iPhone XS problemen

10 Sep. 2020

De iPhone XS en iPhone XS Max zijn één van de beste toestellen op de markt. Deze modellen hebben een uitstekende camera, batterij en software. Toch ervaren sommige gebruikers problemen. 

Elk jaar beweert Apple dat ze de beste smartphones uitbrengen. Het prijskaartje voor een nieuwe iPhone is ook erg hoog. Echter zijn de smartphones niet zonder problemen. Gelukkig is er over het algemeen geen grote problemen en vooral als we voor het oog houden dat er miljoenen iPhone gebruikers zijn, heeft minder dan 1% procent te kampen met complicaties. 

 

Problemen met het scherm 

Sommige gebruikers hebben problemen met de touchscreen. Het scherm reageert traag of helemaal niet. Enkelen hebben een scherm met grijze strepen of een flikkerend scherm. De oorzaak van het probleem zijn meestal onderdelen in het scherm, die beschadigd zijn geraakt. 

Een software bug kan ook de belemmering veroorzaken. Een bug verstoort het systeem, waardoor functies niet optimaal werken. Volg de onderstaande stappen om er zeker van te zijn dat het probleem niet wordt veroorzaakt door een bug. 

  1. Herstart je iPhone. Een kleine software bug kun je soms uitschakelen door middel van een herstart.
  2. Controleer of je de laatste versie van IOS hebt geïnstalleerd. Een update lost meestal dit soort problemen op. Check of je de laatste versie hebt door de volgende stappen uit te voeren:

                     Instelling > Algemeen > Software-update 

  1. Reset je iPhone. Met een reset kun je vervelende bugs ook verwijderen. Let op! Je raakt je gegevens na een reset kwijt, zorg ervoor dat je een back-up maakt van je bestanden en gegevens. Om je iPhone te resetten, ga naar:

                     Instelling > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel alle instellingen

Werkt je scherm nog steeds niet? Mogelijk is het scherm beschadigd geraakt. Een scherm reparatie is noodzakelijk. PhoneDokter is gespecialiseerd in iPhone scherm reparaties. Je krijgt 12 maanden op de functionaliteit van het onderdeel. Maak nu een afspraak voor het herstellen van je scherm. 

 

Problemen met de batterij 

De iPhone XS en iPhone XS Max hebben een uitstekend batterij. De accucapaciteit voor de iPhone XS is 2658 mAh en voor de iPhone XS Max is deze 3174 mAh, waardoor de batterij 1,5 uur langer meegaat dan de iPhone 8 Plus.

De specificaties geven een mooi beeld, maar in de werkelijkheid kunnen de batterijprestaties tegenvallen. Wel moeten we duidelijk zijn over het feit, dat de batterijduur naar mate van gebruik achteruitgaat. 

Hieronder volgen een aantal oorzaken, waardoor de batterijduur van jouw toestel achteruit kan gaan:

  1. Gebruik maken van niet originele opladers kunnen de batterijduur verslechteren. Kabels die niet gecertificeerd zijn, werken niet goed genoeg om het toestel optimaal te laten draaien.
  2. De schermhelderheid verlagen kan ervoor zorgen, dat het scherm minder batterij verbruikt. De helderheid van het scherm wordt meestal automatisch ingesteld. Om deze aan te passen, veeg vanaf de rechterbovenhoek van het scherm omlaag en sleep de helderheidsbalk omhoog of omlaag om de helderheid aan te passen. 
  3. Apps blijven op de achtergrond draaien voor updates en locatieservices. Snapchat, WhatsApp, Instagram en Facebook zijn voorbeelden van apps, die veel stroom gebruiken. In de instellingen heb je een overzicht met het stroomverbruik van apps. Je kunt overwegen om apps te verwijderen of de berichtgeving en locatieservices uit te schakelen.
    Ga hiervoor naar:

                   Instellingen > Batterij > Batterijgebruik per app 

Gaat de batterij van je iPhone XS nog steeds snel leeg? In dit geval moet de batterij vervangen worden. De batterij heeft mogelijk de oplaadcyclus behaald. Batterij reparaties worden bij PhoneDokter binnen 30 minuten uitgevoerd. Maak nu een afspraak voor reparatie.

 

Problemen met de oplaadconnector

De oplaadconnector dient tegenwoordig als oplaadpunt en ingang voor oordopjes. Dit onderdeel is dan ook van belang om optimaal gebruik te kunnen maken van je toestel. 

De oplaadconnector is een gevoelig onderdeel, omdat het direct contact maakt met vuil, water en stofdeeltjes. De kans dat je oplaadconnector beschadigd raakt, is daarom zeer groot. Alvorens je een reparatie laat uitvoeren, kun je nagaan of het probleem wel echt door de oplaadconnector zelf wordt veroorzaakt. 

  1. Gebruik originele Apple opladers. Wanneer je gebruik maakt van namaak opladers verhoog je de kans op problemen. Als het probleem ook blijft bestaan bij gebruik van je oordopjes/headset, is de oplaadconnector waarschijnlijk beschadigd.
  2. Reinig je oplaadconnector met een tandenrager of oude tandenborstel. Door stofdeeltjes en vuil reageert de oplaadconnector traag of helemaal niet. Met een kleine schoonmaakbeurt kan je het probleem misschien oplossen. Zorg er wel voor dat je tandenrager of oude tandenborstel droog is. 

Laadt je iPhone XS nog steeds niet op? Of wordt je batterij langzaam opgeladen? Heb je ook nog eens geen geluid bij gebruik van je oordopjes/headset? Waarschijnlijk is de oplaadconnector toe een aan vervanging. Wij van PhoneDokter repareren oplaadconnectors op afspraak binnen 30 minuten. Je krijgt 12 maanden garantie op de functionaliteit van het onderdeel. Maak direct een afspraak voor reparatie.

 

iPhone model selecteren

Volg ons op Facebook & Instagram.

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »