iPhone 11 problemen

Het nieuwe vlaggenschip van Apple: de iPhone 11, iPhone 11 Pro & iPhone 11 Pro Max. De toestellen zijn uitgebracht in september 2019 en de reacties stromen al binnen. De meeste gebruikers hebben last van krasjes op het scherm. De supportpagina van Apple staat vol met dit soort klachten.

De meerderheid van de gebruikers hebben nog niets gemeld, maar er zijn weldegelijk aardig veel mensen met hetzelfde probleem. Wanneer we de klachten analyseren, zien we dat de gebruikers duidelijk aangeven dat ze voorzichtig zijn omgegaan met het toestel. Echter kunnen we er niet van uitgaan, dat alle klachten naar waarheid zijn ingevuld en zeker van zijn dat er voorzichtig mee omgegaan is.

Tijdens de presentatie van de nieuwe iPhones vertelde Apple, dat het glas van de iPhone 11 modellen van de beste kwaliteit zou zijn. De vraag is natuurlijk wat Apple hiermee precies bedoeld heeft. Is het scherm goed beveiligd tegen barsten, dan tegen krassen? Wat Apple er precies mee heeft bedoeld, weten we op de dag van vandaag niet. Maar wat wel zeker is, is dat de klachten binnen stromen op sociale media en op de supportpagina van Apple.

Problemen met de batterij  

Eén van de grootste verbeteringen van de iPhone 11 modellen ten opzichte van de oudere iPhone XS (Max) is de batterij prestaties. Apple claimt dat de batterij voor de iPhone 11 Pro Max vijf uur langer mee gaat dan de iPhone XS Max.
In verschillende testen zien we ook dat de batterij van de iPhone 11 Pro Max weldegelijk 25% groter is dan de opvolgers. Met een batterij van 15.04 Wh 4000 mAh heeft de iPhone 11 Pro Max één van de beste batterij prestaties op de markt.

De specificaties zijn allemaal leuk en aardig, maar zijn de batterijprestaties in werkelijkheid ook zo goed. Naar mate van gebruik is het natuurlijk wel zo, dat je batterij achteruitgaat. Hieronder volgen een aantal oorzaken, waardoor de batterijduur van jouw toestel achteruit kan gaan:

  1. Gebruik maken van niet originele opladers kunnen de batterijduur verslechteren. Deze kabels zijn niet gecertificeerd en werken niet goed genoeg om het toestel optimaal te laten draaien.
  2. De schermhelderheid verlagen kan ervoor zorgen, dat het scherm minder batterij verbruikt. De helderheid van het scherm wordt meestal automatisch ingesteld. Om deze aan te passen, veeg vanaf de rechterbovenhoek van het scherm omlaag en sleep de helderheidsbalk omhoog of omlaag om de helderheid aan te passen. 
  3. Sommige apps gebruiken veel stroom en blijven op de achtergrond draaien door updates van locatieservices. Bekende apps die veel stroom gebruiken zijn onder andere Snapchat, Netflix en Whatsapp. Je kunt in de instellingen een overzicht vinden met apps die veel stroom gebruiken. De apps die veel stroom gebruiken, kun je overwegen te verwijderen.
    Ga hiervoor naar:

                   Instellingen > Batterij > Batterijgebruik per app 

Gaat de batterij van je iPhone 11 nog steeds snel leeg? De batterij moet vervangen worden. De batterij heeft mogelijk de oplaadcyclus behaald. Batterij reparaties worden bij PhoneDokter binnen 30 minuten uitgevoerd. Maak nu een afspraak voor reparatie.

Problemen met het scherm 

Doet je scherm het niet meer? Reageert je scherm traag? Heb je grijze strepen in het scherm? Of heb je een flikkerend scherm? De oorzaak van het probleem zijn meestal onderdelen in het scherm, die beschadigd zijn geraakt. 

Soms wordt het probleem simpelweg veroorzaakt door een bug. Controleer of een software bug het probleem veroorzaakt:

  1. Herstart je iPhone. Een kleine software bug kan je uitschakelen door middel van een herstart.
  2. Controleer of je de laatste versie van IOS hebt geïnstalleerd. Een update lost meestal dit soort problemen op. Check of je de laatste versie hebt door de volgende stappen uit te voeren:

                    Instelling > Algemeen > Software-update 

  1. Reset je iPhone. Met een reset kun je vervelende bugs ook verwijderen. Let op! Je raakt je gegevens na een reset kwijt, zorg ervoor dat je een back-up maakt van je bestanden en gegevens. Om je iPhone te resetten, ga naar:

                    Instelling > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel alle instellingen

Als het probleem niet is opgelost, is mogelijk het scherm defect. Een scherm reparatie is dan noodzakelijk. PhoneDokter is gespecialiseerd in iPhone scherm reparaties. Je krijgt 12 maanden op de functionaliteit van het onderdeel. Maak nu een afspraak voor het herstellen van je scherm. 

Problemen met de oplaadconnector

De oplaadconnector dient tegenwoordig als oplaadpunt en ingang voor oordopjes. De oplaadconnector is een gevoelig onderdeel, omdat het direct contact maakt met vuil, water en stofdeeltjes. Een defecte oplaadconnector komt dan ook heel vaak voor. Alvorens je deze laat repareren, kun je nagaan of het probleem wel echt door de oplaadconnector zelf wordt veroorzaakt. 

  1. Gebruik originele Apple opladers. Wanneer je gebruik maakt van namaak opladers verhoog je de kans op problemen. 
  2. Reinig je oplaadconnector met een tandenrager of oude tandenborstel. Door stofdeeltjes en vuil reageert soms de oplaadconnector traag of helemaal niet. Met een kleine schoonmaakbeurt kan je het probleem soms oplossen. Zorg er wel voor dat je tandenrager of oude tandenborstel droog is. 

Laadt je iPhone 11 nog steeds niet op? Of wordt je batterij langzaam opgeladen? De oplaadconnector is toe aan een vervanging. Wij van PhoneDokter repareren oplaadconnectors op afspraak binnen 30 minuten. Je krijgt 12 maanden garantie op de functionaliteit van het onderdeel. Maak direct een afspraak voor reparatie.

 

Volg ons op Facebook & Instagram.