Veel voorkomende problemen´met de Samsung Galaxy S9

11 Sep. 2020

Op 8 maart 2018 heeft Samsung de opvolger van Galaxy S8 gelanceerd: de Samsung Galaxy S9. Het nieuwe toestel van Samsung heeft een zogeheten infinity display, waardoor de smartphone een vrijwel randloos scherm heeft. De Samsung Galaxy S9 beschikt over een fraai design en heeft interessante specificaties, waardoor het toestel gebruiksvriendelijker is. Helaas ervaren sommige gebruikers problemen met hun bluetooth, scherm of hebben een snel leeglopende batterij. Meestal worden problemen veroorzaakt door een software bug en zijn makkelijk op te lossen. Als het probleem niet aan het besturingssysteem ligt, betekent dit dat er mogelijk sprake is van een hardware probleem en wordt een reparatie onmisbaar.  

Problemen met Bluetooth bij de Samsung Galaxy S9

Sommige Samsung Galaxy S9 gebruikers ervaren Bluetooth problemen. De meest voorkomende klachten zijn: geen verbinding, slecht bereik en apparaten die door het toestel niet worden herkend. Hieronder volgen een aantal tips om Bluetooth problemen op te lossen:  

  • Allereerst schakel Bluetooth uit voor ongeveer 10 seconden. Ga naar de volgende stappen, als het probleem niet is opgelost.
  • Verwijder de Bluetooth cache. Om de Bluetooth cache te verwijderen, volg deze stappen: Instellingen > Applicatie manager > Veeg naar rechts om alle tabbladen te tonen > Bluetooth > Tik op forceer stop > Cache opschonen > Data opschonen > Herstart vervolgens uw Samsung Galaxy S9 na de laatste stappen.
  • Probeer alle Bluetooth apparaten, die op uw toestel geregistreerd zijn te ontkoppelen. Probeer deze weer vervolgens één voor één weer aan te koppelen.
  • Nieuwe updates lossen meestal kleine bugs op. Een bijwerking van het besturingssysteem kan het probleem ook beëindigen.

Is het probleem niet opgelost? Uw Galaxy S9 heeft mogelijk een defecte Bluetooth en moet vervangen worden. PhoneDokter is gespecialiseerd in smartphone reparaties. Maak nu een afspraak of kom langs en laat uw toestel repareren.  

Problemen met het scherm bij de Samsung Galaxy S9

Scherm problemen kunnen vaak alleen door middel van een reparatie opgelost worden. Problemen met het scherm worden meestal veroorzaakt door een defecte onderdeel in het scherm. Een software bug kan ook de oorzaak zijn. Om te kijken of een software bug het probleem veroorzaakt, probeer deze stappen uit:

  • Herstart uw Galaxy S9 in veilige modus om te kijken of het probleem veroorzaakt wordt door een app.
  • Leeg de cache van het besturingssysteem. Om de cache van het besturingssysteem te verwijderen, voer de volgende stappen uit:

                                 Instellingen > Opslag en usb > Gegevens in het cachegeheugen’ en druk op ‘OK’.

  • U kunt een fabrieksherstel uitvoeren. Let op! Na een fabrieksherstel raakt u al uw gegevens kwijt. Maak dus een back-up, voordat u deze stap uitvoert.

Als het probleem niet is opgelost, wordt het veroorzaakt door een defecte onderdeel in het scherm. Uw Samsung Galaxy S9 heeft dan een scherm reparatie nodig. PhoneDokter gebruikt alleen originele Samsung onderdelen. Scherm reparaties bij PhoneDokter hebben een garantie van 12 maanden op functionaliteit. Maak nu een afspraak voor het herstellen van uw scherm.

Problemen met de batterij bij de Samsung Galaxy S9

Samsung Galaxy S9 gebruikers melden dat de batterijduur van het toestel matig is. Terwijl alle andere specificaties verbeterd zijn ten opzichte van de S8, wordt er weinig aandacht geschonken aan een betere batterij. De accu van het toestel loopt snel leeg en moet de smartphone meerdere malen op een dag opgeladen worden. Hieronder volgen een aantal oorzaken, waardoor de batterijduur van uw toestel achteruit kan gaan:

  • Niet originele kabels kunnen de gebruiksduur van uw batterij verslechteren. Deze kabels zijn niet gecertificeerd en werken niet goed genoeg om het toestel optimaal te laten draaien.
  • Sommige apps gebruiken veel stroom. Bekende apps, die veel stroom gebruiken zijn onder andere Snapchat, Netflix en Whatsapp. Volg de onderstaande stappen om te zien welke apps het meeste stroom gebruiken:  

                               Instellingen > Onderhoud > Batterij > Batterijgebruik

Apps die veel stroom gebruiken kunt u overwegen om bij te werken of te verwijderen.

  • Always On Display kan veel stroom gebruiken. Om het Always on Display uit te schakelen ga naar:

                               Instellingen > Display > Always On Display > Uitschakelen

  • De schermhelderheid van sommige toestellen worden automatisch ingesteld. Wanneer de schermhelderheid te hoog staat, verbruikt het toestel meer stroom. Door handmatig de helderheid van uw scherm aan te passen, kan dit veel stroom besparen. Om de schermhelderheid handmatig aan te passen, ga naar:

                               Instellingen > Display > Helderheid > Verlaag handmatig de schermhelderheid

  • Sommige apps blijven continu op het achtergrond draaien en gebruiken veel batterij door locatieservices of updates. Het verwijderen van deze apps zal de gebruiksduur van uw batterij verlengen. Tevens zal het toestel sneller worden. Om apps te verwijderen, ga naar:

                               Instellingen > Apps > Tik op een app > Verwijderen

  • Automatische app updates kunnen handig zijn. Maar bij het gebruik maken van meerdere apps kan dat een slechte invloed hebben op uw batterij. Om automatische app updates uit te schakelen, ga naar:

 

                               Play Store > Instellingen > Auto Updates apps > Uitschakelen

 

Door meldingen in te schakelen, kunt u precies weten wanneer een update beschikbaar is. Om meldingen in te schakelen, ga naar:

 

                              Instellingen > Notificaties > Apps selecteren

 

De gebruiksduur van batterijen verslechteren automatisch. Een batterij vervanging lost dit probleem op. Maak nu een afspraak voor een batterij vervanging.

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »