Problemen met de Samsung Galaxy S7

 

Ervaart u verschillende problemen met uw Samsung Galaxy S7? Hier zijn een paar tips om mogelijke problemen op te lossen.

 

De opvolger van de Samsung Galaxy S6, de Samsung Galaxy S7, had een hele nieuwe design van Samsung gekregen. Met een glas ontwerp aan de voorkant en buitenkant is de Samsung Galaxy S7 een krachtige toestel. Helaas heeft het toestel problemen, die vaak kunnen voorkomen.

 

Hier zijn een paar tips, die u kunt gebruiken om het probleem op te lossen.

 

‘Vloeistof gedetecteerd’ melding

 

De Samsung Galaxy S7 heeft een IP-68 certificering. Dat betekent dat het toestel ongeveer 30 minuten lang 1.5 meter onder water kan blijven. Samsung heeft een kleine scherm achter de speakers geplaatst om water tegen te houden. Kleine druppeltjes water kunnen nog steeds tussen de speaker opening binnendringen. Wanneer uw toestel iets te lang onder water staat, krijgt u een melding met ‘Vloeistof gedetecteerd’. Uw toestel heeft mogelijk waterschade. Hieronder een paar tips om deze melding weg te halen:

 

  • Wacht een paar uur om het toestel volledig te laten drogen. U kunt ook met een droge handdoek de speaker opening drogen.

 

  • Er wordt niet aangeraden om een föhn te gebruiken. Hete lucht kan componenten in het moederbord beschadigen.  

 

Heeft deze tips het probleem niet opgelost? Dan heeft uw Samsung Galaxy S7 een waterschade reparatie nodig. Het moederbord moet zo snel mogelijk schoongemaakt worden om nog meer corrosie in het moederbord te stoppen.  

 

Batterij raakt snel leeg

 

De 3000mAh batterij van de Samsung Galaxy S7 kan na een tijdje slecht presteren. De batterij van de Samsung Galaxy S7 kan ongeveer 500 keer volledig opgeladen worden. Het toestel kan snel leeg raken of de batterij kan opzwellen. Helaas kan een opgezwollen batterij alleen opgelost worden door middel van een reparatie. Als uw batterij snel leeg raakt, heeft de batterij mogelijk een vervanging nodig. In sommige gevallen kan een app of een functie veel stroom gebruiken. U kunt erachter komen, waarom uw batterij snel leeg raakt.

 

  • Ga naar: Instellingen > Batterij > Batterij gebruik. Daar kunt u controleren welke app of functie de meeste batterij gebruikt. Apps zoals Facebook en Messenger gebruiken meestal veel batterij zelfs als ze niet gebruikt worden. Vanuit het batterij overzicht is het mogelijk om het accuverbruik van apps te beperken. Apps die meer dan drie dagen niet zijn gebruikt, worden gesluimerd en kunnen geen meldingen meer tonen.

 

  • Elke Samsung Galaxy S7 heeft een aantal geïnstalleerde apps. Deze apps zult u nauwelijks of nooit gebruiken. U kunt deze apps niet verwijderen, maar uitschakelen. Om deze apps uit te schakelen, ga naar:

 

Instellingen > Applicatiebeheer > Tik op de app > Uitschakelen

 

  • De schermhelderheid verlagen kan ervoor zorgen, dat het scherm minder batterij verbruikt. De schermhelderheid wordt automatisch ingesteld. De helderheid zal verhoogd worden, wanneer er veel licht aanwezig is. Om de automatische helderheid uit te schakelen, ga naar:

 

Instellingen > Display > Helderheid > Automatische helderheid uitschakelen.

 

Gaat het toestel nog snel leeg? De batterij moet vervangen worden. De batterij heeft mogelijk de oplaadcyclus behaald. Batterij reparaties worden bij PhoneDokter binnen 30 minuten uitgevoerd.  

 

Toestel is langzaam

 

Slechte prestaties kunnen ook het gevolg van een slechte batterij zijn of een app, die veel processorkracht gebruikt. Toestellen worden na de afloop van de tijd langzamer. Om uw Samsung Galaxy S7 sneller te laten werken, volg deze stappen:

 

  • Het eerste wat u kunt doen is opslagruimte vrijmaken. De Samsung Galaxy S7 heeft een opslagruimte van 32GB. Het toestel zal een waarschuwing geven wanneer de opslagruimte vol raakt. Om apps te verwijderen, ga naar:

 

Instellingen > Apps > Applicatiebeheer > Tik op een app > App verwijderen.

 

  • U kunt gebruik maken van een andere launcher. Een launcher is eigenlijk het veranderen van het thuisscherm . Een andere launcher gebruikt niet zoveel processorkracht, waardoor uw toestel sneller kan werken. Er wordt aangeraden om de Google Now of de Nova launcher te gebruiken. Om één van de twee launchers te downloaden, ga naar:

 

Google Play app > Zoek naar ‘Google Now’ of ‘Nova Laucher’ > Kies een app > Downloaden.

 

Als de app gedownload is, tik op de app. U zult moeten kiezen welke launcher u wilt gebruiken.

 

Niet werkende camera

 

Bij sommige toestellen is de camera zwart geworden en verschijnt een bericht op het scherm ‘Camera is gestopt’. Het probleem wordt veroorzaakt door een paar camera instellingen, die verkeerd zijn ingesteld of door een kleine software bug. Hier zijn een paar tips, die u kunt gebruiken om het camera probleem op te lossen.

 

  • Herstart uw Samsung Galaxy S7. Soms  kan een simpele herstart de software bug oplossen en dus het probleem oplossen.

 

  • Controleer de camera app instellingen. Om de camera app instellingen te openen, ga naar:

 

Instellingen > Apps > Applicatiebeheer > Camera > Gedwongen stoppen.

 

Wis ook de cache van de camera app. Om de cache van de camera app te wissen, ga naar:

 

Instellingen > Apps > Applicatiebeheer > Camera > Wis cache.

 

  • Soms kan een bug in Smart Stay het probleem veroorzaken. Om Smart Stay uit te schakelen, ga naar:

 

Instellingen > Smart Stay > Tik op de schakelaar om de app uit te schakelen.

 

Werkt de camera nog steeds niet? De camera moet vervangen worden. PhoneDokter vervangt de voorcamera en achter camera van uw Samsung Galaxy S7 binnen 30 minuten.

 

Toestel blijft herstarten

 

Samsung Galaxy’s die blijven herstarten is een probleem dat recent is. Het toestel kan ook tijdens gebruik vastlopen. Deze twee problemen kunnen door een bug in het Android systeem veroorzaakt worden. Hier is wat u kunt doen, als uw toestel blijft herstarten.

 

  • Probeer een fabrieksherstel uit te voeren. Een fabrieksherstel lost alle bugs op, die in het systeem zijn ontstaan. Om een fabrieksherstel uit te voeren, is dit wat u moet doen:

 

Let op! Uw gegevens zullen verwijderd worden. Er wordt aangeraden om een back-up van uw gegevens uit te voeren.

 

1- Schakel eerst uw toestel uit.

 

2- Druk op de volume omhoog-knop, de thuisknop en aan-uit knop tegelijkertijd ingedrukt, totdat het Samsung logo verschijnt.

 

3- Navigeer met de volume omlaag-knop naar ‘wipe data/factory’ reset en druk daarna op de aan-uit knop.

 

4- Navigeer met de volume omlaag-knop naar ‘yes’ en druk daarna op de aan-uit knop.

 

Blijft het toestel herstarten? Een moederbord reparatie kan het probleem oplossen.