Samsung galaxy S8 kapot

 

 

Uitgebracht in april 2017 blijft de Samsung Galaxy S8 nog steeds één van de beste toestellen, die verkrijgbaar is. Met een gebogen AMOLED scherm, glazen achterkant en een krachtige CPU. De S8 biedt de gebruiker een ongelooflijke ervaring, maar helaas ervaren sommige gebruikers problemen met hun bluetooth, scherm, batterij of een oplaadprobleem. Meeste problemen worden veroorzaakt door een software bug en zijn eenvoudig op te lossen. Als het probleem niet aan het besturingssysteem ligt, betekent dit dat het probleem bij de hardware is en wordt een reparatie onmisbaar.

 

Hier zijn de meest voorkomende problemen met de Samsung Galaxy S8

 

Bluetooth

 

Samsung Galaxy S8 gebruikers ervaren vaak Bluetooth problemen. Er worden verschillende Bluetooth problemen gemeld, zoals geen verbinding, slecht bereik en apparaten die niet door het toestel worden herkend. Hier zijn een paar tips om Bluetooth problemen op te lossen:

 

  • Probeer eerst uw Bluetooth uit te schakelen voor ongeveer 10 seconden. Als dit het probleem niet heeft opgelost, ga door naar de volgende stappen.

  • Verwijder de Bluetooth cache. Om de Bluetooth cache te verwijderen, volg deze stappen: Instellingen > Applicatie manager > Veeg naar rechts om alle tabbladen te tonen > Bluetooth > Tik op forceer stop > Cache opschonen > Data opschonen > Herstart uw Samsung Galaxy S8 na de laatste stappen.

 

  • Ontkoppel alle Bluetooth apparaten, die op uw toestel geregistreerd zijn. Probeer deze weer vervolgens één voor één weer aan te koppelen.

  • Werk uw besturingssysteem bij. Nieuwe updates lossen meestal kleine bugs op.

 

Als geen één van de bovenste tips uw Bluetooth probleem heeft opgelost, heeft uw Galaxy S8 een defecte Bluetooth en moet deze vervangen worden om het probleem definitief op te lossen.

 

Mijn Samsung Galaxy S8 laadt niet meer op

 

Sommige Samsung Galaxy S8 laden niet meer op na een tijdje. Het probleem bevindt zich niet alleen bij het gebruik van een USB-C, maar ook met een laadstation voor wireless charging. Hier zijn een paar tips om een oplaad probleem op te lossen:

 

  • Kabels die niet goed aangesloten zijn kunnen ervoor zorgen, dat uw toestel niet kan opladen. Controleer of de kabels goed aangesloten of niet kapot zijn.

  • Niet originele kabels kunnen soms niet genoeg stroom trekken, waardoor uw toestel langzaam oplaadt of helemaal niet.

  • Als u een laadstation gebruikt voor wireless charging, haal de hoesje van uw S8 eraf. Niet alle hoesjes zijn geschikt voor wireless charging.

  • Apps kunnen ervoor zorgen, dat uw toestel niet optimaal oplaadt. Probeer uw Samsung Galaxy S8 in veilige modus op te starten. Veilige modus zorgt ervoor, dat alle geïnstalleerde apps niet opstarten. Als uw Samsung Galaxy S8 op veilige modus wel oplaadt, betekent dat een app het probleem veroorzaakt.

 

Als u niet weet welke app het probleem veroorzaakt, kunt u een harde reset uitvoeren. Voordat u een harde reset uitvoert, maak eerst een back-up van al uw gegevens. Een harde herstel zal al uw gegevens verwijderen en uw Samsung Galaxy S8 weer naar fabrieks instellingen brengen. Om een harde reset uit te voeren, is dit wat u moet doen:

 

1- Schakel eerst uw toestel uit.

 

2- Druk op de volume omhoog-knop, Bixby knop en aan-uit knop tegelijkertijd ingedrukt totdat het Samsung logo verschijnt.

 

3- Navigeer met de volume omlaag-knop naar ‘wipe data/factory’ reset en druk daarna op de aan-uit knop.

 

4- Navigeer met de volume omlaag-knop naar ‘yes’ en druk daarna op de aan-uit knop.

 

5- Uw toestel zal herstarten en alle apps zullen verwijderd worden. U kunt nu uw Samsung S8 weer opladen. Let goed op als u een app downloadt.

 

Als het probleem nog steeds blijft, heeft uw Samsung Galaxy S8 waarschijnlijk een probleem met de oplaadconnector. PhoneDokter vervangt de oplaadconnector snel en vakkundig.      

 

Samsung Galaxy S8 scherm problemen

 

Er zijn twee specifieke scherm problemen die Samsung Galaxy S8 meestal hebben. Het eerste probleem is, dat de verkeerde resolutie is ingesteld. De 2960 x 1440 resolutie van het AMOLED scherm is wat het toestel zo mooi maakt. Sommige toestellen staan ingesteld op een resolutie van 1080p. Een lagere resolutie gebruikt minder stroom, maar het ziet er niet zo mooi uit in vergelijking met een 1440p resolutie. Om de resolutie aan te passen ga naar:

 

Display > Schermresolutie > Druk op WQHD+

 

Het tweede scherm probleem is, dat het scherm een roodachtig tint heeft. Dit komt door een kleurkalibratie. U kunt zelf een schermmodus die u prettig vindt kiezen. Dit is hoe u een andere schermmodus kunt kiezen:

 

Display > Scherm modus > Een modus kiezen

 

Er zijn vier opties die u kunt kiezen: Adaptive, AMOLED Foto, AMOLED Bioscoop en Basic. U heeft ook de mogelijkheid om zelf de kleuren in te stellen. Zo kunt u de perfecte stand voor uw ogen te vinden.

 

Samsung Galaxy S8 scherm flikkert

 

Een flikkerende scherm kan vaak alleen door middel van een scherm reparatie opgelost worden. Meestal wordt een flikkerende scherm veroorzaakt door een defecte onderdeel in het scherm zelf. Om te kijken of een software bug het probleem veroorzaakt, probeer deze stappen uit:

 

  • Herstart uw Galaxy S8 in veilige modus om te bekijken of het probleem veroorzaakt wordt door een app.

  • Leeg de cache van het besturingssysteem. Om de cache van het besturingssysteem te legen voer de volgende uit:

 

1- Schakel eerst uw toestel uit.

 

2- Druk op de volume omhoog-knop, Bixby knop en aan-uit knop tegelijkertijd ingedrukt totdat het Samsung logo verschijnt.

 

3- Navigeer met de volume omlaag-knop naar ‘wipe cache’ en druk daarna op de aan-uit knop.

 

4- Navigeer met de volume omlaag-knop naar ‘yes’ en druk daarna op de aan-uit knop.

 

5- Controleer daarna of de blauwe selectiebalk op ‘reboot system now’, druk daarna op de aan-uit knop om uw keuze te bevestigen. Het toestel zal automatisch opnieuw opstarten.

 

  • Als laatste kunt u een fabrieksherstel uitvoeren. Let op u zal na een fabrieksherstel al uw gegevens kwijtraken. Maak dus een back-up voordat u deze stap uitvoert. Om een fabrieksherstel uit te voeren, voer de volgende stappen uit:

 

1- Schakel eerst uw toestel uit.

 

2- Druk op de volume omhoog-knop, Bixby knop en aan-uit knop tegelijkertijd ingedrukt totdat het Samsung logo verschijnt.

 

3- Navigeer met de volume omlaag-knop naar ‘wipe data/factory’ reset en druk daarna op de aan-uit knop.

 

4- Navigeer met de volume omlaag-knop naar ‘yes’ en druk daarna op de aan-uit knop.

 

Als het probleem in het scherm zelf ligt, heeft uw Samsung Galaxy S8 een scherm reparatie nodig. PhoneDokter gebruikt alleen originele Samsung onderdelen. Scherm reparaties bij PhoneDokter hebben een garantie van 12 maanden op functionaliteit.

 

Samsung Galaxy S8 batterij problemen

 

Uitgevoerd met een 3000mAh batterij, heeft  de Samsung Galaxy S8 dezelfde batterijcapaciteit  dan zijn voorganger de Galaxy S7. Dankzij een zuinigere processor kan de Samsung Galaxy S8 zonder problemen een hele dag meegaan. Zoals elke Lithium-ion batterij wordt  de capaciteit na een bepaalde tijd lager, waardoor de telefoon sneller leeg raakt. Hier zijn een paar tips om de gebruiksduur van uw batterij te verlengen.

 

  • Apps kunnen veel stroom gebruiken. Bekende apps, die veel stroom gebruiken zijn onder andere Snapchat, Netflix en Whatsapp. Om te zien welke apps het meeste stroom gebruiken, ga naar:

 

Instellingen > Onderhoud > Batterij > Batterijgebruik

 

Als een bepaalde app veel stroom gebruikt, kunt u misschien overwegen om de app bij te werken of te verwijderen.

 

  • Always On Display kan veel stroom gebruiken. Om het Always on Display uit te schakelen ga naar:

 

Instellingen > Display > Always On Display > Uitschakelen

 

  • Bij veel toestellen staat de schermhelderheid automatisch ingesteld. Soms kan de schermhelderheid te hoog staan, waardoor het scherm nog meer stroom moet gebruiken. Handmatig de schermhelderheid aanpassen kan veel stroom besparen. Om de schermhelderheid automatisch aan te passen, ga naar:

 

Instellingen > Display > Helderheid > Verlaag handmatig de schermhelderheid

 

  • Ongebruikte apps kunnen ook een slechte invloed op uw batterij hebben. Sommige apps blijven continu op het achtergrond draaien en gebruiken veel batterij door locatieservices of updates. Als u deze apps verwijdert, zult u niet alleen een verbetering op de batterij merken. Ook uw toestel zal sneller worden. Om apps te verwijderen, ga naar:

 

Instellingen > Apps > Tik op een app > Verwijderen

 

  • Automatische app updates kunnen handig zijn. Maar als u redelijk veel apps hebt, kan dat een slechte invloed op uw batterij hebben. Om automatische app updates uit te schakelen, ga naar:

 

Play Store > Instellingen > Auto Updates apps > Uitschakelen

 

Meldingen inschakelen kunnen handig zijn om te weten, wanneer u een app moet updaten. Om meldingen in te schakelen, ga naar:

 

Instellingen > Notificaties > Apps selecteren

 

Als uw batterij na een tijdje nog steeds een slechte gebruiksduur heeft, lost een batterij vervanging het probleem op.      

 

  

 

Samsung Galaxy S8 gaat niet meer aan

 

Een Samsung Galaxy S8 die niet meer aangaat, komt helaas steeds vaker voor. De oorzaak van het probleem is nog niet bekend, maar in sommige gevallen kunnen deze tips het probleem oplossen.

 

  • Soms kan het probleem worden veroorzaakt door een lege batterij. Sluit uw Samsung Galaxy S8 aan een lader voor ongeveer 20 minuten.

 

  • Een bug in het besturingssysteem kan ook het probleem veroorzaken. U kunt een harde reset uitproberen. Zorg ervoor dat uw toestel aan een oplader aangesloten is. Om een harde reset uit te voeren, volg de volgende stap:

 

1- Houdt de volume omhoog-knop en de aan-uit knop tegelijkertijd ingedrukt voor ongeveer 5 seconden. Uw toestel zal dan weer aan gaan.

 

In het geval dat het toestel niet aangaat, probeer het toestel in Safe-Mode op te starten. Om de Samsung Galaxy S8 in Safe-Mode op te starten, volg de stappen hieronder.

 

1- Schakel eerst het toestel uit

 

2- Houdt de aan-uit knop ingedrukt, totdat het Samsung op het beeldscherm verschijnt.

 

3- Houdt gelijk daarna de volume omlaag-knop ingedrukt. Blijf op de volume omlaag-knop drukken, totdat het toestel klaar met herstarten is.

 

4- Laat de volume omlaag-knop los, wanneer Safe-Mode op uw beeldscherm verschijnt.

 

5- Verwijder daarna de apps, die mogelijk problemen kunnen veroorzaken.

 

Om Safe-Mode uit te schakelen voer deze twee stappen uit:

 

1- Houdt de aan-uit knop ingedrukt.

 

2- Druk op de aan-uit knop

 

3- Tik op herstarten

 

U kunt als laatst een systeemherstel uitvoeren. Let op! Al uw gegevens zullen verwijderd worden. Er wordt aangeraden om een back-up van uw gegevens uit te voeren. Om een systeemherstel uit te voeren, volg de onderstaande stappen:

 

1- Schakel eerst uw toestel uit.

 

2- Druk op de volume omhoog-knop, Bixby knop en aan-uit knop tegelijkertijd ingedrukt totdat het Samsung logo verschijnt.

 

3- Navigeer met de volume omlaag-knop naar ‘wipe data/factory’ reset en druk daarna op de aan-uit knop.

 

4- Navigeer met de volume omlaag-knop naar ‘yes’ en druk daarna op de aan-uit knop.

 

Als uw Samsung Galaxy S8 nog steeds niet aangaat na het volgen van de bovengenoemde stappen, heeft uw toestel een moederbord reparatie nodig.