iPhone 6S scherm kapot

 

Reageert uw iPhone 6S scherm niet meer op aanrakingen? Hier zijn een paar tips, die u kunt gebruiken om het probleem op te lossen.

 

Het kan voorkomen, dat het beeldscherm van uw iPhone 6S niet meer op aanrakingen reageert. Dit probleem kan twee oorzaken hebben. Het scherm kan defect zijn, waardoor een reparatie noodzakelijk is of een software bug kan ervoor zorgen dat het toestel niet optimaal werkt. Werkt uw scherm helemaal niet, dan is het waarschijnlijk een hardware probleem. Werkt het scherm af en toe wel, dan wordt het probleem waarschijnlijk door een software bug veroorzaakt. U kunt de onderstaande tips gebruiken om een softwareprobleem op te lossen.

 

Waarom reageert mijn iPhone 6S scherm niet meer op aanrakingen?

 

Hardwareproblemen met het touchscreen of het scherm kunnen door fysieke- of waterschade veroorzaakt zijn. Verschillende componenten in het moederbord, zoals de Touchscreen connector of de LCD connector kunnen beschadigd raken. De Touchscreen connector of de LCD connector kunnen redelijk makkelijk beschadigd raken na een val of een ongeluk.  

 

Softwareproblemen worden vaak veroorzaakt door een corrupte bestand in het besturingssysteem. Een bepaalde app kan ook een corrupte bestand na een update bevatten of een malware kan ook ervoor zorgen, dat het iOS systeem niet op de correcte manier werkt. Voer de onderstaande stappen uit om een eventuele softwareprobleem op te lossen.

 

Sluit alle apps af

 

Om de mogelijkheid af te sluiten dat een app het probleem veroorzaakt, kunt u alle apps die op de achtergrond blijven draaien afsluiten. Een app die op de achtergrond blijft draaien, kan stoppen met werken. Meerdere apps die tegelijkertijd op de achtergrond blijven werken gebruiken veel RAM geheugen, waardoor uw telefoon meer rekenkracht moet gebruiken. Om een app die op de achtergrond blijft draaien af te sluiten, is dit wat u moet doen.

 

1- Druk twee keer snel op de thuisknop

 

2- Veeg omhoog om de app af te sluiten.

 

3- Druk nogmaals op de thuisknop om terug naar de startscherm te gaan.

 

Herstart uw iPhone

 

Soms kan een herstart het probleem al oplossen. Deze methode werkt wanneer één of meerdere apps geforceerd op de achtergrond blijven draaien of wanneer een kleine bug in het iOS systeem is ontstaan. Om uw iPhone te herstarten, voer de onderstaande stappen uit.

 

1- Houd de aan-uit knop ingedrukt tot de schuifknop op uw beeldscherm verschijnt.

 

2- Sleep de knop naar rechts om de iPhone uit te schakelen.

 

3- Wacht 1 tot 2 minuten.

 

4- Houd de aan-uit knop ingedrukt, totdat het Apple logo op uw beeldscherm verschijnt.

 

Ontstaat het probleem nog steeds? Probeer meerdere herstarten uit te voeren.

 

Probeer een geforceerde herstart uit te voeren

 

Als na een herstart het probleem nog steeds zich voordoet of het scherm niet meer reageert, waardoor u geen herstart op de standaard methode kan uitvoeren. Voer dan een geforceerde herstart uit. Door een geforceerde herstart uit te voeren, zal het werkgeheugen leeggemaakt worden. U zal bij een herstart geen gegevens verliezen. Om een geforceerde herstart uit te voeren, volg de onderstaande stappen uit.

 

1- Houd tegelijkertijd de sluimerknop en de thuisknop voor ongeveer 3 seconden ingedrukt.

 

2- Na ongeveer 10 seconden zal het Apple logo verschijnen en de iPhone zal ook automatisch aan gaan.

 

Pas de intensiteit van de 3D Touch aan

 

De iPhone 6S is de eerste iPhone met een drukgevoelig scherm. Het scherm kan drie verschillende drukniveaus registreren: een tik, een zachte druk en een harde druk. Aan elke drukniveau zit een bepaalde actie aan gekoppeld. Het wordt vooral gebruikt voor snelkoppelingen. Er kunnen vaak problemen met de 3D Touch ontstaan, waardoor het scherm niet op aanrakingen kan reageren. Om de intensiteit van van de 3D touch aan te passen, ga naar.

 

Instellingen > Algemeen > Toegankelijkheid > 3D Touch > Verplaats het rondje naar links om de intensiteit lager te zetten.

 

Als het probleem nog steeds zich bevindt, schakel 3D touch dan uit.

 

Voer een fabrieksherstel uit

 

Let op! U zult na een fabrieksherstel uw gegevens kwijtraken. Er wordt aangeraden om een back-up te maken.

 

U kunt als laatst een fabrieksherstel uitvoeren. Als het scherm van uw iPhone 6S nog steeds niet op aanraking reageert en heeft uw iPhone geen fysieke- of waterschade, dan zal een fabrieksherstel het probleem oplossen. Bij een fabrieksherstel zal alleen het iOS systeem op de iPhone geïnstalleerd blijven. Uw iPhone maakt automatisch een backup van uw gegevens. U kunt voor de zekerheid handmatig een back up maken.

 

Om een back-up van uw gegevens via iCloud te maken, volg de onderstaande stappen.

 

1- Ga naar instellingen.

 

2- Tik op uw Apple iD en vervolgens op iCloud.

 

3- Ga naar ‘iCloud reservekopie’ en kies voor maak nu een reservekopie.  

 

Om een fabrieksherstel uit te voeren, volg de onderstaande stappen.

 

1- Zorg ervoor dat u de laatste versie van iTunes gebruikt.

 

2- Sluit uw iPhone 6S aan op een computer.

 

3- Klik op het iPhone icoontje in iTunes.

 

4- Klik op ‘Herstel’.

 

De iPhone zal na de herstel opnieuw starten. Kies ‘Zet reservekopie terug’ in iTunes. Alle opgeslagen gegevens zullen automatisch teruggezet worden.

 

Uw iPhone 6S scherm laten vervangen

 

Reageert uw scherm nog steeds niet op aanrakingen na het volgen van de bovengenoemde stappen, dan heeft uw iPhone 6S een scherm vervanging of een moederbord reparatie nodig. De touchscreen connector of de LCD connector kunnen makkelijk beschadigd raken na een val of stoot. De touchscreen connector zorgt ervoor dat het LCD scherm op aanrakingen reageert. De LCD connector zorgt ervoor, dat het scherm verbinding met het moederbord maakt. PhoneDokter vervangt uw iPhone 6S scherm binnen 30 minuten. Touchscreen connector en LCD connector reparaties worden binnen 1 tot á 2 werkdagen uitgevoerd. iPhone 6S scherm reparaties worden binnen 30 minuten uitgevoerd. Alle reparaties bij PhoneDokter worden door een gecertificeerd reparateur uitgevoerd.