna nooit hebt gebruikt. Probeer zoveel mogelijk de standaard apps die met uw iPhone meegeleverd was te gebruiken. Probeer apps te verwijderen, die dezelfde functie hebben. Navigatie en weer apps hebben dezelfde functionaliteit en is het gebruik maken van één soort app voldoende. Om een app te verwijderen, ga naar:

 

Instellingen > Algemeen > iPhone opslag > Tik op een app > App verwijderen

 

App cache wissen

 

Veel apps bieden de mogelijkheid om zelf de cache te legen. Soms gaat dat automatisch, maar je kunt het soms ook handmatig doen. Apps gebruiken cache voor tijdelijke informatie. Een nieuwsapp kan de cache gebruiken om een pagina sneller te openen. De cache wissen kan veel ruimte op uw iPhone vrijmaken. Om de cache van een app te wissen, ga naar:

 

De app > Instellingen > Cache > Cache wissen

 

Schakel iCloud for iWork uit

 

Grijze strepen die ontstaan op uw scherm tijdens het gebruik van Pages, Numbers of Keynote veroorzaakt iCloud mogelijk het probleem. iCloud for iWork uitschakelen heeft verschillende scherm problemen bij andere iPhone modellen opgelost. Om iCloud for iWork uit te schakelen, ga naar:

 

Instellingen > iCloud > Documenten & Data > Pages, Keynotes en Numbers > Tik op de schakelaar om uit te schakelen.

 

Grijze strepen tijdens het gebruik van de camera app

 

Als er grijze strepen tijdens het gebruik van de camera app op het scherm verschijnen, betekent dat er een bepaalde instelling verkeerd geselecteerd is. Door portretmodus en 60 fps videos opnames uit te schakelen, wordt vaak het probleem opgelost. Om portretmodus en 60 fps videos opnames uit te schakelen, ga naar:

 

Portretmodus uitschakelen

 

Instellingen > Foto’s en Camera > Portretmodus > Tik op de schakelaar om uit te schakelen.

 

60 fps videos uitschakelen

 

Instellingen > Foto’s en Camera > Neem video op in 60 fps > Tik op de schakelaar om uit te schakelen.

 

Uw iPhone herstellen

 

Let op! U zult na een herstel alle gegevens kwijtraken. Er wordt aangeraden om een back up van uw gegevens te maken via iCloud.   

 

U kunt als laatst een herstel proberen uit te voeren. Bij een herstel zal alle gegevens verwijderd worden en het iOS systeem zal opnieuw geïnstalleerd worden. Een herstel lost meestal elke softwareprobleem op, die u met uw toestel ervaart. U kunt op twee manieren uw iPhone herstellen.         

 

Via iCloud herstellen

 

U kunt een herstel zonder een computer uitvoeren. Om uw iPhone via iCloud te herstellen, ga naar:

 

Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Wis alle inhoud en instellingen.

 

Via iTunes herstellen

 

Als u een herstel via iTunes uitvoert, wordt de nieuwste iOS versie gedownload en automatisch op uw iPhone geïnstalleerd. Om uw iPhone 6 via iTunes te herstellen, volg de onderstaande stappen.

 

1- Zorg ervoor dat u de laatste versie van iTunes gebruikt.

 

2- Sluit uw iPhone 6 aan op een computer.

 

3- Klik op het iPhone icoontje in iTunes.

 

4- Klik op ‘Herstel’.

 

Uw iPhone 6 laten repareren

 

Is het probleem niet opgelost? Dan zal u het scherm moeten vervangen. Het probleem wordt dus niet door een softwareprobleem veroorzaakt, maar door een hardwareprobleem. Zijn er geen barsten op uw beeldscherm, maar wel grijze strepen? De touch IC of de LCD connector moeten dan vervangen worden. Touch IC en LCD connector zijn moederbord reparaties en worden binnen 1 á 2 werkdagen uitgevoerd. iPhone 6 scherm reparaties worden binnen 30 minuten uitgevoerd. Alle reparaties bij PhoneDokter worden door een gecertificeerd reparateur uitgevoerd.    

 

iPhone 6S scherm kapot

 

Reageert uw iPhone 6S scherm niet meer op aanrakingen? Hier zijn een paar tips, die u kunt gebruiken om het probleem op te lossen.

 

Het kan voorkomen, dat het beeldscherm van uw iPhone 6S niet meer op aanrakingen reageert. Dit probleem kan twee oorzaken hebben. Het scherm kan defect zijn, waardoor een reparatie noodzakelijk is of een software bug kan ervoor zorgen dat het toestel niet optimaal werkt. Werkt uw scherm helemaal niet, dan is het waarschijnlijk een hardware probleem. Werkt het scherm af en toe wel, dan wordt het probleem waarschijnlijk door een software bug veroorzaakt. U kunt de onderstaande tips gebruiken om een softwareprobleem op te lossen.

 

Waarom reageert mijn iPhone 6S scherm niet meer op aanrakingen?

 

Hardwareproblemen met het touchscreen of het scherm kunnen door fysieke- of waterschade veroorzaakt zijn. Verschillende componenten in het moederbord, zoals de Touchscreen connector of de LCD connector kunnen beschadigd raken. De Touchscreen connector of de LCD connector kunnen redelijk makkelijk beschadigd raken na een val of een ongeluk.  

 

Softwareproblemen worden vaak veroorzaakt door een corrupte bestand in het besturingssysteem. Een bepaalde app kan ook een corrupte bestand na een update bevatten of een malware kan ook ervoor zorgen, dat het iOS systeem niet op de correcte manier werkt. Voer de onderstaande stappen uit om een eventuele softwareprobleem op te lossen.

 

Sluit alle apps af

 

Om de mogelijkheid af te sluiten dat een app het probleem veroorzaakt, kunt u alle apps die op de achtergrond blijven draaien afsluiten. Een app die op de achtergrond blijft draaien, kan stoppen met werken. Meerdere apps die tegelijkertijd op de achtergrond blijven werken gebruiken veel RAM geheugen, waardoor uw telefoon meer rekenkracht moet gebruiken. Om een app die op de achtergrond blijft draaien af te sluiten, is dit wat u moet doen.

 

1- Druk twee keer snel op de thuisknop

 

2- Veeg omhoog om de app af te sluiten.

 

3- Druk nogmaals op de thuisknop om terug naar de startscherm te gaan.

 

Herstart uw iPhone

 

Soms kan een herstart het probleem al oplossen. Deze methode werkt wanneer één of meerdere apps geforceerd op de achtergrond blijven draaien of wanneer een kleine bug in het iOS systeem is ontstaan. Om uw iPhone te herstarten, voer de onderstaande stappen uit.

 

1- Houd de aan-uit knop ingedrukt tot de schuifknop op uw beeldscherm verschijnt.

 

2- Sleep de knop naar rechts om de iPhone uit te schakelen.

 

3- Wacht 1 tot 2 minuten.

 

4- Houd de aan-uit knop ingedrukt, totdat het Apple logo op uw beeldscherm verschijnt.

 

Ontstaat het probleem nog steeds? Probeer meerdere herstarten uit te voeren.

 

Probeer een geforceerde herstart uit te voeren

 

Als na een herstart het probleem nog steeds zich voordoet of het scherm niet meer reageert, waardoor u geen herstart op de standaard methode kan uitvoeren. Voer dan een geforceerde herstart uit. Door een geforceerde herstart uit te voeren, zal het werkgeheugen leeggemaakt worden. U zal bij een herstart geen gegevens verliezen. Om een geforceerde herstart uit te voeren, volg de onderstaande stappen uit.

 

1- Houd tegelijkertijd de sluimerknop en de thuisknop voor ongeveer 3 seconden ingedrukt.

 

2- Na ongeveer 10 seconden zal het Apple logo verschijnen en de iPhone zal ook automatisch aan gaan.

 

Pas de intensiteit van de 3D Touch aan

 

De iPhone 6S is de eerste iPhone met een drukgevoelig scherm. Het scherm kan drie verschillende drukniveaus registreren: een tik, een zachte druk en een harde druk. Aan elke drukniveau zit een bepaalde actie aan gekoppeld. Het wordt vooral gebruikt voor snelkoppelingen. Er kunnen vaak problemen met de 3D Touch ontstaan, waardoor het scherm niet op aanrakingen kan reageren. Om de intensiteit van van de 3D touch aan te passen, ga naar.

 

Instellingen > Algemeen > Toegankelijkheid > 3D Touch > Verplaats het rondje naar links om de intensiteit lager te zetten.

 

Als het probleem nog steeds zich bevindt, schakel 3D touch dan uit.

 

Voer een fabrieksherstel uit

 

Let op! U zult na een fabrieksherstel uw gegevens kwijtraken. Er wordt aangeraden om een back-up te maken.

 

U kunt als laatst een fabrieksherstel uitvoeren. Als het scherm van uw iPhone 6S nog steeds niet op aanraking reageert en heeft uw iPhone geen fysieke- of waterschade, dan zal een fabrieksherstel het probleem oplossen. Bij een fabrieksherstel zal alleen het iOS systeem op de iPhone geïnstalleerd blijven. Uw iPhone maakt automatisch een backup van uw gegevens. U kunt voor de zekerheid handmatig een back up maken.

 

Om een back-up van uw gegevens via iCloud te maken, volg de onderstaande stappen.

 

1- Ga naar instellingen.

 

2- Tik op uw Apple iD en vervolgens op iCloud.

 

3- Ga naar ‘iCloud reservekopie’ en kies voor maak nu een reservekopie.  

 

Om een fabrieksherstel uit te voeren, volg de onderstaande stappen.

 

1- Zorg ervoor dat u de laatste versie van iTunes gebruikt.

 

2- Sluit uw iPhone 6S aan op een computer.

 

3- Klik op het iPhone icoontje in iTunes.

 

4- Klik op ‘Herstel’.

 

De iPhone zal na de herstel opnieuw starten. Kies ‘Zet reservekopie terug’ in iTunes. Alle opgeslagen gegevens zullen automatisch teruggezet worden.

 

Uw iPhone 6S scherm laten vervangen

 

Reageert uw scherm nog steeds niet op aanrakingen na het volgen van de bovengenoemde stappen, dan heeft uw iPhone 6S een scherm vervanging of een moederbord reparatie nodig. De touchscreen connector of de LCD connector kunnen makkelijk beschadigd raken na een val of stoot. De touchscreen connector zorgt ervoor dat het LCD scherm op aanrakingen reageert. De LCD connector zorgt ervoor, dat het scherm verbinding met het moederbord maakt. PhoneDokter vervangt uw iPhone 6S scherm binnen 30 minuten. Touchscreen connector en LCD connector reparaties worden binnen 1 tot á 2 werkdagen uitgevoerd. iPhone 6S scherm reparaties worden binnen 30 minuten uitgevoerd. Alle reparaties bij PhoneDokter worden door een gecertificeerd reparateur uitgevoerd.

iPad Pro scherm loopt vast

04-05-2018 14:38

 

iPad Pro scherm defect

 

Het scherm van de iPad Pro kan vastlopen tijdens het opstarten of tijdens het gebruik van een app. Om het probleem eventueel op te lossen, volg de onderstaande tips.

 

Verkrijgbaar in drie uitvoeringen, een kleinere 9.7 inch, een 10.5 inch en een grotere 12.9 inch is de iPad Pro de meest krachtige iPad ooit. Ontworpen voor grafische designers en andere professionals is de iPad Pro één van de meeste krachtige apparaten beschikbaar. Toch kan het scherm soms vastlopen. Om het probleem op te lossen, kunt u gebruik maken van de volgende tips.

 

Waarom loopt mijn iPad Pro scherm vast?

 

Het probleem is mogelijk na de iOS 11 update ontstaan. Een bug in het besturingssysteem of in een app veroorzaakt waarschijnlijk het probleem. Het probleem kan ook aan het Retina scherm liggen. Hier zijn een paar tips die u kunt uitvoeren om dit probleem mogelijk op te lossen.

 

Uw iPad herstarten

 

Een herstart kan kleinere bugs in het besturingssysteem oplossen. Bij veel iPhones en iPads wordt eerst aangeraden om een herstart uit te voeren, als uw apparaat een bepaalde probleem ervaart. Om uw iPad Pro te herstarten, voer de onderstaande stappen uit.

 

1- Houd de aan-uit knop ingedrukt, totdat de schuifknop op uw beeldscherm verschijnt.

 

2- Sleep de knop naar rechts om de iPad uit te schakelen.

 

3- Wacht ongeveer 30 seconden.

 

4- Houd daarna de aan-uit knop ingedrukt, totdat het Apple logo op uw beeldscherm verschijnt.

 

Als het scherm van uw iPad Pro langzaam werkt of vastgelopen is, herstart uw iPad op een alternatieve methode.

 

1- Houd de aan-uit knop en de thuisknop tegelijkertijd ingedrukt, totdat het scherm zwart wordt. Het proces kan ongeveer 10 seconden duren.

 

2- Wacht ongeveer 30 seconden.

 

3- Houd de aan-uit knop ingedrukt, totdat het Apple logo op uw beeldscherm verschijnt.

 

Wacht totdat het apparaat compleet herstart is, controleer of het scherm weer normaal werkt. Als uw iPad Pro scherm nog steeds vastloopt, ga door naar de volgende stappen.

 

Sluit alle apps uit

 

Apps die op de achtergrond blijven draaien kunnen vaak handig zijn, bijvoorbeeld wanneer u moet multitasken. Vaak kunnen apps die op de achtergrond draaien crashen of vastlopen, waardoor uw iPad niet optimaal werkt en het scherm langzaam werkt of vast loopt. Door de apps die op de achtergrond blijven draaien te sluiten, zal ruimte in het geheugen van de iPad Pro vrijgemaakt worden. Om te controleren of het probleem niet door een gecrashte of vastgelopen app veroorzaakt is, voer de onderstaande stappen uit.

 

1- Druk twee keer snel op de thuisknop. Een lijst met geopende apps zal verschijnen.

 

2- Veeg omhoog om een app af te sluiten.

 

3- Sluit alle apps uit.

 

Als u alle apps hebt afgesloten, start uw iPad Pro opnieuw op. Als deze stap het probleem niet opgelost heeft, ga door naar de volgende stap.

 

iOS bijwerken

 

U zult na een iOS update uw gegevens niet kwijtraken. Er wordt wel aangeraden om een back-up van uw gegevens te maken.

 

Nieuwe iOS versies zijn ontworpen om uw Apple apparaat nog sneller en zuiniger te laten werken. Nieuwe iOS versies lossen ook meestal bugs, die bij oudere iOS versies zijn ontstaan. Voor veel gebruikers lost iOS bijwerken vaak software-machtige problemen op. Apple heeft iOS 11.3 op 30 januari beschikbaar gesteld. iOS 11.3 bevat volgens Apple veel verbeteringen, nieuwe functies, zoals batterij conditie waarmee u kunt controleren of de batterij nog in goede conditie is en een functie die iPads beschermd als ze langere tijd aan een stroomkabel hangen. Om uw iPad Pro naar iOS 11.3 bij te werken, voer de onderstaande methodes uit.

 

1- Sluit uw iPad aan op een stroombron.

 

2- Ga naar Instellingen > Algemeen > Software Update.

 

3- Tik op ‘Download en installeer’.

 

4- Tik op ‘installeer’ om bij te werken.  

 

5- Uw iPad zal daarna opnieuw opstarten.

U kunt ook de software via iTunes bijwerken als u geen Wi-Fi hebt.

 

Om iOS via iTunes bij te werken, voer de onderstaande stappen uit.

 

1- Installeer de nieuwste versie van iTunes op uw computer.

 

2- Sluit uw iPad aan via een USB kabel.

 

3- Open iTunes en selecteer het juiste apparaat.

 

4- Klik op overzicht en daarna ‘Zoek naar updates’.

 

Verwijder ongeoptimaliseerde apps

 

Is het probleem ontstaan na het downloaden van een nieuwe app of een app update? Dan is er een grote kans, dat het probleem door een bepaalde app veroorzaakt is. Ukunt ervoor kiezen om de app te verwijderen of tijdelijk uit te schakelen. U kunt dan de app opnieuw downloaden of inschakelen, wanneer een nieuwe update voor de app beschikbaar is. Om een app te verwijderen of tijdelijk uit te schakelen, voer de onderstaande stappen uit.

 

Om een app te verwijderen:

 

Instellingen > Algemeen > iPad opslag > Tik op een app > App verwijderen.

 

Om een app tijdelijk uit te schakelen:

 

Instellingen > Algemeen > iPad opslag > Tik op een app > Ruim op.

 

Om de app weer te in te schakelen:

 

Instellingen > Algemeen > iPad opslag > Tik op de app > Installeer app opnieuw.

 

Herstel alle instellingen

 

Soms kan een instelling die verkeerd staat ingesteld het scherm probleem veroorzaken. Instellingen blijven onveranderd na een iOS update. Het kan handig zijn om alle instellingen van de iPad te herstellen. Om alle instellingen te herstellen, ga naar.

 

Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel alle instellingen

 

Uw gegevens zullen onveranderd blijven. U zal een paar apps, zoals iMessage en Berichtgeving opnieuw moeten activeren.

 

Uw iPad herstellen

 

Let op! U zult na een herstel alle gegevens kwijtraken. Er wordt aangeraden om een back up van uw gegevens te maken via iCloud of via een computer.

 

Als laatst kunt u uw iPad herstellen. U kunt ervoor kiezen om een complete herstel te doen of de laatste iOS versie te installeren. U zult bij beide methoden uw gegevens kwijtraken. Er wordt aangeraden om een back-up van uw belangrijke documenten en/of foto’s te maken via iCloud of een computer. Om uw iPad te herstellen en alle bugs van het systeem wissen, voer de volgende stappen uit.

 

Om uw iPad te herstellen:

 

1- Installeer de laatste versie van iTunes op uw computer.

 

2- Sluit uw iPad Pro aan op de computer.

 

3- Klik op het iPad icoontje, dat in iTunes verschijnt.

 

4- Klik op ‘Herstel’. Krijgt u een melding over het automatisch zoeken naar updates, die kunt u wegklikken.

 

5- Krijgt u een melding dat u eerst alle apps met iTunes moet synchroniseren? Dan zult u deze instructies moeten volgen, als u back up via iTunes hebt gemaakt.

 

Uw iPad zal na een herstel opnieuw opstarten. Controleer na een paar minuten of het probleem opgelost is.

 

Om een oudere iOS versie te installeren:

 

1- Download iOS 10 vanaf de Apple website. Een het iOS besturingssysteem is een .ipsw, controleer of u het juiste bestand hebt gedownload.

 

2- Open iTunes. Zorg ervoor dat u de laatste versie van iTunes gebruikt.

 

3- Sluit uw iPad Pro aan op de computer. Wacht totdat het iPad icoontje in iTunes verschijnt.

 

4- Als u een computer met Windows gebruikt, houdt de Shift-toets ingedrukt terwijl u op ‘Herstellen’ klikt. Gebruikt u een Mac houdt de Alt-Option toets ingedrukt, terwijl u op ‘Herstellen’ klikt.

 

5- Blader naar het .ipsw bestand.

 

6- Bevestig da u de gekozen .ipsw wilt installeren.

 

Laat uw iPad Pro scherm vervangen

 

Loopt uw scherm nog steeds vast na het uitvoeren van de bovenstaande stappen, dan heeft uw iPad Pro een scherm vervanging nodig. Een val of een fabricagefout kunnen ervoor zorgen, dat uw iPad Pro scherm vaak vastloopt. In deze gevallen is een scherm reparatie de enige oplossing. PhoneDokter kan het scherm van uw iPad Pro 9.7 inch, 10.5 inch of 12.9 inch snel en vakkundig vervangen.  

 

Samsung galaxy S7 edge kapot

 

Wordt uw Samsung Galaxy S7 Edge zwart of blijft het flikkeren? Hier zijn een paar tips om uw scherm weer goed te laten functioneren

 

Met een 5.5 inch super AMOLED scherm heeft de Samsung Galaxy S7 Edge één van de meeste revolutionaire schermen, die ooit voor een smartphone gebruikt is. Het Edge scherm was voor het eerstin de S6 Edge gebruikt. Met een hogere resolutie dan zijn voorganger heeft het Edge scherm van de Galaxy S7 een paar problemen, die vaak voorkomen. Het scherm kan soms flikkeren of zwart blijven. Deze problemen worden soms veroorzaakt door een bug in een app of in het besturingssysteem. Helaas kunnen de problemen soms alleen opgelost worden door een scherm vervanging.

 

Waarom blijft het scherm van mijn Samsung Galaxy S7 Edge flikkeren?

 

Het scherm aan- en uitzetten kan een flikkerende scherm al oplossen. Flikkerende schermen zijn meestal het gevolg van fysieke- of waterschade. Het probleem is bij sommige toestellen na een update van het besturingssysteem ontstaan.

 

Als uw Samsung Galaxy S7 Edge geen fysieke- of waterschade heeft, is de kans groot dat het probleem door een bug in een app of in het besturingssysteem wordt veroorzaakt. Gebruik de onderstaande tips om het scherm probleem op te lossen.

 

Probeer uw toestel te herstarten

 

In sommige gevallen kan een simpele herstart het probleem eenvoudig oplossen. Het besturingssysteem zal na een herstart opnieuw gestart worden. Tijdelijke bugs die eventueel zijn ontstaan, zullen opgelost worden. Om uw Samsung Galaxy S7 Edge te herstarten, voer de onderstaande stappen uit.

 

1- Houd de aan-uit knop voor ongeveer 5 seconden ingedrukt, totdat het icoontje voor uitzetten op uw beeldscherm verschijnt.

 

2- Tik op het icoontje.

 

3- Wacht ongeveer 30 seconden tot u het toestel weer aanzet.

 

4- Houd de aan-uit knop voor ongeveer 5 seconden ingedrukt, totdat het Samsung logo op uw beeldscherm verschijnt.

 

Probeer uw toestel meer dan één keer te herstarten. Als het probleem na meerdere herstarten nog steeds zich voordoet, ga door naar de volgende stappen.

 

Controleer of de opslagruimte vol is

 

Een volle opslagruimte kan bij verschillende toestellen problemen veroorzaken, waaronder een flikkerende scherm. Om te controleren of uw opslagruimte vol is, voer de volgende stappen uit.

 

Instellingen > Apparaatonderhoud >  Opslag

 

U kunt inzien welke bestanden de meeste ruimte innemen. Gebruikt u een app nauwelijks of niet? Dan kunt u overwegen om die app(s) te verwijderen. Om een app te verwijderen, voer de volgende stappen uit.

 

Instellingen > Applicatie beheer > Tik op een app > Verwijderen

 

Start uw toestel in veilige modus

 

Uw Samsung Galaxy S7 Edge zal in veilige modus alleen de officiële Samsung apps opstarten en de andere gedownloade apps uitschakelen. Flikkert uw scherm in veilige modus niet, dan wordt het probleem door een foutieve app veroorzaakt. Apps kunnen na een bepaalde update veel bugs of zelf een malware bevatten. Om uw toestel in veilige modus te zetten, voer de onderstaande stappen uit.

 

1- Houd de aan-uit knop voor ongeveer 3 seconden ingedrukt.

 

2- Druk vervolgens drie seconden op ‘Uitschakelen’.

 

3- Tik nogmaals om veilige modus in te schakelen.

 

Blijft het scherm op veilige modus flikkeren, dan wordt het probleem niet door een foutieve app veroorzaakt maar waarschijnlijk door een bug in het besturingssysteem. Ga door naar de volgende stappen om een bug in het besturingssysteem op te lossen.

 

Wissel de cachepartitie

 

Cache is een plek waar tijdelijke bestanden opgeslagen worden. De CPU maakt gebruik van de cache om sneller toegang te krijgen bij websites, die u vaak bezoekt . Cache wordt na een besturingssysteem update niet gewisseld en dat kan voor verschillende problemen zorgen. Het nieuwe besturingssysteem zal nog steeds de oude caches gebruiken, door de oude cache te wissen. Het systeem zal nieuwe partities creëren, die compatibel met het nieuwste besturingssysteem zijn. Om de cachepartitie van uw Samsung Galaxy S7 Edge te wissen, voer de onderstaande stappen uit.

 

1- Schakel uw toestel uit

 

2- Houd de aan-uit knop, de volume omhoog knop en de thuis-knop tegelijkertijd ingedrukt, totdat het scherm blauw wordt.

 

3- In de Android Recovery menu kies voor ‘Wipe cache’ door de volume omlaag-knop te drukken.

 

4- Druk op de aan-uit knop om uw keuze te maken.

 

5- Druk nogmaals op de aan-uit knop op ‘Yes’ om uw keuze te bevestigen.

 

Als de cache gewist is, druk op de aan-uit knop en kies voor ‘Reboot system now’. Het toestel zal daarna normaal weer opstarten. Komt het probleem na een tijdje terug, ga door naar de volgende stappen.

 

Voer een fabrieksherstel uit

 

Let op! Na een fabrieksherstel zullen uw gegevens verwijderd worden. Er wordt aangeraden om een back-up van uw gegevens te maken, voordat u deze stap uitvoert.

 

U kunt als laatst een fabrieksherstel uitvoeren. Uw toestel naar de fabrieksinstellingen resetten lost meestal niet een alleen flikkerende scherm op, maar ook andere problemen zoals een onstabiele bluetooth connectie of een defecte camera. Om een fabrieksherstel uit te voeren, voer de onderstaande stappen uit.

 

1- Log uit op uw Google account

 

2- Schakel uw toestel uit.

 

3- Houd de thuisknop en de volume omlaag knop ingedrukt. Houd daarna de aan-uit knop ingedrukt.

 

4- Wanneer het Samsung Galaxy S7 logo op het beeldscherm verschijnt, laat de aan-uit knop los. Maar blijf op de volume omlaag-knop en de thuisknop drukken.

 

5- Wanneer het Android logo tevoorschijn komt, laat beiden knoppen los.

 

‘Installing system update’ kan op uw beeldscherm verschijnen. Wacht totdat het bericht weggaat.

 

6- Met de volume omlaag knop, navigeer naar ‘Wipe data/Factory reset’. Druk op de aan-uit knop om uw keuze te maken.

 

7- Navigeer naar ‘Yes-delete user data’ en druk nogmaals op de aan-uit knop om uw keuze te bevestigen.

 

8- Wanneer het proces klaar is, selecteer ‘Reboot system now’ en druk nogmaals op de aan-uit knop.

 

9- Het toestel zal opnieuw herstarten.

 

Uw Samsung Galaxy S7 Edge scherm laten vervangen

 

Als de problemen zich nog steeds voordoen, zal uw Samsung Galaxy S7 Edge scherm vervangen moeten worden. U kunt dan ondertussen gebruik maken van een app, zoals Twilight om een screen filter te gebruiken en het effect te verminderen. Blijft uw scherm nog steeds flikkeren? Het probleem wordt dan niet door een software fout veroorzaakt, maar door een defecte hardware. PhoneDokter kan het scherm van uw Samsung Galaxy S7 Edge binnen 30 minuten vervangen. Reparaties bij PhoneDokter worden altijd door een ervaren reparateur uitgevoerd.

 

iPhone 7 of iPhone 7 Plus scherm problemen

 

Het scherm van de iPhone 7 en iPhone 7 Plus kan soms flikkeren of stoppen met werken. Hier zijn een paar tips die u kunt uitproberen om een eventuele scherm probleem op te lossen.

 

 

Bij een scherm dat begint te flikkeren of grijze balken heeft, is een reparatie meestal noodzakelijk. Soms wordt het probleem veroorzaakt door een bug in het besturingssysteem of in een app. Als uw iPhone 7 of iPhone 7 Plus geen fysieke schade of vloeistof schade heeft kan één van deze tips het probleem oplossen.

 

Waarom blijft mijn iPhone 7 of 7 Plus scherm flikkeren?

 

Er zijn twee redenen waarom een scherm kan flikkeren. De eerste reden is een hardware probleem. Bij een hardware probleem zal het LCD scherm van de iPhone 7 of iPhone 7 Plus vervangen moet worden. Als het probleem door een software bug veroorzaakt wordt, kan het probleem makkelijk opgelost worden door de komende tips te volgen. Bugs kunnen veroorzaakt worden door een corrupte bestand in het besturingssysteem of in een bepaalde app, onvoldoende geheugen of een volle opslagruimte.

 

Ongeoptimaliseerde apps of corrupte bestanden

 

Wanneer u problemen ervaart tijdens het gebruik van een bepaalde app bestaat de mogelijkheid, dat die app ervoor zorgt dat uw scherm blijft flikkeren. Soms kan een applicatie ervoor zorgen dat het scherm tijdelijk vastloopt. De oorzaak hiervoor is meestal het tegelijkertijd gebruik maken van grote apps, zoals een game of een camera app. Als het probleem ontstaat bij het gebruik van een specifieke app, ligt mogelijk het probleem bij die app. De app kan ongeoptimaliseerd zijn of meerdere corrupte bestanden bevatten. U kunt dan de app verwijderen en weer opnieuw downloaden, wanneer er een betere geoptimaliseerde versie is. Om een app te verwijderen, voer de volgende stappen uit.

 

Instellingen > Algemeen > Beheer opslagruimte > Beheer opslag > Tik op de app dat u wilt verwijderen > Verwijderen

 

Ook kan het scherm beginnen te flikkeren of grijze balken weergeven op de bovenkant van het scherm, wanneer een camera app geopend is. In sommige gevallen kan het probleem worden veroorzaakt door bepaalde instelling, die onjuist geconfigureerd zijn. Hoewel een onjuiste instelling het probleem kan veroorzaken, wordt het probleem in de meeste gevallen gewoon door een software bug veroorzaakt. Als het probleem door de camera app veroorzaakt wordt, kunt u een andere camera app vanuit het App Store downloaden.

 

Bug in het besturingssysteem

 

In sommige gevallen kan het scherm na een iOS update beginnen te flikkeren. Nieuwe iOS versies kunnen veel verbeteringen en bug fixes bevatten, maar de mogelijkheid bestaat ook dat een nieuwe iOS versie juist veel bugs bevat. Scherm problemen gecombineerd met trage prestaties zijn bugs, die door een nieuwe iOS versie worden veroorzaakt. Deze problemen kunnen ook veroorzaakt zijn door een instelling, die verkeerd ingesteld is.

 

Onvoldoende geheugen

 

Onvoldoende of een slechte geheugen kan ervoor zorgen dat uw scherm flikkert of andere problemen veroorzaakt, zoals de bekende Blue Screen of Death. Er is sprake van een Blue Screen of Death, wanneer het scherm begint te flikkeren of strepen op het beeldscherm verschijnen. Het scherm wordt vervolgens blauw of wit. Een Blue Screen of Death ontstaat tijdens het gebruik van een grotere app, zoals een spel of Youtube. Deze problemen komen bij oudere iPhone modellen ook vaak voor.

 

Een volle opslagruimte kan ook de oorzaak zijn voor een slecht werkende scherm. Omdat de iPhone 7 of iPhone 7 Plus grote opslagruimtes hebben, is het onwaarschijnlijk dat het probleem door een volle opslagruimte wordt veroorzaakt. Om te controleren of uw iPhone een volle opslagruimte heeft, voer de onderstaande stappen uit.

 

Instellingen > Algemeen > Opslagruimte en iCloud gebruik.

 

Als uw iOS 11 gebruikt, voer dan deze stappen uit.

 

Instellingen > Algemeen > iPhone opslag.

 

Daar kunt u bekijken welke apps de meeste ruimte gebruiken. U kunt overwegen om de apps, die u nooit gebruikt te verwijderen. Om een app te verwijderen, voer de onderstaande stappen uit.

 

Instellingen > Algemeen > Opslagruimte en iCloud gebruik > Tik op een app > Verwijderen.

 

Als u iOS 11 gebruikt, voer dan deze stappen uit.

 

Instellingen > Algemeen > iPhone opslag > Tik op een app > Verwijderen.

 

Vanaf iOS 11 is het ook mogelijk om apps tijdelijk te verwijderen. Om een app tijdelijk te verwijderen, voer deze stappen uit.

 

Instellingen > Algemeen > iPhone opslag > Tik op een app > Ruim op.

 

De app zal verwijderd worden. Uw gegevens en inhoud blijven behouden.

 

Fysieke of waterschade

 

Fysieke- of waterschade kan ook ervoor zorgen, dat uw iPhone 7 of 7 Plus flikkert. Wanneer het scherm begint te flikkeren of er grijze strepen ontstaan na een val of waterschade, is de mogelijkheid groot dat dit de oorzaak is van het probleem. Het LCD scherm van uw iPhone 7 of 7 Plus is mogelijk beschadigd en zal vervangen moet worden. In het geval van waterschade moet het toestel zo snel mogelijk schoon worden gemaakt om eventuele corrosie in het moederbord te voorkomen.

 

Als uw iPhone 7 of 7 Plus geen fysieke- of waterschade heeft, neem contact op met één van onze vestigingen om eventueel uw scherm te laten vervangen. Als uw toestel geen fysieke- of waterschade heeft, kunt u gebruik maken van deze tips om een software-matische probleem op te lossen en het scherm van uw iPhone 7 of iPhone 7 Plus weer werkend te krijgen.

 

Herstart uw iPhone

 

Als het scherm voor de eerste keer bij het gebruik van een bepaalde app begint te flikkeren, betekent dat de app niet optimaal werkt. Een simpele herstart lost meestal het probleem op. Om uw iPhone 7 of 7 Plus te herstarten, voer de volgende stappen uit.

 

1- Houd de sluimerknop tot de schuifknop op uw beeldscherm verschijnt.

 

2- Versleep de schuifknop om de iPhone uit te schakelen.

 

3- Houd de sluimerknop ingedrukt tot het Apple logo verschijnt.

 

Als na een herstart het probleem nog steeds zich voordoet, probeer een soft reset uit te voeren. Om een soft reset uit te voeren, voer de volgende stap uit.

 

Houd de zijknop en de volume-omlaag knop voor ongeveer 10 seconden ingedrukt, totdat u het Apple logo ziet.

 

De iPhone zal opnieuw starten en de software-matische probleem oplossen. Uw gegevens zullen onveranderd blijven. Als het probleem nog steeds zich voordoet, ga door naar de volgende stappen.

 

Controleer de scherminstellingen

 

In sommige gevallen kan het zo zijn, dat bepaalde instellingen het scherm probleem veroorzaken. Als u een bepaalde instelling op een app of op het besturingssysteem hebt aangepast, kan dat invloed hebben op de werking van de app of het besturingssysteem. Het probleem kan worden opgelost door de transparantie van het scherm te beperken, door de transparantie te beperken zal de iPhone minder geheugen gebruiken. Om de transparantie te beperken, voer de volgende stappen uit.

 

Instellingen > Toegankelijkheid > Tekstopties > Verhoog contrast > Maak minder doorzichtig

 

Als het scherm tijdens het gebruik van de camera app flikkert, kunt u portretmodus uitschakelen. Om portretmodus uit te schakelen, voer de volgende stappen uit.

 

Instellingen > Foto’s & camera  > Portretmodus > Uitschakelen

 

Controleer of de opslagruimte vol is

 

Sommige apps en games kunnen veel opslagruimte gebruiken. Om te controleren welke apps de meeste opslagruimte gebruiken, voer de volgende stappen uit.

 

Instellingen > Algemeen > Opslag en iCloud gebruik

 

Wilt u meer informatie over welke apps de meeste ruimte gebruiken? Druk op een app in de lijst. Als er een app is die veel ruimte gebruikt, kunt u overwegen de app te verwijderen. Om een app te verwijderen, voer dan de volgende stappen uit.

 

Instellingen > Algemeen > Beheer opslagruimte > Opslag > Tik op de app die u wilt verwijderen > Verwijder app

 

U kunt ook iTunes gebruiken om de opslagruimte op uw iPhone 7 of iPhone 7 Plus te beheren. Om deze methode te kunnen gebruiken, heeft u een computer met de laatste versie van iTunes nodig. Als u de laatste versie van iTunes op uw computer geïnstalleerd hebt, voer de onderstaande stappen uit.

 

1- Open iTunes op uw computer

 

2- Sluit uw iPhone 7 of 7 Plus op de computer aan via een USB kabel.

 

3- Selecteer uw iPhone 7 of 7 Plus.

 

4- U kunt een balk zien met de hoeveelheid opslagruimte, die het iOS-apparaat gebruikt.

 

5- Beweeg de muis over de balk om te zien, wat de meeste ruimte op uw iPhone gebruikt.

 

Voer een herstel uit

 

 

Een flikkerende scherm kan ook door een bug in het besturingssysteem ontstaan. Als uw scherm na een update is begonnen met flikkeren, wordt het probleem veroorzaakt door een bepaalde bug in het besturingssysteem. Een bug in het besturingssysteem kan alleen worden opgelost door een herstel uit te voeren. U zult na een herstel al uw gegevens kwijtraken, daarom wordt er aangeraden om een back-up van al uw gegevens te maken. De iPhone zal naar fabrieksinstellingen teruggezet worden. Om een herstel uit te voeren, voer de onderstaande stappen uit.

 

1- Zorg dat u de laatste versie van iTunes gebruikt

 

2- Sluit uw iPhone aan op de computer via een USB kabel

 

3- Klik in iTunes op het iPhone-icoontje

 

4- Klik op de knop herstel. Krijgt u een bericht met zoeken naar updates? Het bericht kunt u wegklikken.

 

Na het herstel zal de iPhone opnieuw starten. Het Apple logo zal op het beeldscherm verschijnen. Daarna zal iTunes de iPhone opnieuw opstarten en activeren waarbij de instellingen van uw mobiele operator opgehaald worden.

 

Laat het scherm van uw iPhone 7 of 7 Plus vervangen

 

 

Als na het uitvoeren van de bovenstaande stappen het probleem nog steeds zich voordoet, dan moet het scherm van uw iPhone 7 of 7 Plus waarschijnlijk vervangen worden. Een beschadigd component in het moederbord kan ook ervoor zorgen, dat het scherm van uw iPhone 7 of 7 Plus flikkert. De LCD connector zorgt ervoor, dat het LCD scherm verbinding met het moederbord maakt. PhoneDokter kan het scherm van uw iPhone 7 of iPhone 7 Plus binnen 30 minuten vervangen. LCD connector reparaties voor de iPhone 7 of iPhone 7 Plus worden binnen 1 á 2 werkdagen uitgevoerd.

 

 

 

OEM en compatible schermen

 

Twijfelt u welke iPhone scherm reparatie u moet kiezen? Lees verder voor meer informatie over het verschil tussen de twee OEM en compatible schermen.

 

Gebruikt PhoneDokter originele Apple schermen? Het antwoord is technisch gezien ja. De onderdelen zijn van originele fabricaten die niet door Foxconn (Apple) zelf is geassembleerd. De onderdelen zelf zijn wel hetzelfde als wat Apple gebruikt. Technisch gezien zijn de OEM schermen identiek maar mag het officieel geen Apple product genoemd worden. Ieder reparatiebedrijf dat beweert volledig originele onderdelen te gebruiken van Apple zelf geeft valse informatie wat u niet moet geloven. Apple levert onder geen omstandigheden onderdelen uit aan bedrijven buiten Apple.

 

Compatible schermen zijn geassembleerde displays die van niet originele fabricaten zijn gemaakt. Het zijn geen B/C- kwaliteit Chinese onderdelen zoals vele andere bedrijven ze gebruiken. PhoneDokter gebruikt alleen hoogwaardige compatible schermen voor de scherm reparaties die niet te vergelijken zijn met de slechte kwaliteit schermen die via China worden geïmporteerd.

 

Wat houdt een OEM scherm in?

 

Een OEM scherm houdt in dat het scherm in dezelfde fabriek wordt geproduceerd maar het wordt niet door Apple erkend. Als het scherm gebroken is, wordt het gebroken glas door een derde partij vervangen. Dat betekent dat het scherm volledig originele Apple onderdelen bevat, waardoor de originele kwaliteit wordt behouden.

 

Het OEM scherm van PhoneDokter heeft geen afwijkingen met de originele iPhone schermen, die Apple aanbiedt met ‘Apple Care’.  PhoneDokter geeft dan ook 12 maanden garantie voor de functionaliteiten van het geplaatste OEM scherm.

 

Wat houdt een compatible scherm in?

 

Het compatible scherm van PhoneDokter is nog steeds een scherm van goede kwaliteit, maar er worden geen originele Apple onderdelen gebruikt. Het scherm wordt geassembleerd in een fabriek van Toshiba of Sharp in Azië, die de originele ontwerpen van Apple gebruiken. Dit betekent dat de onderdelen op dezelfde manier worden geproduceerd, maar de kwaliteit van de geleverde onderdelen kunnen verschillen met een originele. Kenmerken van compatible schermen zijn, onder andere:

 

  • Een verlaagde helderheid.

  • Iets afwijkende kleuren.

  • Een verlaagde vernieuwingsfrequentie.




Wanneer moet u voor een compatible scherm kiezen?

 

Door de lagere prijs kunnen compatible schermen handig zijn, wanneer u:

 

  • Een abonnement heeft dat bijna ten einde is. Als uw abonnement bijna ten einde is en u overweegt om een nieuw abonnement aan te schaffen, is het misschien verstandig om juist niet te kiezen voor een OEM scherm.

 

  • Als u niet veel wilt uitgeven voor een scherm reparatie vanwege bepaalde redenen, maar toch wel een functionerende iPhone wilt hebben.

 

  • Als u een bedrijfstelefoon gebruikt, wilt u misschien niet veel budget vrijmaken voor een scherm reparatie. Ook dan kunt u kiezen voor een compatible scherm.

 

  • Als u van plan bent om op korte termijn een nieuwe telefoon aan te schaffen, kunt u overwegen niet te kiezen voor het OEM scherm.

 

  • Als de iPhone van uw kind is, is de kans groot dat de iPhone van uw kind vaker een gebroken of gebarsten scherm gaat krijgen. De iPhone zal misschien daardoor vaker een reparatie nodig hebben, waardoor u toch kiest voor een compatible scherm.

 

Alle compatible en OEM schermen worden door onze erkende technici met geavanceerde apparatuur volledig getest om te garanderen dat onze klanten de best mogelijke kwaliteit krijgen.

 

Compatible schermen zijn beschikbaar voor de iPhone 5/5S/5C/SE, iPhone 6, iPhone 6 Plus, iPhone 6s, iPhone 7, iPhone 7 Plus, iPhone 8 & iPhone 8 Plus.  

iPhone 6 gaat niet meer aan

30-04-2018 14:02

 

Defecte iPhone 6

 

Een iPhone 6 die bij een zwarte scherm of het Apple logo blijft hangen, komt vaak voor. Als uw iPhone 6 niet meer aangaat, zijn hier een paar tips om het probleem op te lossen.

 

 

De iPhone 6 is één van de meeste onbetrouwbare toestellen ooit. Het toestel heeft problemen met de batterij en het scherm. Bovendien kunnen verschillende chips in het moederbord, zoals de power IC chip makkelijk beschadigd raken door een ontwerpfout van Apple.  De power IC chip zorgt ervoor, dat de batterij en andere componenten in het moederbord stroom krijgen. Als de power IC chip defect is, kunnen verschillende problemen ontstaan. Problemen die vaak ontstaan:

 

  • iPhone blijft op een zwarte scherm vast.

 

  • Het toestel laat zien dat de batterij leeg is, terwijl de batterij volledig opgeladen is.

 

  • Het Apple logo verschijnt heel kort op een blanke scherm.

 

  • Een laad cirkeltje blijft op het scherm vast.

 

  • De iPhone gaat niet meer aan.

 

Als u één van deze problemen ervaart, voer de onderstaande tips uit om het probleem van uw iPhone 6 op te lossen.

 

De iPhone blijft bij het Apple logo vast tijdens het opstarten

 

Als het probleem ontstond na de update van een bepaalde app is de kans groot dat de app een corrupte bestand of een malware heeft. Een soft reset wordt vaak gebruikt om een fout of bug in een app of in het besturingssysteem op te lossen. Om een soft reset uit te voeren, voer de onderstaande stap uit.

 

  • Houd tegelijkertijd de aan-uit knop en de thuisknop voor ongeveer 20 seconden ingedrukt, totdat het Apple logo op uw beeldscherm verschijnt.

 

Om erachter te komen of het probleem door een bepaalde app veroorzaakt wordt, verwijder de laatste app die u gedownload heeft. Om een app te verwijderen, voer de onderstaande stappen uit.

 

Instellingen > Beheer opslagruimte > Opslag > Tik op de app, die u wilt verwijderen

 

iOS 11 geeft de mogelijkheid om apps tijdelijk te verwijderen. Als een nieuwe versie van de app beschikbaar is, kunt u de app opnieuw inschakelen. Om een app tijdelijk te verwijderen, voer de onderstaande stappen uit.

 

Instellingen > Algemeen > Tik op iPhone opslag > Selecteer de app, die u tijdelijk wilt verwijderen > Ruim op

 

De app zal gewist worden, maar de inhoud en gegevens blijven behouden.

 

Als het probleem nog steeds zich voordoet, voer de volgende stappen uit.

 

iPhone blijft bij het Apple logo herstarten

 

Een fabrieksherstel die niet correct is uitgevoerd, kan ervoor zorgen dat uw iPhone 6 bij het Apple logo blijft herstarten. Als u pas geleden een fabrieksherstel hebt uitgevoerd, kan dat de oorzaak van het probleem zijn. Als u uw iPhone tijdens het proces hebt uitgeschakeld of het toestel is uitgevallen, heeft uw iPhone waarschijnlijk permanente schade. Als uw iPhone 6 permanente schade heeft, voer de volgende stappen uit om uw iPhone weer werkend proberen te krijgen.  

 

De eerste stap is het kalibreren van uw iPhone 6 batterij. De batterij van uw iPhone kalibreren kan ook handig zijn, wanneer het batterijpercentage van het toestel onjuist is. Er is een chip in de batterij van bijna elke iPhone, die berekend hoeveel energie er nog over is. Om de batterij te kalibreren, voer de onderstaande stappen uit.

 

Let op! Gebruik uw toestel niet tijdens het opladen.

 

1- Sluit uw iPhone aan op het stopcontact met een originele Apple kabel voor een nauwkeurig resultaat.

 

2- Houd de thuisknop en de aan-uit knop ingedrukt, totdat het Apple logo op uw beeldscherm verschijnt. De batterij wordt tijdens het proces gekalibreerd.

 

3-  Laadt de batterij tot op 100%.

 

4- Als de batterij volledig opgeladen is, laat de iPhone nog 60 tot 90 minuten aan de lader hangen.

 

Uw iPhone herstellen

 

Voer een herstel uit, als de iPhone bij het Apple logo tijdens het opstarten steeds vast blijft of het toestel niet meer aangaat. Een herstel zal het besturingssysteem via iTunes wissen en de nieuwste versie automatisch installeren. Om een herstel via iTunes uit te voeren, volg de onderstaande stappen uit.

 

1- Controleer eerst of de laatste versie van iTunes op uw computer geïnstalleerd is.

 

2- Sluit uw iPhone via een USB kabel op een computer aan. Als uw computer een USB 3.0 aansluiting heeft, gebruik dan de USB 3.0 aansluiting om het proces te versnellen.

 

3- Als een pop-up venster op iTunes verschijnt klik op ‘Herstel iPhone’.

 

4- De iPhone zal na het herstel opnieuw starten. iTunes zal na de herstart de iPhone opnieuw opstarten en activeren.

 

Activeer herstelmodus

 

U zult uw gegevens na het activeren van de herstelmodus kwijtraken. Er wordt dus aangeraden om een back-up van uw gegevens te maken.

 

Als uw iPhone in herstelmodus is, zal iTunes uw toestel weer naar fabrieksinstellingen herstellen en de nieuwste versie van het besturingssysteem installeren. Herstelmodus zal een grotere software probleem oplossen. Om herstelmodus op uw iPhone te activeren, voer de onderstaande stappen uit.  

 

1- Schakel eerst de iPhone uit

 

2- Druk op de thuisknop en sluit uw toestel aan op een PC met een USB kabel.

 

3- Laat de thuisknop los, wanneer het iTunes logo op uw iPhone beeldscherm verschijnt.

 

4- Klik in iTunes op herstel in het pop-up venster.

 

Schakel DFU modus in

 

Let op! Voer deze stap niet uit als uw iPhone waterschade of een andere type beschadiging heeft. Zorg ervoor dat uw iPhone 6 genoeg batterij heeft om deze stap uit te voeren. U zult uw gegevens na het inschakelen van DFU kwijtraken. Er wordt dus aangeraden om een back-up van uw gegevens te maken. Als het proces niet foutloos loopt, kan er permanente schade ontstaan.

 

DFU modus of Device Firmware Upgrade wordt vaak gebruikt om complexere problemen op te lossen of om het toestel te jailbreaken. In DFU modus wordt een deel van de harde schijf waar het besturingssysteem zich bevindt omzeild, waardoor het mogelijk is om een oudere iOS versie te installeren. Om DFU modus in te schakelen, voer de volgende stappen uit.

 

1- Schakel eerst het toestel uit.

 

2- Sluit het toestel op een computer aan.

 

3- Houd de aan-uit knop voor ongeveer 3 seconden lang ingedrukt.

 

4- Houd de aan-uit knop ingedrukt en druk daarna op de thuisknop. Houdt deze twee knoppen samen voor 10 seconden lang ingedrukt. Als het Apple logo op uw beeldscherm verschijnt, herhaal de vorige stappen opnieuw.

 

5- Laat de aan-uit knop los, maar houdt de thuisknop voor ongeveer 5 seconden lang ingedrukt.

 

6- Als het beeldscherm van de iPhone zwart blijft en een pop-up venster op iTunes verschijnt, heeft u DFU modus succesvol ingeschakeld. Als dat niet gebeurt, herhaal de stappen opnieuw.

 

Laat uw iPhone 6 repareren

 

Als uw iPhone 6 nog steeds niet aangaat of blijft vastlopen bij het Apple logo, wordt het probleem niet door de software veroorzaakt maar door een defecte onderdeel. Er zijn verschillende onderdelen, die de problemen kunnen veroorzaken. Na een tijd kunnen batterijen geen stroom meer behouden of opzwellen. Een defecte oplaadconnector kan ervoor zorgen, dat uw toestel niet meer kan opladen. Meestal wordt het probleem veroorzaakt door een defecte U2 chip. Om de power IC chip te vervangen, is er een moederbord reparatie nodig. PhoneDokter vervangt uw batterij en oplaadconnector binnen 30 minuten. Moederbord reparaties worden binnen 1 tot á 2 werkdagen uitgevoerd.

 

Pagina:
  1. 1
  2. 2
  3. 3

Een greep uit onze zakelijke klanten