Menu

 

PhoneDokter service
Pagina:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5

iphone x scherm reageert niet

Je iPhone X scherm reageert traag of helemaal niet meer op aanrakingen. Lees verder om dit probleem op te lossen.

Check allereerst of de volgende zaken in orde zijn. 

  1. Oplader
    Controleer eerst of je oplader wel werkt. Als de lader niet genoeg stroom kan leveren, raakt het toestel instabiel waardoor sommige functies niet naar behoren werken. 

  1. Update
    Sommigen onderschatten de impact van een software update.Door middel van een update worden software issues meestal opgelost. Vervelende bugs die het systeem verstoren, worden dankzij updates verwijderd.

Herstart je iPhone

Door je smartphone te herstarten, kun je het probleem oplossen. Om je iPhone opnieuw te starten, voer de onderstaande stappen uit.

  1. Houd de zijknop (aan-uit knop) en één van de volumeknoppen ingedrukt.

  2. Op het scherm verschijnt een schuifbalk met zet uit.

  3. Veeg over de balk om je iPhone uit te schakelen.

iPhone X scherm reparatie 

Nog steeds hetzelfde probleem? Mogelijk zijn onderdelen binnen het scherm beschadigd geraakt. Laat je scherm repareren bij één van onze vestiging. Op afspraak? Reparatie binnen 30 minuten. Geen tijd om langs te komen? Stuur je toestel op!

afspraak maken

 

Zo voorkom je dataverlies

09-01-2020 12:13

De meeste mensen onderschatten de problemen, die ontstaan na het verlies van data. Men voert geen acties uit om dit soort issues te voorkomen. Met regelmaat een back-up maken en goed zorgen voor je toestel is van groot belang om dataverlies te ontwijken. 

Dataverlies kan vanzelf ontstaan. Je toestel heeft geen barstingen of schade opgelopen aan de buitenkant, maar van binnen vormt zich schade waardoor je dataverlies kunt oplopen. In deze blog leggen wij je uit hoe je je dataverlies kunt bestrijden.

Back-up maken 

De meest belangrijke is toch het maken van een back-up. Met regelmaat zet je je bestanden over op een veilige cloud en hoef je je geen zorgen meer te maken voor het verlies van je data. Bij sommige toestellen kun je in de instellingen ervoor kiezen om met regelmaat een back-up van je gegevens te laten uitvoeren. Met iCloud en Google Drive is dit mogelijk. 

Hoge temperaturen

Eén van de belangrijkste oorzaken waardoor dataverlies ontstaat, is het blootstellen van je toestel met extreme temperaturen. Hoge temperaturen kunnen ervoor zorgen, dat het moederbord instabiel raakt. Het moederbord is het aanstuurpunt van een toestel. Wanneer dit onderdeel beschadigd raakt, is de kans groot dat ook andere componenten in het toestel schade oplopen. Wat weer kan leiden tot dataverlies en een toestel dat niet meer optimaal functioneert. 

Manier van gebruiken

Een smartphone loopt niet vanzelf schade op. Beschadigingen zijn een vervolg van incorrect gebruik van een toestel.
Laadt je toestel op met originele opladers. Zorg ervoor dat je toestel een volledige oplaadcyclus behaald en je pas daarna het toestel van de stroom afhaald. Update je besturingssysteem (iCloud & Android) wanneer dit beschikbaar is. 

Data verloren? Laat een data recovery uitvoeren. 

Heb je je data verloren? Wij van PhoneDokter kunnen in de meeste gevallen je data veiligstellen met behulp van bepaalde systemen. Laat je toestel achter in onze vestiging in Rotterdam - Kop van Zuid of stuur je toestel op. Onze dokter voeren eerst een diagnose uit om te kijken of je data nog hersteld kan worden. Vervolgens gaan ze direct aan de slag met het overzetten van je gegevens. Binnen 5 werkdagen word je gebeld om je toestel en bestanden op te halen. Ga voor meer info naar onze productpagina hieronder.

Data recovery / Data herstel / Gegevensherstel

afspraak maken

 

 

Data recovery

06-01-2020 16:05

data recoveryHet overkomt dagelijks veel mensen: dataverlies. Je toestel functioneert niet meer, maar je hebt bestanden op het toestel staan waarvan je geen back-up van hebt. Foto’s met een emotionele waarde gaan verloren en soms ook zakelijke bestanden, die zijn opgeslagen. Vooral het verlies van foto’s is voor sommigen een grote frustratie. Opnames van je leukste momenten gaan immers verloren en je hebt geen back-up.

Wij van PhoneDokter kunnen jouw verloren bestanden herstellen. Je kunt bij ons terecht bij dataverlies van je smartphone, tablet en MacBook. In deze blog leggen wij uit hoe dataverlies kan ontstaan en de opties om je data te herstellen. 

Hoe ontstaat dataverlies?

De meesten denken dat data alleen verloren gaat bij schade na een val of stoot. Interne componenten raken beschadigd, waardoor de hardware instabiel raakt en gegevens verloren gaan. Maar data kan ook verloren gaan door andere redenen. 

Eén van de grootste boosdoeners is waterschade. De meeste toestellen zijn nooit 100% waterdicht, maar wel waterbestendig. Fabrikanten gebruiken een simpele woord truc, waardoor men denkt dat het toestel flink wat water kan hebben. Wij raden je dus zeker aan om je toestel nooit onder de douche of tijdens het zwemmen te gebruiken. 

Een ander veel voorkomend probleem ontstaat, nadat het toestel wordt blootgesteld met extreme temperaturen. Hoge temperaturen kunnen ervoor zorgen, dat het moederbord instabiel raakt. Het moederbord is het aanstuurpunt van een toestel. Wanneer dit onderdeel beschadigd raakt, is de kans groot dat ook andere componenten in het toestel schade oplopen. Wat weer kan leiden tot dataverlies en een toestel dat niet meer optimaal functioneert. 

De meest voorkomende scenario waarbij data verloren gaat, is een toestel dat zijn levensduur heeft behaald. Het toestel heeft geen grote schade opgelopen, maar toch gaat het toestel niet meer aan. In dit soort situaties kunnen we het apparaat weer werkend krijgen na een moederbord reparatie. Maar het toestel is inmiddels al zo verouderd, dat een reparatie niet de beste optie is. De kosten zijn te hoog, terwijl de dagwaarde van het toestel heel laag is. 

Data recovery of reparatie?

In deze situaties is het handiger om een data recovery te laten uitvoeren in plaats van een reparatie. 

1. Reparatie kosten zijn te hoog 
Je toestel valt nog te repareren, maar de kosten zijn te hoog en je wilt je data toch behouden. In dit geval is herstellen van je data voordeliger.

2. Toestel is total loss 
Je toestel heeft te veel schade opgelopen en is total loss verklaard. Toch wil je je bestanden en foto’s behouden. 

3. Geen back-up van bestanden 
Je hebt geen back-up van je bestanden, maar je wilt je gegevens toch veilig kunnen overzetten. 

4. Moederbord is instabiel  
Wanneer het moederbord instabiel is geraakt, werkt een toestel niet meer optimaal en kunnen de reparatie kosten zeer hoog oplopen.

5. Toestel waarde is laag 
Je toestel valt te repareren, waarna je de bestanden veilig kunt overzetten. Maar de kosten zijn te hoog, terwijl het apparaat bijna niets meer waard is.

Toch een reparatie uitvoeren?
Indien de reparatie kosten betaalbaar zijn en je toestel redelijk nieuw is, is een reparatie toch verstandiger. Je kunt je data na de reparatie veilig overzetten en behoud een werkend toestel. 

Maak direct een afspraak voor reparatie! Op afspraak wordt de reparatie binnen 30 minuten uitgevoerd. Geen tijd om langs te komen? Stuur je toestel op! Binnen 24 uur repareren wij je toestel en sturen het terug. 

Data recovery in enkele stappen

1. Laat je toestel achter in onze vestiging in Rotterdam - Kop van Zuid  of stuur je toestel op.
2. Onze dokters beginnen eerst met een diagnose om te kijken of een data recovery mogelijk is. In sommige gevallen is de chip met alle bestanden beschadigd geraakt, waardoor herstel van je data niet meer mogelijk is. Indien data recovery niet meer mogelijk is, nemen onze dokters contact met je op.
3. Vervolgens gaan we direct aan de slag met het overzetten van je bestanden. Binnen 5 werkdagen nemen wij contact met je op en kun je je toestel en gegevens ophalen.

Data recovery / Data herstel / Gegevensherstel

Op zoek naar een smartphone reparatie centrum in de buurt? PhoneDokter heeft meerdere reparatiecentra door heel Nederland. Wij hebben servicepunten in Rotterdam, Amsterdam, Den Haag, Utrecht, Haarlem, Alkmaar, Almere, Vianen, Schiedam en Spijkenisse.
Je kunt gemakkelijk een afspraak maken via de online agenda. Op afspraak is de reparatie binnen 30 minuten klaar. Geen tijd om langs te komen? Stuur dan je toestel op! Wij repareren je smartphone en sturen het toestel binnen 24 uur terug.

 

PhoneDokter Rotterdam | Smartphone reparatie in Rotterdam

Ons hoofdkantoor is gevestigd in Rotterdam. Wij repareren in Rotterdam alle soorten reparaties, denk aan smartphones, tablets, laptops en ook moederbord reparaties. Onze moederbord reparaties worden alléén uitgevoerd op deze locatie en in Spijkenisse. Al 8 jaar werken wij in Rotterdam met dezelfde team. Onze technici zijn ervaren en vakkundig. Ons kantoor is gelegen aan de Kop van Zuid vlakbij het centrum en dus makkelijk te bereiken. Ben je op zoek naar een betrouwbare reparatie centrum? Maak direct een afspraak via de online agenda!

Hoofdkantoor Rotterdam - Kop van Zuid

PhoneDokter Amsterdam | Smartphone reparatie in Amsterdam

Onze collega in Amsterdam is een vakkundige reparateur, die jaren diensten levert in het hartje van Amsterdam. Wij repareren in dit servicepunt alle soorten smartphone reparaties en zijn elke dag geopend. 

Servicepunt Amsterdam - De Pijp/Rivierenbuurt

PhoneDokter Den Haag | Smartphone reparatie in Den Haag

Onze vriendelijke monteur in Den Haag staat doordeweeks klaar voor nieuwe smartphone reparaties. Ook in dit servicepunt repareren wij binnen 30 minuten op afspraak. 

Servicepunt Den Haag - Binckhorst

PhoneDokter Utrecht | Smartphone reparatie in Utrecht

Ook in het centrum van Utrecht hebben wij een deskundige collega die dag in dag uit succesvolle reparaties uitvoert. Je kunt in dit servicepunt terecht voor alle soorten smartphone reparaties. 

Servicepunt Utrecht

PhoneDokter Haarlem | Smartphone reparatie in Haarlem

In Haarlem hebben wij twee servicepunten. Eén servicepunt in het centrum en de andere in Schalkwijk. Je kunt bij beide servicepunten terecht voor smartphone reparaties. 

Servicepunt Haarlem - Centrum

Servicepunt Haarlem - Schalkwijk

PhoneDokter Alkmaar | Smartphone reparatie in Alkmaar

Onze vakbekwame collega in Alkmaar is van maandag t/m zaterdag geopend. In Alkmaar repareren wij smartphones binnen 30 minuten. 

Servicepunt Alkmaar

PhoneDokter Almere | Smartphone reparatie in Almere

In Almere zijn wij elke dag geopend en voeren wij smartphone reparaties. Onze collega in Almere heeft jarenlang ervaring binnen deze branche. 

Servicepunt Almere - Centrum

PhoneDokter Vianen | Smartphone reparatie in Vianen

Ook in deze vestiging kun je langs voor smartphone reparaties. Ons servicepunt is van maandag t/m zaten geopend van 09:00 tot 22:00, waardoor je gemakkelijk ook na het werk langs kunt gaan. 

Servicepunt Vianen (Utrecht)

PhoneDokter Schiedam | Smartphone reparatie in Schiedam

Het servicepunt in Schiedam is geopend in 2019 door een ervaren collega. Ook op deze locatie kun je langs voor smartphone reparaties. 

Servicepunt Schiedam

PhoneDokter Spijkenisse | Smartphone reparatie in Spijkenisse

Onze vakbekwame collega in Spijkenisse repareert smartphones maar ook macbooks. Je kunt in Spijkenisse ook langs voor moederbord reparaties. 

Servicepunt Spijkenisse

afspraak maken

 

samsung galaxy s9 gaat niet meer aan

De Samsung Galaxy S9 is zeker geen slecht toestel. Een heldere display, lang meegaande batterij, mooie camera en de snelheid van het toestel zijn enkele redenen waarom het toestel een aanrader is. 

Sommige gebruikers ervaren toch problemen. Meestal gaat het om een flikkerend scherm, batterij laadt niet op en/of het toestel heeft geen geluid. Dit soort problemen zijn gelukkig snel op te lossen door middel van een eenvoudige reparatie.
Heb je problemen met het scherm, batterij, oplaadconnector, luidspreker, microfoon of camera? Wij van PhoneDokter repareren deze onderdelen binnen 30 minuten op afspraak. Je krijgt 12 maanden garantie op het vervangen onderdeel. Maak direct een afspraak bij één van onze vestigingen! Geen vestiging in de buurt? Stuur dan je toestel op, binnen één werkdag sturen wij je toestel terug.

Samsung Galaxy S9 Scherm / Display / LCD Zwart/Blauw reparatie

Heb je problemen met opstarten? In dit geval kan de oplossing lastiger zijn. In deze blog leggen wij je verder uit, wat je kunt doen om het toestel weer werkend te krijgen. 

Controleer je oplader 

Gebruik maken van een originele oplader is zeer essentieel om het toestel optimaal te laten functioneren. Maak nooit gebruik van nagemaakte oplaadaccessoires, want de batterij en je oplader zijn zeer cruciaal om het toestel op de juiste manier te laten draaien. 

Heb je een originele oplader en laadt de batterij nog steeds niet op? Controleer dan de staat van je USB-kabel. Het kan zo zijn dat de kabel beschadigd is geraakt, waardoor het toestel niet op de juiste manier wordt opgeladen. 

Check ook of je adapter werkt. Door de adapter aan te sluiten op een andere lader kun je nagaan of de adapter werkt. 

Voer een soft-reset uit

Door middel van een soft-reset uit te voeren, kun je mogelijk het toestel weer laten functioneren. 

Volg de onderstaande stappen om een soft-rest uit te voeren:

  • Druk 7 seconden lang tegelijkertijd op de aan/uit knop en het volume omlaag knop.

Na de soft-reset zal je toestel herstarten. Om problemen in de toekomst te voorkomen, optimaliseer je toestel. Je kunt je Galaxy S9 optimaliseren door de volgende stappen uit te voeren:

  • Apps > Instellingen > Apparaatonderhoud > Nu optimaliseren

Samsung Galaxy S9 scherm reparatie 

Nog steeds hetzelfde probleem? Mogelijk zijn onderdelen in het scherm beschadigd geraakt. Het scherm dient vervangen te worden. Wij van PhoneDokter repareren Samsung Galaxy S9 schermen binnen 30 minuten op afspraak. Maak direct een afspraak en ga langs bij één van onze vestigingen. Geen tijd om langs te komen? Stuur dan je S9 op binnen 24 uur wordt het toestel gerepareerd en teruggestuurd. 

afspraak maken

 

iPhone reparatie Amsterdam

19-12-2019 12:45

iPhone laten repareren? Snelle en betaalbare reparatie is mogelijk!

Een iPhone kan vele beschadigingen oplopen zoals een gebarsten scherm, batterij die niet oplaadt of het niet kunnen afspelen van muziek. Al ruim 8 jaar is PhoneDokter specialist op gebied van smartphone reparatie en is uitgegroeid tot een landelijke reparatieservice met meerdere vestigingen in het land. 

Hoe het werkt is heel simpel! Je maakt via de online agenda of via onze klantenservice een afspraak en komt langs. Onder het genot van een kopje koffie en terwijl je meekijkt wordt jouw toestel professioneel gerepareerd. 30 minuten later heb je weer een goed werkend toestel. Simpel, snel en efficient. We verwijzen je graag door naar onze betaalbare reparatie tarieven per model, wat je hieronder kunt selecteren!

Heb je geen tijd om langs te komen? Maak je niet zorgen! Bij PhoneDokter bieden wij de mogelijkheid om je toestel op te sturen. Binnen 24 uur wordt jouw gerepareerde toestel teruggestuurd!

Ervaring met iPhone reparaties

Bij PhoneDokter wordt je iPhone gerepareerd door deskundige reparateurs, die een ruime expertise hebben in het uitvoeren van reparaties. Door onze vlotte en vakkundige werkwijze, beschik je al snel weer over jouw iPhone. 


Hoe werkt het?

-          Je maakt een afspraak via de online agenda op de onze website of telefonisch met onze deskundige klantenservice!

-          Op de vestiging kun je wachten en meekijken tijdens de reparatie

-          30 minuten later kun je weer gebruik maken van je smartphone of tablet


Belangrijk om te weten

-          12 maanden garantie

Mocht er binnen termijn iets mis zijn met het onderdeel, wat niet door jou is beschadigd, zullen wij het probleem kosteloos verhelpen!

-          Geen verborgen kosten

Onze monteurs nemen altijd de tijd om de reparatie en de mogelijke reparaties vooraf goed met je te bespreken. Je zult nooit voor verrassingen staan en onnodige kosten gefactureerd krijgen.

-          Meekijken tijdens de reparatie

Ook in het kader van transparantie kun je bij onze repaircentres altijd meekijken tijdens de reparatie, zodat je precies weet wat er met jouw toestel gebeurd.

iPhone reparatie Amsterdam

iPhone X batterij loopt snel leeg

De iPhone X is inmiddels twee jaar oud en de prestaties van het toestel beginnen te dalen. De batterij gaat minder lang mee, het toestel werkt langzamer en het opladen duurt langer. Dit zijn allemaal problemen die na een tijdje vanzelf ontstaan. De batterij heeft zijn levensduur bereikt, bestanden en apps zorgen ervoor dat het toestel minder snel draait en de oplaadconnector raakt versleten naarmate van gebruik, waardoor de batterij slomer wordt opgeladen. 

iPhone X Accu / Batterij reparatie

Ben je er zeker van dat de batterij vervangen moet worden? PhoneDokter vervangt batterijen binnen 30 minuten op afspraak. Maak direct een afspraak en ga langs bij één van onze vestigingen. Of stuur je toestel op! 

iPhone X batterij loopt snel leeg

Ook last van een snel leeglopende batterij? Verschillende factoren kunnen uiteindelijk leiden tot een korte gebruiksduur van de batterij. Naast het gebruik maken van niet originele laders kunnen andere aspecten ervoor zorgen, dat de batterij minder lang meegaat. 

De levensduur van je iPhone X batterij verlengen

Apple adviseert om je iPhone elke maand minstens één keer een volledig oplaadcyclus te laten doorlopen, dit houdt in dat je je iPhone 100% oplaadt en dat je weer gaat laden wanneer de batterij volledig leeg is.
Ook is het handig om te checken of je hoesje ervoor zorgt, dat het toestel warm wordt tijdens het opladen. Bij oververhitte kun je beter het hoesje verwijderen. 

Update je iPhone X

Apple raadt aan je iPhone te updaten met de nieuwste versie van iOS. Met de nieuwe updates worden technieken bedacht, die de prestaties van je batterij optimaliseren. Om te controleren of je de nieuwste update hebt, volg de onderstaande stappen:

  • Ga naar Instellingen > Algemeen > Software-update 
  • Tik op ‘Download en installeer’ als je de nieuwste versie nog niet hebt geïnstalleerd 

Meldingen 

De batterij raakt snel leeg wanneer het toestel functies op de achtergrond laat draaien. Meldingen ontvangen van apps zorgen ervoor, dat je toestel constant blijft werken. Controleer welke meldingen aan staan en probeer onnodige instellingen te vermijden.  

Locatieservices uitschakelen

Apps die voortdurend gebruik maken van locatieservices zoals Google Maps kunnen de batterij overbelasten. Je kunt overwegen locatieservices uit te schakelen wanneer je deze niet gebruikt. Om deze functie uit te schakelen, ga naar Instellingen > Algemeen > Locatieservices.

Schakel wifi en bluetooth uit

Maak je geen gebruik van wifi en bluetooth? Schakel deze functies uit om energie te besparen. Om je wifi uit te schakelen, ga naar Instellingen > Wi-Fi en schakel wifi uit. Gebruik je bluetooth zelden? Schakel de bluetooth uit, ga naar Instellingen > Algemeen > Bluetooth en zet deze functie uit.

Pas de helderheid aan 

Het scherm verbruikt veel energie. Een ander manier om de levensduur van de batterij te verlengen, is om het scherm te dimmen. Je batterij gaat langer mee en je toestel raakt niet overbelast. 

Check de batterijconditie

Controleer de maximumcapaciteit van je batterij. De batterijconditie geeft je een indicatie van hoe lang de batterij nog meegaat. Om de batterijconditie te checken, ga naar Instellingen > Batterij > Batterijconditie.
De maximumcapaciteit is het percentage in hoeverre je batterij wordt opgeladen. Wanneer de maximumcapaciteit van je batterij daalt, wordt deze niet meer volledig opgeladen en is de gebruiksduur korter.

iPhone XS batterij vervangen 

De batterij dient vervangen te worden wanneer de batterijconditie is laag is. PhoneDokter vervangt batterijen in 30 minuten op afspraak. Maak een afspraak via de online agenda en ga langs bij één van onze vestigingen. Geen tijd om langs te komen? Stuur je toestel eenvoudig op! Wij repareren je iPhone binnen één werkdag en sturen het toestel terug. 

iPhone XS gaat niet meer aan

18-12-2019 17:52

iphone xs gaat niet meer aan

De iPhone XS Max is één van de beste toestellen op de markt. Dankzij de nieuwe chip is het toestel extra snel en heb je geen problemen tijdens het gebruik van grote apps. De camera doet het ook niet slecht, maar er bestaan toestellen van dezelfde prijsklasse met een betere camera. Met de Face ID hebben de meeste gebruikers ook geen problemen.

Het toestel is zeker een aanrader, maar helaas hebben sommige gebruikers toch last van een aantal problemen. In de meeste gevallen gaat het om een defecte oplaadpunt, niet werkende luidspreker, snel leeglopende batterij en/of waterschade problemen. Dit soort issues zijn snel op te lossen door middel van een kleine reparatie. Wanneer het toestel helemaal niet meer werkt, kunnen de problemen groter zijn. In deze blog leggen wij je uit, wat je kunt doen om dit probleem op te lossen. 

Controleer het scherm

Wees er zeker van dat het probleem niet aan het scherm ligt. Blijft je scherm op zwart of heb je te maken met een flikkerend scherm? Je hebt wel geluid, krijgt belletjes en je iPhone trilt bij meldingen maar je hebt helaas geen beeld. Mogelijk zijn onderdelen in het scherm beschadigd geraakt. 

Wij van PhoneDokter repareren iPhone XS / iPhone XS Max schermen op afspraak binnen 30 minuten. Je kunt een afspraak maken via de online agenda en langsgaan bij één van onze vestigingen. 

iPhone XS Scherm / Display reparatie

Mijn iPhone XS blijft hangen op het Apple logo

Is het probleem ontstaan na de update van een app? Grote kans dat de app een corrupt bestand of een malware heeft, die het toestel niet ondersteund. Met een soft reset kun je een fout of bug in een app of in het besturingssysteem oplossen. Om een soft reset uit te voeren, volg de onderstaande stappen:

  • Houd tegelijkertijd de aan-uit knop en de thuisknop voor ongeveer 20 seconden ingedrukt, totdat het Apple logo op je beeldscherm verschijnt.
      

Om erachter te komen of het probleem door een bepaalde app veroorzaakt wordt, verwijder de laatste app die je hebt gedownload. Om een app te verwijderen, voer de onderstaande stappen uit.

  • Instellingen > Beheer opslagruimte > Opslag > Tik op de app, die je wilt verwijderen

 

iOS 11 geeft de mogelijkheid om apps tijdelijk te verwijderen. Als een nieuwe versie van de app beschikbaar is, kun je de app opnieuw inschakelen. Om een app tijdelijk te verwijderen, voer de onderstaande stappen uit.

  • Instellingen > Algemeen > Tik op iPhone opslag > Selecteer de app, die je tijdelijk wilt verwijderen > Ruim op

 

De app zal gewist worden, maar de inhoud en gegevens blijven behouden.
Als het probleem zich nog steeds voordoet, ga door naar de volgende stappen. 

 

iPhone XS blijft bij het Apple logo herstarten

Een fabrieksherstel dat niet correct is uitgevoerd, kan ervoor zorgen dat je iPhone XS bij het Apple logo blijft herstarten. Als je pasgeleden een fabrieksherstel hebt uitgevoerd, kan dat de oorzaak van het probleem zijn. Als je je iPhone tijdens het proces hebt uitgeschakeld of het toestel is uitgevallen, heeft jouw iPhone waarschijnlijk permanente schade. Voer de volgende stappen uit om je iPhone XS werkend te krijgen.  

De eerste stap is het kalibreren van je iPhone XS batterij. De batterij van je iPhone kalibreren kan ook handig zijn, wanneer het batterijpercentage van het toestel niet klopt. Er is een chip in de batterij van bijna elke iPhone, die berekend hoeveel energie er nog over is. Om de batterij te kalibreren, voer de onderstaande stappen uit:

  1. Sluit je iPhone aan op een stopcontact met een originele Apple kabel voor een nauwkeurig resultaat
  2. Houd de thuisknop en de aan-uit knop ingedrukt, totdat het Apple logo op je beeldscherm verschijnt. De batterij wordt tijdens het proces gekalibreerd.
  3. Laad de batterij tot 100%
  4. Als de batterij volledig opgeladen is, laat de iPhone nog 60 tot 90 minuten aan de lader hangen

 

Je iPhone XS herstellen

Een herstel zal het besturingssysteem via iTunes wissen en de nieuwste versie automatisch installeren. Om een herstel via iTunes uit te voeren, volg de onderstaande stappen uit.

  1. Controleer eerst of de laatste versie van iTunes op je computer geïnstalleerd is
  2. Sluit je iPhone via een USB-kabel op een computer aan. Als je computer een USB 3.0 aansluiting heeft, gebruik dan de USB 3.0 aansluiting om het proces te versnellen
  3. Als een pop-up venster op iTunes verschijnt klik op ‘Herstel iPhone’
  4. iTunes zal na de herstart de iPhone opnieuw opstarten en activeren

 

Activeer herstelmodus

Let op! Wanneer je de herstelmodus activeert, raak je al je gegevens kwijt. 

Wanneer je iPhone in herstelmodus is, zal iTunes je toestel weer naar fabrieksinstellingen herstellen en de nieuwste versie van het besturingssysteem installeren. Herstelmodus zal een groter softwareprobleem oplossen. Om herstelmodus op je iPhone te activeren, voer de onderstaande stappen uit.  

  1. Schakel eerst je iPhone uit
  2. Druk op de thuisknop en sluit je toestel aan op een PC met een USB-kabel
  3. Laat de thuisknop los, wanneer het iTunes logo op je iPhone beeldscherm verschijnt
  4. Klik in iTunes op herstel in het pop-up venster

 

Schakel DFU-modus in

Let op! Voer deze stap niet uit als je iPhone waterschade of een andere type beschadiging heeft. Zorg ervoor dat je iPhone XS genoeg batterij heeft om deze stap uit te voeren. Je zult je gegevens na het inschakelen van DFU kwijtraken. Er wordt dus aangeraden om een back-up van je gegevens te maken. Als het proces niet foutloos loopt, kan er permanente schade ontstaan.

DFU-modus of Device Firmware Upgrade wordt vaak gebruikt om complexere problemen op te lossen of om het toestel te jailbreaken. In DFU-modus wordt een deel van de harde schijf waar het besturingssysteem zich bevindt omzeild, waardoor het mogelijk is om een oudere iOS versie te installeren. Om DFU-modus in te schakelen, voer de volgende stappen uit.

  1. Schakel eerst het toestel uit
  2. Sluit het toestel op een computer aan
  3. Houd de aan-uit knop voor ongeveer 3 seconden lang ingedrukt
  4. Houd de aan-uit knop ingedrukt en druk daarna op de thuisknop. Houd deze twee knoppen samen voor 10 seconden lang ingedrukt. Als het Apple logo op je beeldscherm verschijnt, herhaal de vorige stappen opnieuw
  5. Laat de aan-uit knop los, maar houd de thuisknop voor ongeveer 5 seconden lang ingedrukt
  6. Als het beeldscherm van je iPhone zwart blijft en een pop-up venster op iTunes verschijnt, is de DFU-modus succesvol ingeschakeld. Als dat niet gebeurt, herhaal de stappen opnieuw

 

Laat je iPhone XS / iPhone XS Max repareren

Nog steeds problemen met je toestel? Mogelijk is je scherm defect geraakt of zijn onderdelen in het moederbord beschadigd. Je kunt een afspraak maken via de online agenda en vervolgens langsgaan bij één van onze vestigingen.

Volg ons op Facebook & Instagram.

Welke iPad heb ik?

02-12-2019 14:23

welke ipad heb ik?

De tablet-industrie ontwikkelt zich heel snel. Elk jaar wordt weer een nieuwe toestel geïntroduceerd met nieuwe updates en specificaties. Er bestaan op dit moment zoveel soorten iPads, dat we soms de modelnaam van ons toestel vergeten. Wanneer je een accessoire voor je iPad wilt aanschaffen of je toestel wilt laten repareren, heb je toch de modelnaam nodig. In deze blog leggen wij je uit hoe je de naam van jouw iPad kunt achterhalen.

Check je modelnaam in instellingen

Je kunt de modelnaam ook opzoeken in de instellingen van je iPad.

  1. Ga naar instellingen en druk vervolgens op ‘Algemeen’
  2. Druk daarna op ‘Info’
  3. Wanneer je naar beneden scrolt, zul je 'Model' zien met een reeks van nummers 
  4. Vervolgs klik op dit nummer, zodat je een nummer te zien krijgt dat begint met de A 
  5. Dit nummer wat begint met de A is de modelnaam van je iPad 
  6. Zoek vervolgens in de tabel hieronder waar jouw modelnummer bij staat.  
Modelnummer iPad model 
A2197, A2198, A2200 iPad 2019 (7e generatie)
A1893, A1954 iPad 2018 (6e generatie)
A1822, A1584 iPad 2017 (5e generatie)
A1876, A2014, A1895       iPad Pro 12.9 (2018) (3e generatie)
A1670, A1671 iPad Pro 12.9 (2017) (2e generatie)
 A1584, A1652 iPad Pro 12.9 (2015) (1e generatie)
A1980, A2013, A1934 iPad Pro 11
A1701, A1709 iPad Pro 10.5
A1674 iPad Pro 9.7
A2152, A2123 iPad Air 2019
A1566, A1567 iPad Air 2
A1474, A1475 iPad Air
A1458, A1459, A1460 iPad 4 
A1416, A1403, A1430 iPad 3 
A1395, A1396, A1397 iPad 2 
A1319, A1337 iPad 1
A2133, A2124, A2125 iPad Mini 5 
A1538, A1550 iPad Mini 4  
A1599, A1600 iPad Mini 3
A1489, A1490, A1491 iPad Mini 2
A1432, A1454, A1455 iPad Mini 

 

Is je iPad beschadigd? Wil je het laten repareren?

Wij van PhoneDokter zijn gespecialiseerd in smartphone, tablet & laptop reparaties. Op afspraak wordt je iPad binnen 30 minuten gerepareerd. Je kunt gemakkelijk een afspraak maken via onze online agenda. Geen vestiging in de buurt? Stuur dan je toestel op! Binnen 24 uur wordt je toestel gerepareerd en teruggestuurd. 

Voor de actuele prijslijsten klik hier

iPhone XS problemen

02-12-2019 13:54

 iphone xs problemen

De iPhone XS en iPhone XS Max zijn één van de beste toestellen op de markt. Deze modellen hebben een uitstekende camera, batterij en software. Toch ervaren sommige gebruikers problemen. 

Elk jaar beweert Apple dat ze de beste smartphones uitbrengen. Het prijskaartje voor een nieuwe iPhone is ook erg hoog. Echter zijn de smartphones niet zonder problemen. Gelukkig is er over het algemeen geen grote problemen en vooral als we voor het oog houden dat er miljoenen iPhone gebruikers zijn, heeft minder dan 1% procent te kampen met complicaties. 

 

Problemen met het scherm 

Sommige gebruikers hebben problemen met de touchscreen. Het scherm reageert traag of helemaal niet. Enkelen hebben een scherm met grijze strepen of een flikkerend scherm. De oorzaak van het probleem zijn meestal onderdelen in het scherm, die beschadigd zijn geraakt. 

Een software bug kan ook de belemmering veroorzaken. Een bug verstoort het systeem, waardoor functies niet optimaal werken. Volg de onderstaande stappen om er zeker van te zijn dat het probleem niet wordt veroorzaakt door een bug. 

  1. Herstart je iPhone. Een kleine software bug kun je soms uitschakelen door middel van een herstart.
  2. Controleer of je de laatste versie van IOS hebt geïnstalleerd. Een update lost meestal dit soort problemen op. Check of je de laatste versie hebt door de volgende stappen uit te voeren:

                     Instelling > Algemeen > Software-update 

  1. Reset je iPhone. Met een reset kun je vervelende bugs ook verwijderen. Let op! Je raakt je gegevens na een reset kwijt, zorg ervoor dat je een back-up maakt van je bestanden en gegevens. Om je iPhone te resetten, ga naar:

                     Instelling > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel alle instellingen

Werkt je scherm nog steeds niet? Mogelijk is het scherm beschadigd geraakt. Een scherm reparatie is noodzakelijk. PhoneDokter is gespecialiseerd in iPhone scherm reparaties. Je krijgt 12 maanden op de functionaliteit van het onderdeel. Maak nu een afspraak voor het herstellen van je scherm. 

 

Problemen met de batterij 

De iPhone XS en iPhone XS Max hebben een uitstekend batterij. De accucapaciteit voor de iPhone XS is 2658 mAh en voor de iPhone XS Max is deze 3174 mAh, waardoor de batterij 1,5 uur langer meegaat dan de iPhone 8 Plus.

De specificaties geven een mooi beeld, maar in de werkelijkheid kunnen de batterijprestaties tegenvallen. Wel moeten we duidelijk zijn over het feit, dat de batterijduur naar mate van gebruik achteruitgaat. 

Hieronder volgen een aantal oorzaken, waardoor de batterijduur van jouw toestel achteruit kan gaan:

  1. Gebruik maken van niet originele opladers kunnen de batterijduur verslechteren. Kabels die niet gecertificeerd zijn, werken niet goed genoeg om het toestel optimaal te laten draaien.
  2. De schermhelderheid verlagen kan ervoor zorgen, dat het scherm minder batterij verbruikt. De helderheid van het scherm wordt meestal automatisch ingesteld. Om deze aan te passen, veeg vanaf de rechterbovenhoek van het scherm omlaag en sleep de helderheidsbalk omhoog of omlaag om de helderheid aan te passen. 
  3. Apps blijven op de achtergrond draaien voor updates en locatieservices. Snapchat, WhatsApp, Instagram en Facebook zijn voorbeelden van apps, die veel stroom gebruiken. In de instellingen heb je een overzicht met het stroomverbruik van apps. Je kunt overwegen om apps te verwijderen of de berichtgeving en locatieservices uit te schakelen.
    Ga hiervoor naar:

                   Instellingen > Batterij > Batterijgebruik per app 

Gaat de batterij van je iPhone XS nog steeds snel leeg? In dit geval moet de batterij vervangen worden. De batterij heeft mogelijk de oplaadcyclus behaald. Batterij reparaties worden bij PhoneDokter binnen 30 minuten uitgevoerd. Maak nu een afspraak voor reparatie.

 

Problemen met de oplaadconnector

De oplaadconnector dient tegenwoordig als oplaadpunt en ingang voor oordopjes. Dit onderdeel is dan ook van belang om optimaal gebruik te kunnen maken van je toestel. 

De oplaadconnector is een gevoelig onderdeel, omdat het direct contact maakt met vuil, water en stofdeeltjes. De kans dat je oplaadconnector beschadigd raakt, is daarom zeer groot. Alvorens je een reparatie laat uitvoeren, kun je nagaan of het probleem wel echt door de oplaadconnector zelf wordt veroorzaakt. 

  1. Gebruik originele Apple opladers. Wanneer je gebruik maakt van namaak opladers verhoog je de kans op problemen. Als het probleem ook blijft bestaan bij gebruik van je oordopjes/headset, is de oplaadconnector waarschijnlijk beschadigd.
  2. Reinig je oplaadconnector met een tandenrager of oude tandenborstel. Door stofdeeltjes en vuil reageert de oplaadconnector traag of helemaal niet. Met een kleine schoonmaakbeurt kan je het probleem misschien oplossen. Zorg er wel voor dat je tandenrager of oude tandenborstel droog is. 

Laadt je iPhone XS nog steeds niet op? Of wordt je batterij langzaam opgeladen? Heb je ook nog eens geen geluid bij gebruik van je oordopjes/headset? Waarschijnlijk is de oplaadconnector toe een aan vervanging. Wij van PhoneDokter repareren oplaadconnectors op afspraak binnen 30 minuten. Je krijgt 12 maanden garantie op de functionaliteit van het onderdeel. Maak direct een afspraak voor reparatie.

 

Volg ons op Facebook & Instagram.

Pagina:
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5

Een greep uit onze zakelijke klanten