Tijdens bellen kan IK de tegenpartij niet of nauwelijks verstaan. (earspeaker)

Antwoord: De earspeaker (oorspeaker) kan defect zijn. Dit is de speaker die je tegen je oor houdt tijdens het bellen. Dit kan opgelost worden door het vervangen van de earspeaker.

 Mogelijke scenario’s:

  • 50% kans         | Earspeaker moet gereinigd worden, reparatie is binnen 1 uur klaar | Data blijft behouden | Alleen onderzoekskosten € 39,-
  • 50% kans         | Earspeaker moet vervangen worden, reparatie is binnen 1 uur klaar | Reparatiekosten variabel per model | Data blijft behouden

                                                             

Tijdens bellen kan de tegenpartij MIJ niet of nauwelijks verstaan. (microfoon)

Antwoord: Dit komt voor als je microfoon defect is. Ook kan het zo zijn dat het verstop is door stof of vuil. Wij kunnen dit nakijken en indien nodig de microfoon vervangen. Met alleen het reinigen betaald u voor de montagekosten.

 Mogelijke scenario’s:

  • 50% kans         | Earspeaker moet gereinigd worden, reparatie is binnen 1 uur klaar | Data blijft behouden | Alleen onderzoekskosten € 39,-
  • 50% kans         | Earspeaker moet vervangen worden, reparatie is binnen 1 uur klaar | Reparatiekosten variabel per model | Data blijft behouden

                                                             

Tijdens bellen kan de tegenpartij mij en ik de tegenpartij niet horen.

Antwoord: Dit is heel vaak de audio chip. De audio chip zorgt voor alle geluid input en output in het toestel. Het is zeer onwaarschijnlijk dat beide onderdelen (de oorspeaker en de microfoon) defect zijn. Natuurlijk niet onmogelijk. Wij zullen dit graag grondig voor u onderzoeken.

 Mogelijke scenario’s:

  • 90% kans         | Audio chip moet vervangen worden, reparatie is binnen 3 werkdagen klaar | Data blijft behouden | Reparatiekosten variabel per model
  • 9% kans           | Earspeaker én Microfoon moeten vervangen worden, reparatie is binnen 2 uur klaar | Reparatiekosten variabel per model | Data blijft behouden
  • 1% kans           | Breuk in moederbord; herstel niet mogelijk; totalloss. Alleen onderzoekskosten € 39,- | Data onherstelbaar kwijt

                                                             

 Ik heb geen of slecht netwerk.

Antwoord: We raden u aan om het probleem eerst te melden bij de provider. Als er volgens de provider niets mis is met uw netwerk en simkaart, kunt bij ons een afspraak maken voor onderzoek. Wij kunnen dan onderzoeken of het probleem op te lossen is.

 Mogelijke scenario’s:

  • 50% kans         | Softwarematig herstel | Data onherstelbaar kwijt | Alleen onderzoekskosten € 39,-
  • 40% kans         | Netwerkmodule vervangen, reparatie is binnen 1 uur klaar | Reparatiekosten variabel per model | Data blijft behouden
  • 10% kans         | Probleem is niet te detecteren. Fabricage fout | Reparatie is niet mogelijk | Alleen onderzoekskosten € 39,

                                                             

Het netwerksignaal lijkt prima, maar als ik wil bellen krijg ik geen gehoor.

Antwoord: Dit heeft waarschijnlijk te maken met de earspeaker (oorspeaker). Wij kunnen dit onderzoeken en indien nodig vervangen.

 Mogelijke scenario’s:

  • 50% kans         | Earspeaker moet gereinigd worden, reparatie is binnen 1 uur klaar | Data blijft behouden | Alleen onderzoekskosten € 39,-
  • 50% kans         | Earspeaker moet vervangen worden, reparatie is binnen 1 uur klaar | Reparatiekosten variabel per model | Data blijft behouden