Klantenservice

Heb je een vraag? Check onze tool hieronder.

Staat jouw vraag / probleem er niet bij? Gebruik dan het contactformulier! Schrijf duidelijk en omvattend je vraag, zodat wij je goed kunnen helpen!


Op werkdagen van 09:00 tot 18:00 reageren wij altijd binnen 30 minuten!

    

 
1 Veelgestelde vragen
1.1 Scherm beschadigingen / problemen
1.2 Batterij / Oplaadproblemen

Mijn batterij loopt extreem snel leeg.

Hoogstwaarschijnlijk is het tijd om uw batterij te vervangen. Wij kunnen gratis een batterij check voor u doen en indien nodig vervangen.

Mogelijke scenario’s:

  • 90% kans         | Batterij wordt vervangen, reparatie is binnen 1 uur klaar | Data blijft behouden
  • 9% kans           | Batterij IC chip is instabiel, reparatie binnen 3 werkdagen klaar | Reparatiekosten vanaf € 99,- | Data blijft behouden
  • 1% kans           | Breuk in moederbord; herstel niet mogelijk; totalloss. Alleen onderzoekskosten € 39,- | Data onherstelbaar kwijt

                                             

Af en toe start mijn toestel opnieuw op; Vaak bij een laag batterijpercentage.

Als de batterij conditie niet meer goed is zal dit vaker voorkomen dan normaal. Met het vervangen van de batterij zou dit probleem verholpen moeten zijn.

Mogelijke scenario’s:

  • 90% kans         | Batterij wordt vervangen, reparatie is binnen 1 uur klaar | Data blijft behouden
  • 9% kans           | Batterij IC chip is instabiel, reparatie binnen 3 werkdagen klaar | Reparatiekosten vanaf € 99,- | Data blijft behouden
  • 1% kans           | Breuk in moederbord; herstel niet mogelijk; totalloss. Alleen onderzoekskosten € 39,- | Data onherstelbaar kwijt

                                             

Mijn toestel wordt heel warm tijdens het opladen.

Als u dit probleem ervaart kan het te maken moet er gekeken worden naar de batterij en oplaadconnector. Waarschijnlijk is door simpelweg slijtage de batterij toe aan vervanging. Ook kan de oplaadconnector beschadigd raken na intensief gebruik. 

Mogelijke scenario’s:

  • 90% kans         | Batterij of oplaadpoort moet vervangen worden, reparatie is binnen 1 uur klaar | Data blijft behouden
  • 9% kans           | Batterij IC chip moet vervangen, reparatie is binnen 1 uur klaar | Reparatiekosten variabel per model | Data blijft behouden
  • 1% kans           | Breuk in moederbord; herstel niet mogelijk; totalloss. Alleen onderzoekskosten € 39,- | Data onherstelbaar kwijt

                                             

De oplaadkabel krijg ik moeilijk in de oplaadpoort.

Als de oplaadkabel maar moeilijk in de oplaadpoort kan betekenen dat er vuil in zit óf dat de interne pinnen van de poort zijn beschadigd. Dit kan ervoor zorgen dat het toestel niet meer laad of alleen laad na een hoop gepriegel en in een bepaalde hoek. Meestal net in een hoek waardoor het toestel nog nét de kabel aansluit op de oplaadpoort. Als u deze klachten heeft moet de oplaadpunt vervangen of gereinigd worden.

Mogelijke scenario’s:

  • 90% kans         | Oplaadconnector moet gereinigd worden, reparatie is binnen 1 uur klaar | Data blijft behouden | Alleen montagekosten
  • 10% kans         | Oplaadconnector moet vervangen, reparatie is binnen 1 uur klaar Oplaadconnector moet gesoldeerd worden, reparatie binnen 3 dagen klaar > Reparatiekosten variabel per model | Data blijft behouden

                                             

Ik kan mijn toestel niet meer opladen.

Als het laden moeilijk of moeizaam verloopt kan dit te maken hebben met de batterij en/of het oplaadpunt. Vaak genoeg is het oplaadpunt niet meer goed en moet dit onderdeel vervangen worden. Jammer genoeg kan het ook zo het probleem gepaard gaat met een slecht werkende batterij. Vervangen van het oplaadpunt en batterij zou het probleem kunnen verhelpen.

Mogelijke scenario’s:

  • 40% kans         | Oplaadconnector moet gereinigd worden, reparatie is binnen 1 uur klaar | Data blijft behouden | Alleen montagekosten € 39,-
  • 40% kans         | Oplaadconnector moet vervangen, reparatie is binnen 1 uur klaar / Oplaadconnector moet gesoldeerd worden (per model verschillend, geldt niet voor iPhones) , reparatie is binnen 2 dagen klaar | Reparatiekosten vanaf € 99,- | Data blijft behouden
  • 1% kans           | Breuk in moederbord; herstel niet mogelijk; totalloss. Alleen onderzoekskosten € 39,- | Data onherstelbaar kwijt
1.3 Problemen tijdens bellen

Tijdens bellen kan IK de tegenpartij niet of nauwelijks verstaan. (earspeaker)

Antwoord: De earspeaker (oorspeaker) kan defect zijn. Dit is de speaker die je tegen je oor houdt tijdens het bellen. Dit kan opgelost worden door het vervangen van de earspeaker.

Mogelijke scenario’s:

  • 50% kans         | Earspeaker moet gereinigd worden, reparatie is binnen 1 uur klaar | Data blijft behouden | Alleen onderzoekskosten € 39,-
  • 50% kans         | Earspeaker moet vervangen worden, reparatie is binnen 1 uur klaar | Reparatiekosten variabel per model | Data blijft behouden

                                                             

Tijdens bellen kan de tegenpartij MIJ niet of nauwelijks verstaan. (microfoon)

Antwoord: Dit komt voor als je microfoon defect is. Ook kan het zo zijn dat het verstop is door stof of vuil. Wij kunnen dit nakijken en indien nodig de microfoon vervangen. Met alleen het reinigen betaald u voor de montagekosten.

Mogelijke scenario’s:

  • 50% kans         | Earspeaker moet gereinigd worden, reparatie is binnen 1 uur klaar | Data blijft behouden | Alleen onderzoekskosten € 39,-
  • 50% kans         | Earspeaker moet vervangen worden, reparatie is binnen 1 uur klaar | Reparatiekosten variabel per model | Data blijft behouden

                                                             

Tijdens bellen kan de tegenpartij mij en ik de tegenpartij niet horen.

Antwoord: Dit is heel vaak de audio chip. De audio chip zorgt voor alle geluid input en output in het toestel. Het is zeer onwaarschijnlijk dat beide onderdelen (de oorspeaker en de microfoon) defect zijn. Natuurlijk niet onmogelijk. Wij zullen dit graag grondig voor u onderzoeken.

Mogelijke scenario’s:

  • 90% kans         | Audio chip moet vervangen worden, reparatie is binnen 3 werkdagen klaar | Data blijft behouden | Reparatiekosten variabel per model
  • 9% kans           | Earspeaker én Microfoon moeten vervangen worden, reparatie is binnen 2 uur klaar | Reparatiekosten variabel per model | Data blijft behouden
  • 1% kans           | Breuk in moederbord; herstel niet mogelijk; totalloss. Alleen onderzoekskosten € 39,- | Data onherstelbaar kwijt

                                                             

Ik heb geen of slecht netwerk.

Antwoord: We raden u aan om het probleem eerst te melden bij de provider. Als er volgens de provider niets mis is met uw netwerk en simkaart, kunt bij ons een afspraak maken voor onderzoek. Wij kunnen dan onderzoeken of het probleem op te lossen is.

Mogelijke scenario’s:

  • 50% kans         | Softwarematig herstel | Data onherstelbaar kwijt | Alleen onderzoekskosten € 39,-
  • 40% kans         | Netwerkmodule vervangen, reparatie is binnen 1 uur klaar | Reparatiekosten variabel per model | Data blijft behouden
  • 10% kans         | Probleem is niet te detecteren. Fabricage fout | Reparatie is niet mogelijk | Alleen onderzoekskosten € 39,

                                                             

Het netwerksignaal lijkt prima, maar als ik wil bellen krijg ik geen gehoor.

Antwoord: Dit heeft waarschijnlijk te maken met de earspeaker (oorspeaker). Wij kunnen dit onderzoeken en indien nodig vervangen.

Mogelijke scenario’s:

  • 50% kans         | Earspeaker moet gereinigd worden, reparatie is binnen 1 uur klaar | Data blijft behouden | Alleen onderzoekskosten € 39,-
  • 50% kans         | Earspeaker moet vervangen worden, reparatie is binnen 1 uur klaar | Reparatiekosten variabel per model | Data blijft behouden
1.4 Speaker problemen

Tijdens het afspelen van muziek heb ik weinig tot geen geluid.

Antwoord: Dit kan de speaker (luidspreker) zijn die niet juist of helemaal niet functioneert. De speaker wordt dan getest en indien nodig vervangen.

Mogelijke scenario’s:

  • 50% kans         | Luidspreker moet gereinigd worden, reparatie is binnen 1 uur klaar | Data blijft behouden | Alleen onderzoekskosten € 39,-
  • 50% kans         | Luidspreker moet vervangen worden, reparatie is binnen 1 uur klaar | Reparatiekosten variabel per model | Data blijft behouden

                                                      

Mijn speaker kraakt of ruist tijdens het afspelen van muziek.

Antwoord: Als je dit probleem ervaart moet de speaker (luidspreker) die vervangen of gereinigd worden.

Mogelijke scenario’s:

  • 50% kans         | Luidspreker moet gereinigd worden, reparatie is binnen 1 uur klaar | Data blijft behouden | Alleen onderzoekskosten € 39,-
  • 50% kans         | Luidspreker moet vervangen worden, reparatie is binnen 1 uur klaar | Reparatiekosten variabel per model | Data blijft behouden

                                                      

 

Mijn toestel gaat niet over. Het trilt wel als ik gebeld wordt maar ik hoor niets.

Antwoord: Dit kan te maken hebben met de audiochip. De audio chip die functioneert niet meer of niet juist meer waardoor de opdracht niet wordt herkend. Het toestel speelt dan geen melodie af maar trilt alleen.

Mogelijke scenario’s:

  • 90% kans         | Audio chip moet vervangen worden, reparatie is binnen 3 werkdagen klaar | Data blijft behouden | Reparatiekosten variabel per model
  • 9% kans           | Earspeaker én Microfoon moeten vervangen worden, reparatie is binnen 2 uur klaar | Reparatiekosten variabel per model | Data blijft behouden
  • 1% kans           | Breuk in moederbord; herstel niet mogelijk; totalloss. Alleen onderzoekskosten € 39,- | Data onherstelbaar kwijt

 

 

1.5 Toestel heeft waterschade

Telefoon in de afwasbak, zwembad, regenplas, wc of een andere natte plek laten vallen. Mijn toestel doet niets meer.

Antwoord: Pak het toestel zo snel mogelijk op. Droog het af met een droog doekje of een handdoek.  Hoe langer het met water/vocht in aanraking blijft hoe erger dat is voor uw toestel. Met waterschade wordt er online veel aangeraden om te doen. Dit heeft allemaal niet veel zin omdat je vaak niet in het toestel kan komen. Daar staan wij voor u klaar! Het toestel moet het liefst zo snel mogelijk geopend moeten worden door een van onze deskundige monteurs.

Mogelijke scenario’s:

  • 100% kans | Waterschade herstel werkzaamheden | Kosten € 39,- voor Smartphones, € 49,- voor Tablets en € 59,- Macbooks. onderzoek binnen 2 werkdagen klaar (tenzij toestel zeer gehavend is). | Data blijft behouden


  • Wanneer het probleem is veroorzaakt door val-/stoot- en/of waterschade zijn de scenario’s:
    75% kans         | Meerdere onderdelen beschadigd door vocht, vervanging noodzakelijk (vaak batterij en/of scherm) Reparatiekosten variabel per model | Data blijft behouden
  • 20% kans         | Moederbord beschadigingen, reparatiekosten vanaf € 120,- | Data blijft behouden
  • 5% kans           | Moederbord onherstelbaar beschadigd | Alleen onderzoekskosten € 39,- | Data onherstelbaar kwijt

                                                                              

Ik heb waterschade gehad en mijn toestel functioneert nu niet helemaal goed meer. Start nog wel op.

Antwoord: Wacht niet te lang met het inplannen van een afspraak. Zolang er nog vocht in het toestel bevind zal het alleen maar erger worden. De reden dat het toestel niet stabiel functioneert heeft dan hiermee te maken. Het toestel moet chemisch gereinigd en grondig onderzocht worden.

Mogelijke scenario’s:

  • 100% kans | Waterschade herstel werkzaamheden | Kosten € 39,- voor Smartphones, € 49,- voor Tablets en € 59,- Macbooks. onderzoek binnen 2 werkdagen klaar (tenzij toestel zeer gehavend is). | Data blijft behouden


  • Wanneer het probleem is veroorzaakt door val-/stoot- en/of waterschade zijn de scenario’s:
    75% kans         | Meerdere onderdelen beschadigd door vocht, vervanging noodzakelijk (vaak batterij en/of scherm) Reparatiekosten variabel per model | Data blijft behouden
  • 20% kans         | Moederbord beschadigingen, reparatiekosten vanaf € 120,- | Data blijft behouden
  • 5% kans           | Moederbord onherstelbaar beschadigd | Alleen onderzoekskosten € 39,- | Data onherstelbaar kwijt | Garantie ?

                                                                              

Ik heb waterschade gehad en mijn toestel functioneert prima. Moet ik me zorgen maken?

Antwoord: Dat is goed om te horen! Jammer genoeg kan je er toch nooit helemaal zeker van zijn. Tegenwoordig zijn er veel toestel die waterbestendig zijn maar niet waterdicht. Er is dan natuurlijk altijd een kans dat er vocht doorgedrongen is en later problemen kan veroorzaken. Bij twijfel nodigen wij u uit voor een afspraakje. Het toestel moet chemisch gereinigd en grondig onderzocht worden.

 

Raak ik mijn gegevens kwijt na waterschade behandeling?

Antwoord: Gelukkig raakt u uw gegevens niet kwijt na een waterschade behandeling. Als wij het toestel chemisch gereinigd en succesvol werkend gekregen hebben raakt u niets kwijt. Jammer genoeg zijn er wel sommige gevallen waarbij de software niet goed meer is. Dat houd in dat je al je data dan toch al kwijt bent. Wij zijn dan verplicht het toestel softwarematig te herstellen om een werkend toestel te hebben.

Heb ik garantie na een waterschade behandeling?

Antwoord: Je krijgt geen garantie bij waterschade reparaties. Bij waterschade kan het moederbord instabiel raken, waardoor het toestel niet optimaal functioneert. Als na de waterschade behandeling blijkt dat bepaalde functies niet optimaal werken, wordt dat kosteloos onderzocht. Vervolgens (indien nodig) krijg je een prijsopgave voor reparatie.

Heb ik fabrieksgarantie als mijn toestel nat is geweest?

Antwoord: Je fabrieksgarantie komt te vervallen bij waterschade. Als het toestel nat is geweest is dit vaak te herkennen door een indicatie sticker. Dit verkleurt in aanraking met vocht/water.

                                                          

Serviceopties:

 

Landelijke ophaal- en breng binnen 24-uurservice | Waar je ook woont of werkt in Nederland, komen onze koeriers dezelfde dag nog jouw toestel ophalen | Kosten € 7,50 | Afspraak maken door het product te selecteren en de reservering te bevestigen in de winkelwagen.

Op afspraak langskomen 30-min-service | 12 winkels, waar je op afspraak kunt langskomen. | Afspraak maken door het product te selecteren en de reservering te bevestigen in de winkelwagen.

 

1.6 De achterkant van mijn telefoon is stuk
1.7 Ik heb softwarematige klachten
1.8 Knoppen reageren niet
1.9 Camera beschadigingen / problemen
1.10 Moederbord beschadiging / problemen
1.11 Face ID werkt niet
1.12 Ik wil een offerte
1.13 Hoe lang heb ik garantie?
1.14 Heb ik garantie op beschadigingen nadat PhoneDokter® een onderdeel heeft vervangen?
1.15 Wat gebeurt er als ik mijn toestel achter laat voor onderzoek?
1.16 Werkt PhoneDokter® samen met fabrikanten zoals Apple, Samsung?
1.17 Behoud ik mijn gegevens als PhoneDokter® mijn toestel repareert?
1.18 Waar zijn de winkels van PhoneDokter® gevestigd?
1.19 Voor welke steden / postcodes biedt PhoneDokter® de ophaal- en brengservice?
1.20 Hoe snel wordt mijn toestel gerepareerd?