Veel voorkomende problemen met de iPhone 8 en iPhone 8 Plus

10 Sep. 2020

Heb je problemen met je iPhone 8 of iPhone 8 Plus? Een aantal tips om je toestel weer optimaal te laten werken. 

 

1. Wifi-problemen

Sommige iPhone 8 en 8 Plus gebruikers hebben over dit probleem geklaagd. In de meeste gevallen is het probleem dat gebruikers een zeer langzame download en uploadsnelheid ervaren en in extreme gevallen helemaal geen verbinding met een Wi-Fi netwerk kunnen maken. De oplossing van het probleem kan een beetje lastig zijn, maar je kunt de volgende opties proberen.

 

Reset de netwerkinstellingen

Voordat je dit doet, zorg ervoor dat je je Wi-Fi-wachtwoord bij de hand hebt omdat het apparaat opnieuw zal vragen naar het wachtwoord. Volg de onderstaande stappen om de netwerk opnieuw in te stellen:

Ga naar Instellingen> Algemeen> Reset> Netwerkinstellingen opnieuw instellen> Wi-Fi Netwerk opnieuw instellen.

Een andere mogelijke oplossing is om het Wi-Fi netwerk te vergeten. Hiermee wordt ook de Wi-Fi netwerk van je telefoon gewist. Volg hiervoor de onderstaande stappen:

Ga naar Instellingen> Wi-Fi> Tik op de 'i' in de cirkel> Tik bovenaan het scherm op 'Dit netwerk vergeten.

 

2. Oververhitting

Dit is een veel voorkomend probleem niet alleen met de iPhone 8 en iPhone 8 Plus, maar met bijna alle smartphones.
Wat je allereerst moet doen, is het toestel rust geven. Je kunt de telefoon uitschakelen en laten afkoelen. Een andere optie is de fabrieksinstellingen van je iPhone herstellen. Zorg ervoor dat je een back-up van je gegevens maakt.

 

Als je je iPhone 8 of 8 plus weer naar fabrieksinstellingen herstelt, worden alle toepassingen verwijderd en wordt het toestel gereset. Als het probleem software gerelateerd was, moet het probleem nu opgelost zijn.

 

3. Niet reagerend scherm

Wanneer het scherm niet meer reageert tijdens het bedienen van jouw telefoon, moet je allereerst de app sluiten. Om dit met jouw iPhone 8 of 8 Plus uit te voeren, volg de onderstaande stappen:

Dubbeltik op de startknop> De multitasking-lade wordt weergegeven> Je kunt de app sluiten door in de lade te vegen.

 

Wanneer de app wordt afgesloten, kun je deze weer openen om te zien of het probleem daarmee opgelost is.

 

5.  Problemen met de mobiele internet

Dit is geen veel voorkomend probleem, maar sommige iPhone 8 en 8 plus gebruikers hebben geklaagd over het feit dat hun apparaat geen verbinding kan maken met 4G netwerken van providers. Deze problemen kunnen eenvoudig worden opgelost met de optie Vliegtuigmodus.

Om deze optie te gebruiken, schakel de vliegtuigmodus voor ongeveer een minuut in en schakel hem vervolgens weer uit.

Als je iPhone 8 en iPhone 8 Plus nog steeds hetzelfde problemen ervaart, maak een afspraak bij één van onze vestigingen of neem contact op. PhoneDokter kan het probleem oplossen door de Wi-Fi antenne, batterij (in het geval van oververhitting), scherm of de simkaartlezer van je iPhone 8 en 8 Plus te vervangen.

 

Volg ons op Facebook & Instagram

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »