iPhone 7 of iPhone 7 Plus scherm problemen

 

Het scherm van de iPhone 7 en iPhone 7 Plus kan soms flikkeren of stoppen met werken. Hier zijn een paar tips die u kunt uitproberen om een eventuele scherm probleem op te lossen.

 

 

Bij een scherm dat begint te flikkeren of grijze balken heeft, is een reparatie meestal noodzakelijk. Soms wordt het probleem veroorzaakt door een bug in het besturingssysteem of in een app. Als uw iPhone 7 of iPhone 7 Plus geen fysieke schade of vloeistof schade heeft kan één van deze tips het probleem oplossen.

 

Waarom blijft mijn iPhone 7 of 7 Plus scherm flikkeren?

 

Er zijn twee redenen waarom een scherm kan flikkeren. De eerste reden is een hardware probleem. Bij een hardware probleem zal het LCD scherm van de iPhone 7 of iPhone 7 Plus vervangen moet worden. Als het probleem door een software bug veroorzaakt wordt, kan het probleem makkelijk opgelost worden door de komende tips te volgen. Bugs kunnen veroorzaakt worden door een corrupte bestand in het besturingssysteem of in een bepaalde app, onvoldoende geheugen of een volle opslagruimte.

 

Ongeoptimaliseerde apps of corrupte bestanden

 

Wanneer u problemen ervaart tijdens het gebruik van een bepaalde app bestaat de mogelijkheid, dat die app ervoor zorgt dat uw scherm blijft flikkeren. Soms kan een applicatie ervoor zorgen dat het scherm tijdelijk vastloopt. De oorzaak hiervoor is meestal het tegelijkertijd gebruik maken van grote apps, zoals een game of een camera app. Als het probleem ontstaat bij het gebruik van een specifieke app, ligt mogelijk het probleem bij die app. De app kan ongeoptimaliseerd zijn of meerdere corrupte bestanden bevatten. U kunt dan de app verwijderen en weer opnieuw downloaden, wanneer er een betere geoptimaliseerde versie is. Om een app te verwijderen, voer de volgende stappen uit.

 

Instellingen > Algemeen > Beheer opslagruimte > Beheer opslag > Tik op de app dat u wilt verwijderen > Verwijderen

 

Ook kan het scherm beginnen te flikkeren of grijze balken weergeven op de bovenkant van het scherm, wanneer een camera app geopend is. In sommige gevallen kan het probleem worden veroorzaakt door bepaalde instelling, die onjuist geconfigureerd zijn. Hoewel een onjuiste instelling het probleem kan veroorzaken, wordt het probleem in de meeste gevallen gewoon door een software bug veroorzaakt. Als het probleem door de camera app veroorzaakt wordt, kunt u een andere camera app vanuit het App Store downloaden.

 

Bug in het besturingssysteem

 

In sommige gevallen kan het scherm na een iOS update beginnen te flikkeren. Nieuwe iOS versies kunnen veel verbeteringen en bug fixes bevatten, maar de mogelijkheid bestaat ook dat een nieuwe iOS versie juist veel bugs bevat. Scherm problemen gecombineerd met trage prestaties zijn bugs, die door een nieuwe iOS versie worden veroorzaakt. Deze problemen kunnen ook veroorzaakt zijn door een instelling, die verkeerd ingesteld is.

 

Onvoldoende geheugen

 

Onvoldoende of een slechte geheugen kan ervoor zorgen dat uw scherm flikkert of andere problemen veroorzaakt, zoals de bekende Blue Screen of Death. Er is sprake van een Blue Screen of Death, wanneer het scherm begint te flikkeren of strepen op het beeldscherm verschijnen. Het scherm wordt vervolgens blauw of wit. Een Blue Screen of Death ontstaat tijdens het gebruik van een grotere app, zoals een spel of Youtube. Deze problemen komen bij oudere iPhone modellen ook vaak voor.

 

Een volle opslagruimte kan ook de oorzaak zijn voor een slecht werkende scherm. Omdat de iPhone 7 of iPhone 7 Plus grote opslagruimtes hebben, is het onwaarschijnlijk dat het probleem door een volle opslagruimte wordt veroorzaakt. Om te controleren of uw iPhone een volle opslagruimte heeft, voer de onderstaande stappen uit.

 

Instellingen > Algemeen > Opslagruimte en iCloud gebruik.

 

Als uw iOS 11 gebruikt, voer dan deze stappen uit.

 

Instellingen > Algemeen > iPhone opslag.

 

Daar kunt u bekijken welke apps de meeste ruimte gebruiken. U kunt overwegen om de apps, die u nooit gebruikt te verwijderen. Om een app te verwijderen, voer de onderstaande stappen uit.

 

Instellingen > Algemeen > Opslagruimte en iCloud gebruik > Tik op een app > Verwijderen.

 

Als u iOS 11 gebruikt, voer dan deze stappen uit.

 

Instellingen > Algemeen > iPhone opslag > Tik op een app > Verwijderen.

 

Vanaf iOS 11 is het ook mogelijk om apps tijdelijk te verwijderen. Om een app tijdelijk te verwijderen, voer deze stappen uit.

 

Instellingen > Algemeen > iPhone opslag > Tik op een app > Ruim op.

 

De app zal verwijderd worden. Uw gegevens en inhoud blijven behouden.

 

Fysieke of waterschade

 

Fysieke- of waterschade kan ook ervoor zorgen, dat uw iPhone 7 of 7 Plus flikkert. Wanneer het scherm begint te flikkeren of er grijze strepen ontstaan na een val of waterschade, is de mogelijkheid groot dat dit de oorzaak is van het probleem. Het LCD scherm van uw iPhone 7 of 7 Plus is mogelijk beschadigd en zal vervangen moet worden. In het geval van waterschade moet het toestel zo snel mogelijk schoon worden gemaakt om eventuele corrosie in het moederbord te voorkomen.

 

Als uw iPhone 7 of 7 Plus geen fysieke- of waterschade heeft, neem contact op met één van onze vestigingen om eventueel uw scherm te laten vervangen. Als uw toestel geen fysieke- of waterschade heeft, kunt u gebruik maken van deze tips om een software-matische probleem op te lossen en het scherm van uw iPhone 7 of iPhone 7 Plus weer werkend te krijgen.

 

Herstart uw iPhone

 

Als het scherm voor de eerste keer bij het gebruik van een bepaalde app begint te flikkeren, betekent dat de app niet optimaal werkt. Een simpele herstart lost meestal het probleem op. Om uw iPhone 7 of 7 Plus te herstarten, voer de volgende stappen uit.

 

1- Houd de sluimerknop tot de schuifknop op uw beeldscherm verschijnt.

 

2- Versleep de schuifknop om de iPhone uit te schakelen.

 

3- Houd de sluimerknop ingedrukt tot het Apple logo verschijnt.

 

Als na een herstart het probleem nog steeds zich voordoet, probeer een soft reset uit te voeren. Om een soft reset uit te voeren, voer de volgende stap uit.

 

Houd de zijknop en de volume-omlaag knop voor ongeveer 10 seconden ingedrukt, totdat u het Apple logo ziet.

 

De iPhone zal opnieuw starten en de software-matische probleem oplossen. Uw gegevens zullen onveranderd blijven. Als het probleem nog steeds zich voordoet, ga door naar de volgende stappen.

 

Controleer de scherminstellingen

 

In sommige gevallen kan het zo zijn, dat bepaalde instellingen het scherm probleem veroorzaken. Als u een bepaalde instelling op een app of op het besturingssysteem hebt aangepast, kan dat invloed hebben op de werking van de app of het besturingssysteem. Het probleem kan worden opgelost door de transparantie van het scherm te beperken, door de transparantie te beperken zal de iPhone minder geheugen gebruiken. Om de transparantie te beperken, voer de volgende stappen uit.

 

Instellingen > Toegankelijkheid > Tekstopties > Verhoog contrast > Maak minder doorzichtig

 

Als het scherm tijdens het gebruik van de camera app flikkert, kunt u portretmodus uitschakelen. Om portretmodus uit te schakelen, voer de volgende stappen uit.

 

Instellingen > Foto’s & camera  > Portretmodus > Uitschakelen

 

Controleer of de opslagruimte vol is

 

Sommige apps en games kunnen veel opslagruimte gebruiken. Om te controleren welke apps de meeste opslagruimte gebruiken, voer de volgende stappen uit.

 

Instellingen > Algemeen > Opslag en iCloud gebruik

 

Wilt u meer informatie over welke apps de meeste ruimte gebruiken? Druk op een app in de lijst. Als er een app is die veel ruimte gebruikt, kunt u overwegen de app te verwijderen. Om een app te verwijderen, voer dan de volgende stappen uit.

 

Instellingen > Algemeen > Beheer opslagruimte > Opslag > Tik op de app die u wilt verwijderen > Verwijder app

 

U kunt ook iTunes gebruiken om de opslagruimte op uw iPhone 7 of iPhone 7 Plus te beheren. Om deze methode te kunnen gebruiken, heeft u een computer met de laatste versie van iTunes nodig. Als u de laatste versie van iTunes op uw computer geïnstalleerd hebt, voer de onderstaande stappen uit.

 

1- Open iTunes op uw computer

 

2- Sluit uw iPhone 7 of 7 Plus op de computer aan via een USB kabel.

 

3- Selecteer uw iPhone 7 of 7 Plus.

 

4- U kunt een balk zien met de hoeveelheid opslagruimte, die het iOS-apparaat gebruikt.

 

5- Beweeg de muis over de balk om te zien, wat de meeste ruimte op uw iPhone gebruikt.

 

Voer een herstel uit

 

 

Een flikkerende scherm kan ook door een bug in het besturingssysteem ontstaan. Als uw scherm na een update is begonnen met flikkeren, wordt het probleem veroorzaakt door een bepaalde bug in het besturingssysteem. Een bug in het besturingssysteem kan alleen worden opgelost door een herstel uit te voeren. U zult na een herstel al uw gegevens kwijtraken, daarom wordt er aangeraden om een back-up van al uw gegevens te maken. De iPhone zal naar fabrieksinstellingen teruggezet worden. Om een herstel uit te voeren, voer de onderstaande stappen uit.

 

1- Zorg dat u de laatste versie van iTunes gebruikt

 

2- Sluit uw iPhone aan op de computer via een USB kabel

 

3- Klik in iTunes op het iPhone-icoontje

 

4- Klik op de knop herstel. Krijgt u een bericht met zoeken naar updates? Het bericht kunt u wegklikken.

 

Na het herstel zal de iPhone opnieuw starten. Het Apple logo zal op het beeldscherm verschijnen. Daarna zal iTunes de iPhone opnieuw opstarten en activeren waarbij de instellingen van uw mobiele operator opgehaald worden.

 

Laat het scherm van uw iPhone 7 of 7 Plus vervangen

 

 

Als na het uitvoeren van de bovenstaande stappen het probleem nog steeds zich voordoet, dan moet het scherm van uw iPhone 7 of 7 Plus waarschijnlijk vervangen worden. Een beschadigd component in het moederbord kan ook ervoor zorgen, dat het scherm van uw iPhone 7 of 7 Plus flikkert. De LCD connector zorgt ervoor, dat het LCD scherm verbinding met het moederbord maakt. PhoneDokter kan het scherm van uw iPhone 7 of iPhone 7 Plus binnen 30 minuten vervangen. LCD connector reparaties voor de iPhone 7 of iPhone 7 Plus worden binnen 1 á 2 werkdagen uitgevoerd.