• Binnen 30 minuten klaar
  • 12 maanden garantie
  • Meer dan 15 jaar ervaring
  • Meekijken tijdens de reparatie
  • Gecertificeerde dokters

Maak een afspraak

30 minutenservice

URL

Toestel opsturen

Max. 3 werkdagen terug

URL

Ophaal & breng service

Binnen 2 uur terug

URL

Veelgestelde vragen

 

1.       Zijn de prijzen op jullie website inclusief montagekosten?

-          Al onze prijzen zijn inclusief montagekosten en BTW


2.       Werken jullie met originele onderdelen?

-          PhoneDokter werkt uitsluitend met originele onderdelen. Dat is zeer belangrijk voor een goede afwerking en gebruik van uw toestel. Ook voor Apple producten gebruiken wij origineel geassembleerde onderdelen.

 

3.       Waarom is PhoneDokter een stuk goedkoper dan de concurrenten?

PhoneDokter hanteert een vast verdienmodel per reparatie. Of u een dure iPhone of Samsung heeft of een goedkopere smartphone, wij rekenen € 29,- voor montagekosten. Er zijn veel bedrijven die consumenten misleiden met “het gebruiken van originele onderdelen die zo duur zijn qua inkoop”. Dit is onzin en u moet dat niet geloven. Origineel geassembleerde onderdelen hoeven niet duur  te zijn. PhoneDokter is ook de enige reparateur die 12 maanden garantie geeft op het onderdeel wat is vervangen.

 

4.       Hoe weet ik of jullie het nieuwe onderdeel op voorraad hebben bij de vestiging waar ik langs wil komen?

-          Op de reparatie pagina ziet u onder de omschrijving van de reparatie de voorraadstatus. Om echt zeker te zijn van de voorraadstatus kunt u eventueel bellen met de vestiging.

 

5.       Hoe kan ik een offerte aanvragen voor mijn verzekering?

-          Op de reparatie pagina kunt u het knopje, offerte aanvragen vinden. Als u daarop klikt en volledig invult, krijgen wij uw verzoek binnen, waarna u binnen 24 een prijsopgave op maat zult ontvangen. Deze dient u in bij uw verzekeraar en na ontvangst van de betaling kunt u via de website of telefonisch een afspraak inplannen. Deze dienst is gratis!

 

6.       Is het nog waard om mijn toestel te laten repareren?

-          De belangrijkste vraag bij reparatie wat PhoneDokter betreft. Daardoor heeft PhoneDokter een mooi tooltje ontwikkeld. Op de reparatie pagina ziet u bij de prijs ook de actuele dagwaarde van uw toestel. Als de reparatie minder dan de helft van de dagwaarde van uw toestel is, adviseert Phonedokter altijd de reparatie te laten uitvoeren.

 

7.       Hoe weet ik wat voor model toestel ik heb?

-          Op veel toestellen staat het model of de modelcode vernoemd.

 

8.       Waar zijn jullie gevestigd?

-          PhoneDokter heeft vele vestigingen en servicepunten. Voor een actueel overzicht kunt u de pagina “vestigingen” bekijken.

 

9.       Mijn toestel staat niet tussen jullie lijst met reparaties, wat nu?

PhoneDokter repareert zo’n 150 modellen en we doen ons best om daar steeds meer modellen aan toe te voegen. Indien uw toestel er niet bij staat kunt u via de contact pagina een aanvraag doen. Vergeet niet de volledige toestelgegevens te vermelden.

 

10.   Voeren jullie ook moederbord reparaties uit?

-          Moederbord reparaties worden uitgevoerd bij onze vestiging Rotterdam. Is deze vestiging ver bij u vandaan? Dan kunt u er ook voor kiezen uw toestel op te sturen naar deze vestiging. Binnen 3 tot 5 werkdagen krijgt u uw toestel terug.

 

11.   Hoe weet ik of een reparatie onder de garantie valt die jullie verstrekken?

-          Dit kunt u laten beoordelen in de vestiging waar de reparatie is uitgevoerd.

 

12.   Kan ik langskomen voor een reparatie zonder afspraak?

-          U kunt bij onze vestigingen Amsterdam en Rotterdam langskomen zonder afspraak. Let op dat de reparatie die niet altijd binnen 30 minuten kan worden uitgevoerd.

 

13.   Wat zijn jullie openingstijden?

-          Onze openingstijden verschillen per vestiging. Onder het kopje “vestigingen” kunt u per vestiging zien wat de openingstijden zijn.

 

14.   Repararen jullie toestellen onder fabrieksgarantie?

-          Wij repareren geen toestellen onder fabrieksgarantie. Verreweg de meeste beschadigingen vallen niet binnen de fabrieksgarantie. Ook vervalt de lopende garantie. In principe maakt het in dat geval niet meer uit of PhoneDokter binnen garantie reparaties uitvoert. Echter in geval van functionaliteiten die uitvallen zonder val-, stoot-, en/of waterschade, binnen de garantieperiode, adviseren wij toch via de officiële wegen de reparatie te laten verlopen. Vaak krijgen klanten te horen dat het toestel zonder aanwijsbare reden is beschadigd en u geen aanspraak meer heeft op garantie. In dat geval kunt u PhoneDokter alsnog inschakelen voor een second opinion. PhoneDokter heeft al vele toestellen gerepareerd die al 'totalloss' waren verklaard.

 

15.   Rekent PhoneDokter onderzoekskosten?

-          PhoneDokter moet onderzoekskosten in rekening brengen. Soms zijn wij langer dan een uur bezig met een toestel wat uiteindelijk totalloss blijkt te zijn. Met ervaren technici en een kwalitatief hoogwaardige service moeten wij daar kosten voor in rekening brengen. Voor onderzoek van tot 15 minuten rekenen wij géén kosten.

 

16.   Raak ik mijn gegevens kwijt na reparatie?

-      Nee u raakt geen gegevens kwijt en hoeft geen back-up te maken. Echter bij waterschade en/of software beschadiging kan het voorkomen dat voor reparatie een software reset noodzakelijk is. Dan kunnen de gegevens gewist worden. Als een software reset noodzakelijk is, zal PhoneDokter vooraf voor akkoord met u overleggen. 

 

17.   Wat kan ik verwachten als ik mijn toestel na waterschade inlever?

-      PhoneDokter heeft al duizenden toestellen gerepareerd met waterschade. Ongeveer 50% van de toestellen is stabiel te herstellen. Voor het reinigen en testen van de waterschade betaald u ten alle tijden € 29,-. Na deze werkzaamheden kan uw toestel weer hersteld zijn. Ook kan het zijn, en dat is vaker het geval, dat bijv. een batterij of ander onderdeel vervangen moet worden. Na uitgebreid onderzoek en testen, kunnen wij tot de conclusie komen dat uw toestel te repareren is of niet. Indien er onderdelen vervangen moeten worden nemen wij contact op voor akkoord. Dit proces duurt zo’n 1 tot 2 werkdagen.