iPhone 8 slechte batterij

 

Laadt uw iPhone 8 heel langzaam op of werkt wireless charging niet meer? Hier zijn een paar handige tips om de problemen op te lossen.

 

 

Als uw iPhone 8 heel langzaam oplaadt, kan het probleem aan de oplaadconnector of batterij liggen. Maar soms ontstaat het probleem door een simpele software fout, die door het besturingssysteem (iOS) zelf is veroorzaakt of een app update, die teveel bugs bevat. Het downloaden van een nieuwe app of updaten van een app kan ook de reden zijn, waarom uw toestel niet meer kan opladen of de oplaadtijd verhoogd is. Als uw iPhone 8 niet wordt opgeladen of een verhoogde oplaadtijd heeft na een iOS update, wordt dat veroorzaakt door een simpele bug in het besturingssysteem. Bugs in nieuwe iOS versies komen redelijk vaak voor en zijn meestal na één of twee updates door Apple zelf opgelost.

 

Naast een bug kan het probleem worden veroorzaakt door een defecte onderdeel. Een defecte onderdeel is meestal een gevolg van fysieke- of waterschade. Gebruik maken van een niet originele Apple oplader kan de batterij en oplaadconnector beschadigen. Om een eventueel software probleem op te lossen, volg de onderstaande tips.  

 

Wat te doen als uw iPhone 8 heel langzaam oplaadt

 

Voordat u gaat beginnen met eventuele software problemen op te lossen, wordt er aangeraden de volgende factoren te checken:

 

  • Zorg ervoor dat u een originele Apple lader gebruikt

 

Niet originele laders hebben niet de juiste vermogen om uw iPhone 8 batterij op te laden, waardoor het oplaadproces langer duurt.

 

  • Kijk of de krachtbron genoeg stroom levert

 

Om te kijken of het probleem niet aan de krachtbron ligt, kunt u uw oplader op een andere stopcontact of USB poort aansluiten. Opladen via een powerbank of computer is langzamer, omdat een USB poort niet dezelfde hoeveelheid stroom als een stopcontact kan leveren.

 

  • Check of uw kabel niet beschadigd is

 

Lightning kabels kunnen makkelijk beschadigd raken, vooral aan de twee USB aansluitingen. Als uw kabel beschadigd is, zult u een nieuwe kabel moeten aanschaffen.

 

Als u de vorige stappen heeft gecontroleerd, voer de volgende stappen uit om een eventuele software probleem op te lossen.

 

Voer een soft reset op uw iPhone 8 uit

 

Wanneer uw iPhone voor het eerste keer na een nieuwe iOS versie langzaam oplaadt, kan er een kleine iOS bug zijn. Kleine iOS bugs kunnen makkelijk worden opgelost door een simpele soft reset uit te voeren. Om een soft reset uit te voeren, is dit wat u moet doen:

 

1- Blijf op de zijknop (aan-uit knop) drukken, totdat de optie om uw iPhone uit te zetten op uw beeldscherm verschijnt.

 

2- Schuif de icoontje naar rechts om uw iPhone uit te schakelen.

 

3- Na 30 seconden blijf op de zijknop drukken, totdat uw iPhone 8 aangaat.

 

Probeer nu uw iPhone op te laden. Als het probleem nog niet opgelost is na een soft reset, ga dan naar de volgende stap.

 

Probeer een geforceerd herstart

 

Een geforceerde herstart kan handig zijn, wanneer uw iPhone 8 langzaam werkt of vastgelopen is. Om een geforceerde herstart uit te voeren, volg de volgende stappen:

 

1- Druk kort op de volume omhoog-knop

 

2- Druk kort op de volume omlaag-knop

 

3- Uiteindelijk hou de zijknop (aan-uit knop) ingedrukt, totdat uw iPhone weer aangaat.

 

Apps afsluiten

 

Sommige apps die op de achtergrond blijven draaien, gebruiken veel stroom of crashen. U zult misschien denken, dat uw iPhone 8 langzaam oplaadt. Maar het probleem wordt veroorzaakt door een app, die op het achtergrond blijft draaien. U kunt uw iPhone uitzetten of de apps die op de achtergrond draaien uitschakelen. Om de apps uit te schakelen, voer de volgende stappen uit:

 

1- Druk twee keer snel op de home knop

 

2- Veeg omhoog om alle apps uit te sluiten.

 

Schakel daarna uw iPhone uit en sluit een oplader aan. Als het probleem zich nog steeds voordoet, ga dan door naar de volgende stappen.

Uw instellingen resetten

 

Instellingen of opties kunnen ingesteld zijn om veel stroom te gebruiken. Door de hoeveelheid instellingen die iOS biedt, kan het moeilijk zijn om precies te bepalen welke instellingen invloed kunnen hebben op uw batterij. Nieuwe updates kunnen bepaalde instellingen op uw iPhone automatisch veranderen. Om alle instellingen te resetten voer de volgende stap uit:

 

Instellingen > Algemeen > Reset > Alle instellingen resetten

 

Met deze stap zullen alle instellingen op uw iPhone gereset worden. Al uw gegevens zullen ongewijzigd blijven.

 

Probeer uw iPhone 8 in DFU modus op te starten

 

Let op! Voer deze stap niet uit, als uw iPhone waterschade of een andere type beschadiging heeft. Zorg ervoor dat uw iPhone 8 genoeg batterij heeft om deze stap uit te voeren. Als de proces niet foutloos loopt is er een kans, dat er permanente beschadigingen ontstaat. Als u geen ervaring met deze soorten situaties heeft, wordt er niet aangeraden om deze stap uit te voeren.

 

Om een software probleem uit te sluiten, kunt u uw iPhone 8 in DFU modus aanzetten. DFU modus is het meeste geavanceerde optie om uw iPhone te resetten. Voordat u deze stap uitvoert, wordt er aangeraden om een back-up van al uw gegevens te maken, zodat u deze niet verliest. Om uw iPhone 8 in DFU modus op te starten, voer de volgende stappen uit:

 

1- Sluit uw iPhone 8 op een computer via een USB of Lightning kabel aan.

 

2- Open iTunes op uw computer, zorg ervoor dat u de laatste versie van iTunes gebruikt.

 

3- Zet het toestel uit, als het nodig is.

 

4- Druk op de zijknop voor ongeveer 3 seconden.

 

5- Blijf op de zijknop drukken en druk tegelijkertijd op de volume omlaag-knop. Blijf drukken op de twee knoppen voor ongeveer 10 seconden. Als u het Apple logo op uw iPhone beeldscherm ziet, betekent dit dat u de stappen opnieuw moet herhalen.

 

6- Laat de zijknop los, maar blijf op de volume omlaag-knop drukken voor ongeveer 5 seconden. Als u een bericht krijgt, dat u uw iPhone weer moet koppelen aan iTunes, moet u de stappen opnieuw herhalen.

 

Als het scherm zwart blijft, betekent dat uw iPhone zich in DFU modus bevindt. Er zal een bericht op iTunes verschijnen, dat uw iPhone 8 succesvol is gekoppeld en dat de DFU (Device Firmware Upgrade) klaar is om uitgevoerd te worden. Volg daarna de instructies op uw computer.

Wat te doen als wireless charging niet werkt

 

Als uw iPhone 8 op een bepaalde percentage vastloopt of het laadt heel langzaam op, probeer dan de volgende stappen uit te voeren:

 

  • Controleer of de USB kabel of de laadstation schoon zijn. Vuil kan ervoor zorgen, dat de aansluitingen niet optimaal werken. Gebruik eventueel een droge doekje om de aansluitingen van de USB kabel en laadstation schoon te maken.

  • Voer een soft reset uit.

  • Controleer of de USB kabel goed staat aangesloten bij de laadstation. Een losse verbinding kan ervoor zorgen, dat de laadstation niet werkt.

  • Als u een hoesje gebruikt, controleer dan of de hoesje wireless charging ondersteund. Als de hoesje geen wireless charging ondersteund, haal die eraf en kijk daarna of het toestel wel oplaadt.

  • Schakel vliegtuigmodus aan. Vliegtuigmodus zal de Wi-Fi en bluetooth automatisch uitschakelen, waardoor uw iPhone 8 sneller gaat opladen.

  • Probeer uw iOS bij te werken, uw iPhone kan misschien niet opladen door een mogelijke bug. Nieuwe updates lossen meestal veel bugs op, om uw iOS systeem bij te werken, ga naar:

 

Instellingen > Algemeen > Software bijwerken    

 

Laat uw iPhone 8 batterij of oplaadconnector vervangen

 

Als geen één van de bovenste tips het probleem heeft opgelost, heeft uw iPhone 8 een defecte oplaadconnector of batterij. Onze gecertificeerde reparateurs vervangen uw oplaadconnector of batterij snel en vakkundig.