iPhone doet vanzelf dingen

Sommige iPhone-gebruikers ervaren problemen bij het gebruik van de smartphone. Het toestel onderneemt vanzelf acties. Zo wordt er vanzelf apps geopend, gaat het toestel vanzelf uit en een nog vervelendere situatie is wanneer automatisch berichtjes naar familie/vrienden worden verstuurd.

Dit probleem wordt meestal veroorzaakt door softwarematige storingen. Maar hoe kun je erachter komen, dat het een softwarematige probleem is?

  1. Check eerst of je een originele lader gebruikt. Niet originele laders kunnen ervoor zorgen, dat de batterij niet genoeg stroom trekt om het toestel goed te laten functioneren.
  2. Telefoonhoesjes kunnen in de zomermaanden ervoor zorgen, dat je toestel oververhit raakt. Door de warmte heeft het toestel meer ademruimte nodig en met een hoesje wordt dit beperkt.
  3. Schakel overbodige functies uit. Gebruik van te veel apps en functies tegelijkertijd kan de smartphone enorm belasten bij het functioneren. Functies als GPS, Bluetooth & Mobiel netwerk hoeven niet altijd ingeschakeld te zijn. Zet deze alleen aan wanneer je het nodig hebt.
  4. Probeer vervolgens te achterhalen wanneer het probleem ontstaat. In sommige gevallen kan een bepaalde app ervoor zorgen, dat de smartphone oververhit raakt en vervolgens niet meer goed functioneert. Vooral verouderde toestellen kunnen moeite hebben met het laten draaien van grote apps, denk aan game apps.
  5. Herstart je toestel opnieuw. Opnieuw opstarten van een smartphone kan veel problemen verhelpen. Was dit niet de oplossing? Ga door naar de volgende stap.
  6. Wanneer het probleem vaker verschijnt en dus niet alleen bij gebruik van één bepaalde app, is de kans groot dat er sprake is van een bug. Een bug is een fout in het softwareprogramma. Een software bug is meestal eenvoudig op te lossen door het toestel te updaten. In het geval van een iPhone zou je dus moeten checken of er een nieuwe iOS update is. Installeer de nieuwe update, controleer vervolgens of het probleem zich nog steeds voordoet. Zo ja, ga naar de volgende stap.
  7. Voer een fabrieksreset uit. Vervelende bugs die de software belemmeren zijn na een fabrieksreset meestal verwijderd. Voordat je de smartphone terugzet naar fabrieksinstellingen, zorg ervoor dat je een back-up maakt van al je gegevens en bestanden. Anders raak je al je gegevens straks kwijt. Heeft een fabrieksreset niet geholpen? Blijf dan verder lezen.
  8. Een verouderde batterij kan ook de oorzaak zijn. Als de levensduur van een batterij bereikt is, zal het toestel niet naar behoren functioneren. Bij Phone Dokter kunnen wij meten in hoeverre de batterij nog werkt en eventueel vervangen moet worden. Wij vervangen batterijen binnen 30 minuten. Maak nu een afspraak via onze online agenda. Kun je niet langskomen? Stuur dan je toestel eenvoudig op. Wij sturen het gerepareerde toestel binnen 24 uur terug!
  9. Wordt het probleem niet veroorzaakt door de batterij? Mogelijk zijn interne componenten beschadigd geraakt bij een val of een stoot. De kans is groot dat onderdelen in het moederbord beschadigd zijn. Tevens kan simpelweg elementen in het LCD scherm versleten zijn, waardoor de touchscreen vanzelf handelingen uitvoert.

Onderzoek naar smartphone problemen

Phone Dokter is gespecialiseerd in het repareren van smartphones, tablets, laptops & pc’s. Wij kunnen onderzoek doen naar het probleem en vervolgens de benodigde reparaties uitvoeren. Maak nu een afspraak via onze website. Heb je nog vragen? Bel ons gerust via 085 273 68 90 of stuur een WhatsApp-berichtje door te klikken op het WhatsApp logo rechtsboven.