iPhone 7 probleem

 

Gaat uw iPhone 7 niet meer aan of verschijnt alleen het Apple logo op het scherm?

In deze blog vindt u een paar tips om dit probleem op te lossen.

 

Gebruikers van de iPhone 7 ervaren een aantal problemen. Eén van de meest voorkomende probleem is, dat het toestel niet meer aan gaat of steeds bij het Apple logo blijft. In sommige gevallen wordt het probleem veroorzaakt door een bug in het besturingssysteem, waardoor het probleem eenvoudig op te lossen is. Soms is het probleem een gevolg van een val of waterschade, waarbij we dus te maken hebben met een defecte onderdeel of fysieke schade.

 

Waarom blijft mijn iPhone 7 bij het Apple logo vast?

 

Als uw iPhone 7 geen fysieke beschadiging of water beschadiging heeft,wordt het probleem waarschijnlijk veroorzaakt door een software bug, app bug, lege batterij of een defecte onderdeel.

 

Een software of app bug

 

Een onopgeptimaliseerde app kan ervoor zorgen, dat uw iPhone 7 bij het Apple logo vast blijft. Verouderde iOS versies kunnen veel bugs bevatten. Zelfs kleine bugs kunnen het besturingssysteem crashen, waardoor de iPhone niet kan opstarten. Er wordt geadviseerd om altijd de laatste iOS of app versie te gebruiken.

 

Lege batterij

 

Een iPhone 7 heeft soms geen genoeg stroom om op te starten, wanneer de batterij compleet leeg is geraakt. U kunt voor de zekerheid uw iPhone voor 20 minuten aan een lader sluiten. Als de batterij van uw iPhone niet meer oplaadt, heeft uw toestel een batterij vervanging nodig.

 

Fysieke- of vochtschade

 

Als het probleem plaatsvindt na een val of vochtschade is het probleem veroorzaakt door een defecte onderdeel. Vocht kan tussen de verschillende openings van de iPhone 7 binnendringen en corrosie aan het moederbord brengen. Water beschadigde toestellen kunnen niet altijd gerepareerd worden. Na een val of stoot kan het scherm of onderdelen aan het moederbord zoals de power IC kapot gaan. Als het probleem na fysieke of waterschade is ontstaan, kunt u eerst de volgende tips uitproberen, voordat u uw toestel laat repareren.

 

Hier zijn een paar tips om uw iPhone 7 mogelijk weer werkend te krijgen:

 

Zorg ervoor, dat uw iPhone genoeg batterij heeft

 

In sommige gevallen worden problemen veroorzaakt door een lege batterij. Sluit uw iPhone aan een oplader en laat het toestel ongeveer 45 minuten opladen. Probeer daarna het toestel aan te zetten.

 

Tijdens het opladen controleer of de iPhone niet oververhit raakt en dat de batterij niet opzwelt. Vuil in de oplaadpoort kan voor een slechte connectie zorgen. Maak de oplaadpoort met een tandenstoker en een stukje katoen schoon voor betere connectie.

 

Het gebruik van een niet originele lader kan niet alleen de batterij beschadigen, maar ook andere interne componenten aan het moederbord. Niet originele laders kunnen namelijk niet het juiste hoeveelheid stroom leveren. Het gebruik van originele Apple laders wordt altijd geadviseerd. Probeer een andere lader uit, als het toestel niet oplaadt.

 

Voer een soft reset uit

 

Om een soft reset uit te voeren, volg de onderstaande stappen:

 

1- Zorg ervoor dat uw toestel aangesloten is aan een oplader

 

2- Houdt de aan-uit-knop ingedrukt, totdat het Apple logo op het beeldscherm verschijnt

 

3- Houdt de aan-uit-knop weer ingedrukt, totdat het toestel uit is

 

4- Probeer het toestel weer aan te zetten

 

Als het probleem nog steeds voordoet, probeer dan een harde reset uit te voeren.

 

Voer een harde reset uit

 

Om de iPhone 7 waterdicht te maken, heeft Apple een fysieke home-knop voor een sensor vervangen. De Taptic Engine van Apple geeft trillingen als u de sensor aanraakt, waardoor het voelt alsof u op een knop drukt. De sensor werkt alleen als de iPhone aanstaat, daarom heeft Apple een andere manier toegevoegd om toch een harde reset uit te kunnen voeren. Om een harde reset uit te voeren, volg deze stappen:

 

1- Houdt de aan-uit knop en volume omlaag-knop voor ongeveer 10 seconden ingedrukt, totdat het beeldscherm zwart gaat.

 

2- Laat beide knoppen los, wanneer het Apple logo op het beeldscherm verschijnt.

 

Een harde reset zal uw gegevens niet verwijderen en lost meestal meestal software problemen op.

 

 

Activeer herstelmodus

 

Als een harde reset het probleem niet oplost, activeer dan herstelmodus op uw iPhone via iTunes op een computer. Uw iPhone zal iOS opnieuw installeren. Herstelmodus zal uw gegevens wel verwijderen. Om herstelmodus te activeren, voer de volgende stappen uit:

 

1- Sluit uw iPhone aan een computer via een USB of Lightning poort. Als u een USB kabel gebruikt controleer of uw computer USB 3.0 ondersteunt. USB 3.0 is 10x sneller dan een normale USB 2.0 poort, waardoor het proces iets sneller gaat. Om eventuele fouten tijdens de installatie te voorkomen, download de laatste versie van iTunes.

 

2- Wanneer uw iPhone aangesloten is, houdt de aan-uit knop en de volume omlaag-knop  tegelijkertijd ingedrukt, totdat het iTunes logo op uw iPhone 7 beeldscherm verschijnt.

 

3- Klik in iTunes op updaten

 

4- iTunes zal automatisch de nieuwe versie van iTunes op uw iPhone downloaden en installeren zonder uw gegevens te verwijderen.   

 

Uw iPhone zal uit de herstelmodus gaan. Als de download meer dan 15 minuten duurt, herhaal nog een keer de bovengenoemde stappen.

 

Start uw iPhone in DFU modus

 

Let op! Als uw iPhone waterschade of een andere type beschadiging heeft, voer deze stap niet uit. Zorg ervoor dat uw iPhone 7 genoeg batterij heeft om deze stap uit te voeren. Er is kans op permanente beschadiging. Als u geen ervaring met computers of iPhones hebt, wordt er niet aangeraden om deze stap uit te voeren. Als u uw gegevens niet wilt kwijtraken, wordt er ook aangeraden om een back-up te maken.

 

DFU modus of Device Firmware Update is een andere manier om een hardware probleem op te lossen. DFU modus maakt direct contact met iTunes op uw computer zonder het besturingssysteem te draaien. DFU modus wordt gebruikt als een gebruiker het nieuwste, een oudere of een aangepaste besturingssysteem wilt installeren. Om uw iPhone in DFU modus op te starten, voer de volgende stappen uit.

 

1- Sluit uw iPhone 7 via USB of Lightning poort op een computer aan. Zorg ook dat u de laatste iTunes versie gebruikt.

 

2- Schakel uw telefoon uit als het nodig is.

 

3- Houdt de aan-uit knop ingedrukt voor ongeveer 3 seconden. Houdt daarna de volume omlaag-knop en aan-uit knop tegelijkertijd voor ongeveer 10 seconden ingedrukt. Als het Apple logo op uw iPhone 7 verschijnt, betekent dat u de bovengenoemde stappen weer moet herhalen.

 

4-  Laat de aan-uit knop los, maar blijf op de volume omlaag-knop voor ongeveer 5 seconden drukken. Als er een bericht verschijnt, waarin wordt vermeldt dat u uw iPhone aan iTunes moet koppelen, betekent dit dat u de knoppen te lang ingedrukt heeft gehouden. Herhaal stappen 1 tot 4 weer.

 

Als uw iPhone 7 zwart blijft, betekent dat uw toestel in DFU modus is. iTunes zal automatisch het besturingssysteem compleet opnieuw installeren.

 

Laat uw iPhone 7 repareren

 

Als na deze stappen uw iPhone 7 nog steeds niet aangaat of een zwarte scherm heeft, wordt het probleem veroorzaakt door een defecte onderdeel. Een zwarte scherm kan betekenen, dat het display kapot gegaan is. Soms kan het probleem worden veroorzaakt door een chip in het moederbord zelf. Als uw iPhone niet aangaat kunnen twee dingen mogelijk het probleem veroorzaken. Een slechte batterij kan ervoor zorgen, dat de iPhone geen genoeg stroom krijgt. Door een defecte oplaadconnector kunt u het toestel niet meer opladen. Blijft uw iPhone de hele tijd bij het Apple logo vast, dan kan het probleem worden veroorzaakt door twee moederbord componenten. De power IC of de audio chip kunnen ervoor zorgen, dat het toestel bij het Apple logo vast blijft. Power IC en audio chip reparaties komen heel vaak voor. Moederbord reparaties worden binnen 1 tot 2 dagen door onze specialisten uitgevoerd.