Menu

 

PhoneDokter service
Pagina:
  1. 3
  2. 4
  3. 5
  4. 6
  5. 7

Smartphone reparaties en hulp

 

Naast het repareren van smartphone onderdelen kunnen wij ook softwarematige handelingen uitvoeren en bieden wij extra ondersteuning bij smartphone problemen. Gegevens overzetten, data verwijderen, diagnose - en verificatie rapport uitbrengen, is allemaal mogelijk bij Phonedokter.  

 

Gegevens overdracht

Nadat je een nieuwe smartphone hebt gekocht, begin je belangrijke gegevens over te zetten van het oude naar het nieuwe toestel. Contactpersonen, foto’s en allerlei andere bestanden wil je graag overzetten op de nieuwe smartphone. Maar hoe kun je dit soort belangrijke gegevens gemakkelijk en snel verplaatsen?

Wanneer je nieuwe smartphone hetzelfde besturingssysteem heeft als het vorige toestel, is gegevens overdracht heel gemakkelijk. Overstappen van een iPhone naar iPhone betekent eenvoudig een back-up kunnen maken door gegevens op te slaan via iCloud en/of iTunes. Bij Android-telefoons kan een back-up gemaakt worden door in te loggen via Google.  

Gegevens van een heel oud toestel overzetten, is vaak een enorme opgave. Denk aan een oude Nokia waarvan gegevens verplaatst moeten worden naar een nieuwe iPhone 8 Plus. Phonedokter kan jou helpen met dit soort vervelende klusjes. Bespaar tijd en laat je gegevens overzetten door Phonedokter. Op afspraak wordt gegevens overdracht voltooid binnen 60 minuten.

 

Data verwijderen

Je wilt je smartphone doorverkopen en gaat alle data in het toestel verwijderen. Hoe zorg je ervoor dat écht alle gegevens worden verwijdert?

Waarschijnlijk heb je bestanden in het toestel, die belangrijk voor je zijn. Door een back-up uit te voeren, kun je je gegevens behouden. Als je een SD-kaart gebruikt, kun je je gegevens behouden door de SD-kaart af te halen van het toestel. Verwijder ook de simkaart als je je contactpersonen niet wilt verliezen. Hierna kun je veilig alle data in het toestel verwijderen door een reset uit te voeren.

Om alle data écht te verwijderen, laat het over aan de enige échte Phonedokter. Al jouw gegevens worden onvindbaar. Maak nu een afspraak en laat je gegevens verwijderen.    

 

Diagnose rapport

Een diagnose rapport kun je laten opstellen voor verschillende doeleinden. Het kan zo zijn dat je bij de verzekering moet aantonen, dat je toestel niet naar behoren functioneert en kun je op deze wijze de reparatiekosten vergoed krijgen. Als het toestel onherstelbaar is, stellen wij een total-loss verklaring op. Deze kun je indienen bij de verzekering en ontvang je mogelijk vergoeding. Voor een total-loss verklaring moet je langskomen bij onze vestiging en is dus niet mogelijk via de telefoon of mail.

Wanneer je je toestel wilt verkopen, zul je moeten bewijzen dat het goed functioneert. Door middel van een dianogse rapport kun je dit aantonen. Voor dit soort doelen kun je overwegen een diagnose rapport op te laten stellen door Phonedokter.

Wij kunnen onderzoek doen naar de batterijcapaciteit, sensoren, scherm en allerlei andere functionaliteiten. Maak nu een afspraak voor een diagnose rapport.

 

Verificatie rapport

Je koopt een tweedehands toestel en wilt zeker weten of de smartphone goed functioneert. Tijdens het opstellen van een verificatie rapport worden er koppelingen gemaakt met specialistische software als iCloud, Find my iPhone en Samsung Accounts. Zo toon je dus aan dat het toestel naar behoren werkt. Op deze manier kunnen gestolen toestellen ook geverifieerd worden.

Maak nu een afspraak bij Phonedokter voor een reparatie. Wij hebben de beste technici in huis en bieden betaalbare reparaties aan.

 

Geplaatst door aysegul akdas

Laptop reparaties

06-07-2018 12:12

laptop reparaties Phonedokter

Phonedokter repareert naast smartphones en tablets ook laptops. Zowel laptops van Apple als andere laptops kunnen worden gerepareerd. Laptop gebruikers ervaren meestal dezelfde soort problemen. Een gebarsten scherm, waterschade, slecht functionerende batterij, kapotte toetsenbord en een defecte harde schijf zijn de meest voorkomende vormen van schade. Defecte onderdelen kunnen ook andere componenten beschadigen en is een reparatie hard nodig.

Gebarsten scherm

Na een val of stoot heeft een laptop meestal scherm beschadigingen. Dit is onaangenaam bij het gebruik van de laptop. Een ander probleem dat kan ontstaan, zijn glassplinters die vrijkomen. Het is van groot belang om een gebarsten scherm snel te laten repareren, voordat ventilatoren en andere componenten verstopt raken door de glassplinters die loskomen. Op onze website vind je ons aanbod en prijzen voor laptop scherm reparaties.

Waterschade

Terwijl je achter de laptop zit, drink je een kopje koffie en plotseling laat je deze vallen. Het gevolg is: waterschade. Om kortsluiting te voorkomen, verwijder de oplaadkabel van de laptop. Ga vervolgens zo snel mogelijk langs bij een reparatiewinkel. Waterschade moet snel verwijdert worden, omdat dit anders ook schade kan brengen aan andere componenten. Als gevolg, een laptop dat bijna niet meer herstelbaar is. Phonedokter kan waterschade aan laptops herstellen.

Slecht functionerende batterij

De gebruiksduur van batterijen verslechteren na gebruik. De accu gaat sneller leeg en moet vaker opgeladen worden. De levensduur van een batterij is na een periode gewoonweg verlopen en moet vervangen worden. Gebruik maken van een niet originele oplader kan de batterij ook beschadigen. Wanneer je niet altijd de mogelijkheid hebt om op te laden, is een slecht functionerende batterij verhinderend. Bij Phonedokter kun je de batterij van jouw laptop vervangen. Maak nu een afspraak voor een batterijvervanging.

Kapotte toetsenbord

De toetsenbord van een laptop kan defect raken na gebruik van een lange periode. Toetsenborden hebben een beperkte levensduur en is een vervaging simpelweg noodzakelijk. Vloeistofschade is ook een veel voorkomend verschijnsel bij kapotte toetsenborden. Wanneer de toetsenbord niet meer naar behoren functioneert door vochtschade is het van groot belang, dat dit snel wordt verwijderd. Vochtschade kan namelijk ook andere componenten in de laptop beschadigen.

Defecte harde schijf (HDD)

Na een val of stoot, of soms uit zichzelf, kan de harde schijf beschadigd raken. Kenmerkend gevolg is vaak een getik uit de harde schijf te horen. Doordat de harde schijf bewegende delen heeft, kunnen deze helaas defect raken. Het vervangen van de harde schijf zal het probleem herstellen. Helaas kan de data vaak niet (volledig) gered worden. Een regelmatige back-up is daarom aangeraden. Wij kunnen een volledige Windows installatie uitvoeren.

Harde schijf vervangen (SSD)

Naast het vervangen van uw harde schijf, kunnen wij deze ook upgraden naar een SSD (Solid State Disk). Een SSD heeft geen bewegende delen, is sneller en betrouwbaarder dan een HDD. De computer start sneller op, en de lees- en schijfsnelheid zijn een stuk hoger dan bij een HDD. Als uw huidige HDD nog in goede staat is, kunnen wij uw volledige besturingssysteem en data overzetten naar de nieuwe SSD.


Phonedokter repareert laptops vakkundig en snel. Maak nu een afspraak voor een reparatie.

Geplaatst door aysegul akdas

Studentenkorting Phonedokter

Wil je je smartphone laten repareren en ben je opzoek naar een betaalbare reparatiewinkel? Laat je smartphone, tablet of laptop repareren en ontvangt €10 korting. Bespaar geld en maak gebruik van onze studentenkorting! Op vertoon van je studentenpas krijg je korting op je reparatie.

Een smartphone is voor studenten tegenwoordig onmisbaar. Tevens worden digitale hulpmiddelen als een laptop en tablet veel gebruikt tijdens de studie. Phonedokter geeft daarom nu €10 korting op alle reparaties voor studenten.

Met afspraak is de reparatie binnen 30 minuten klaar. In onze wachtruimte kun je genieten van een kopje koffie en tegelijkertijd gebruik maken van onze gratis wifi. Op twee minuten loopafstand van de Phonedokter bevinden zich ook winkels en café's. Eventueel zou je op deze manier de wachttijd kunnen vervullen. Heb je geen afspraak? Dan kun je je toestel achterlaten, deze wordt binnen 90 minuten gerepareerd. Terwijl jij op school les volgt, repareren wij jouw toestel. Na school kun je je toestel weer ophalen en functioneert deze weer naar behoren. Bovendien hebben de reparaties een garantietermijn van 12 maanden op functionaliteit. Je hoeft je geen zorgen te maken over de kwaliteit van onze reparatie, want wij gebruiken originele onderdelen. Onze technici zijn goed opgeleid en beschikken de benodigde kennis over de reparaties.

Smartphone reparatie in Rotterdam

Het hoofdkantoor is gevestigd op de Kop van Zuid en is op loopafstand van de Erasmusbrug. Onze vestiging is makkelijk te bereiken met de metro en tram. Met je gratis studenten OV kun je gemakkelijk langskomen bij de Phonedokter. Wij zijn doordeweeks open van 09:00 tot 18:00. Op zaterdagen zijn wij open van 10:00 tot 16:00. Als je vanwege de studie drukte niet langs kunt komen, kan je je toestel ook opsturen. 

Voor onze overige servicepunten check de pagina met alle vestigingen

Maak nu een afspraak of kom langs en profiteer van deze actie! Studenten kunnen eenmalig gebruik maken van deze aanbieding.

 

Geplaatst door aysegul akdas

Samsung Galaxy S9 problemen

Op 8 maart 2018 heeft Samsung de opvolger van Galaxy S8 gelanceerd: de Samsung Galaxy S9. Het nieuwe toestel van Samsung heeft een zogeheten infinity display, waardoor de smartphone een vrijwel randloos scherm heeft. De Samsung Galaxy S9 beschikt over een fraai design en heeft interessante specificaties, waardoor het toestel gebruiksvriendelijker is. Helaas ervaren sommige gebruikers problemen met hun bluetooth, scherm of hebben een snel leeglopende batterij. Meestal worden problemen veroorzaakt door een software bug en zijn makkelijk op te lossen. Als het probleem niet aan het besturingssysteem ligt, betekent dit dat er mogelijk sprake is van een hardware probleem en wordt een reparatie onmisbaar.  

 

Problemen met Bluetooth bij de Samsung Galaxy S9

 

Sommige Samsung Galaxy S9 gebruikers ervaren Bluetooth problemen. De meest voorkomende klachten zijn: geen verbinding, slecht bereik en apparaten die door het toestel niet worden herkend. Hieronder volgen een aantal tips om Bluetooth problemen op te lossen:  

  • Allereerst schakel Bluetooth uit voor ongeveer 10 seconden. Ga naar de volgende stappen, als het probleem niet is opgelost.

  • Verwijder de Bluetooth cache. Om de Bluetooth cache te verwijderen, volg deze stappen: Instellingen > Applicatie manager > Veeg naar rechts om alle tabbladen te tonen > Bluetooth > Tik op forceer stop > Cache opschonen > Data opschonen > Herstart vervolgens uw Samsung Galaxy S9 na de laatste stappen.

  • Probeer alle Bluetooth apparaten, die op uw toestel geregistreerd zijn te ontkoppelen. Probeer deze weer vervolgens één voor één weer aan te koppelen.

  • Nieuwe updates lossen meestal kleine bugs op. Een bijwerking van het besturingssysteem kan het probleem ook beëindigen.

Is het probleem niet opgelost? Uw Galaxy S9 heeft mogelijk een defecte Bluetooth en moet vervangen worden. PhoneDokter is gespecialiseerd in smartphone reparaties. Maak nu een afspraak of kom langs en laat uw toestel repareren.  

 

Problemen met het scherm bij de Samsung Galaxy S9

 

Scherm problemen kunnen vaak alleen door middel van een reparatie opgelost worden. Problemen met het scherm worden meestal veroorzaakt door een defecte onderdeel in het scherm. Een software bug kan ook de oorzaak zijn. Om te kijken of een software bug het probleem veroorzaakt, probeer deze stappen uit:

  • Herstart uw Galaxy S9 in veilige modus om te kijken of het probleem veroorzaakt wordt door een app.

  • Leeg de cache van het besturingssysteem. Om de cache van het besturingssysteem te verwijderen, voer de volgende stappen uit:

                                 Instellingen > Opslag en usb > Gegevens in het cachegeheugen’ en druk op ‘OK’.

  • U kunt een fabrieksherstel uitvoeren. Let op! Na een fabrieksherstel raakt u al uw gegevens kwijt. Maak dus een back-up, voordat u deze stap uitvoert.

Als het probleem niet is opgelost, wordt het veroorzaakt door een defecte onderdeel in het scherm. Uw Samsung Galaxy S9 heeft dan een scherm reparatie nodig. PhoneDokter gebruikt alleen originele Samsung onderdelen. Scherm reparaties bij PhoneDokter hebben een garantie van 12 maanden op functionaliteit. Maak nu een afspraak voor het herstellen van uw scherm.

 

Problemen met de batterij bij de Samsung Galaxy S9

 

Samsung Galaxy S9 gebruikers melden dat de batterijduur van het toestel matig is. Terwijl alle andere specificaties verbeterd zijn ten opzichte van de S8, wordt er weinig aandacht geschonken aan een betere batterij. De accu van het toestel loopt snel leeg en moet de smartphone meerdere malen op een dag opgeladen worden. Hieronder volgen een aantal oorzaken, waardoor de batterijduur van uw toestel achteruit kan gaan:

  • Niet originele kabels kunnen de gebruiksduur van uw batterij verslechteren. Deze kabels zijn niet gecertificeerd en werken niet goed genoeg om het toestel optimaal te laten draaien.

  • Sommige apps gebruiken veel stroom. Bekende apps, die veel stroom gebruiken zijn onder andere Snapchat, Netflix en Whatsapp. Volg de onderstaande stappen om te zien welke apps het meeste stroom gebruiken:  

                               Instellingen > Onderhoud > Batterij > Batterijgebruik

Apps die veel stroom gebruiken kunt u overwegen om bij te werken of te verwijderen.

  • Always On Display kan veel stroom gebruiken. Om het Always on Display uit te schakelen ga naar:

                               Instellingen > Display > Always On Display > Uitschakelen

  • De schermhelderheid van sommige toestellen worden automatisch ingesteld. Wanneer de schermhelderheid te hoog staat, verbruikt het toestel meer stroom. Door handmatig de helderheid van uw scherm aan te passen, kan dit veel stroom besparen. Om de schermhelderheid handmatig aan te passen, ga naar:

                               Instellingen > Display > Helderheid > Verlaag handmatig de schermhelderheid

  • Sommige apps blijven continu op het achtergrond draaien en gebruiken veel batterij door locatieservices of updates. Het verwijderen van deze apps zal de gebruiksduur van uw batterij verlengen. Tevens zal het toestel sneller worden. Om apps te verwijderen, ga naar:

                               Instellingen > Apps > Tik op een app > Verwijderen

  • Automatische app updates kunnen handig zijn. Maar bij het gebruik maken van meerdere apps kan dat een slechte invloed hebben op uw batterij. Om automatische app updates uit te schakelen, ga naar:

 

                               Play Store > Instellingen > Auto Updates apps > Uitschakelen

 

Door meldingen in te schakelen, kunt u precies weten wanneer een update beschikbaar is. Om meldingen in te schakelen, ga naar:

 

                              Instellingen > Notificaties > Apps selecteren

 

De gebruiksduur van batterijen verslechteren automatisch. Een batterij vervanging lost dit probleem op. Maak nu een afspraak voor een batterij vervanging.

Geplaatst door aysegul akdas

 

Problemen met de Samsung Galaxy S7

 

Ervaart u verschillende problemen met uw Samsung Galaxy S7? Hier zijn een paar tips om mogelijke problemen op te lossen.

 

De opvolger van de Samsung Galaxy S6, de Samsung Galaxy S7, had een hele nieuwe design van Samsung gekregen. Met een glas ontwerp aan de voorkant en buitenkant is de Samsung Galaxy S7 een krachtige toestel. Helaas heeft het toestel problemen, die vaak kunnen voorkomen.

 

Hier zijn een paar tips, die u kunt gebruiken om het probleem op te lossen.

 

‘Vloeistof gedetecteerd’ melding

 

De Samsung Galaxy S7 heeft een IP-68 certificering. Dat betekent dat het toestel ongeveer 30 minuten lang 1.5 meter onder water kan blijven. Samsung heeft een kleine scherm achter de speakers geplaatst om water tegen te houden. Kleine druppeltjes water kunnen nog steeds tussen de speaker opening binnendringen. Wanneer uw toestel iets te lang onder water staat, krijgt u een melding met ‘Vloeistof gedetecteerd’. Uw toestel heeft mogelijk waterschade. Hieronder een paar tips om deze melding weg te halen:

 

  • Wacht een paar uur om het toestel volledig te laten drogen. U kunt ook met een droge handdoek de speaker opening drogen.

 

  • Er wordt niet aangeraden om een föhn te gebruiken. Hete lucht kan componenten in het moederbord beschadigen.  

 

Heeft deze tips het probleem niet opgelost? Dan heeft uw Samsung Galaxy S7 een waterschade reparatie nodig. Het moederbord moet zo snel mogelijk schoongemaakt worden om nog meer corrosie in het moederbord te stoppen.  

 

Batterij raakt snel leeg

 

De 3000mAh batterij van de Samsung Galaxy S7 kan na een tijdje slecht presteren. De batterij van de Samsung Galaxy S7 kan ongeveer 500 keer volledig opgeladen worden. Het toestel kan snel leeg raken of de batterij kan opzwellen. Helaas kan een opgezwollen batterij alleen opgelost worden door middel van een reparatie. Als uw batterij snel leeg raakt, heeft de batterij mogelijk een vervanging nodig. In sommige gevallen kan een app of een functie veel stroom gebruiken. U kunt erachter komen, waarom uw batterij snel leeg raakt.

 

  • Ga naar: Instellingen > Batterij > Batterij gebruik. Daar kunt u controleren welke app of functie de meeste batterij gebruikt. Apps zoals Facebook en Messenger gebruiken meestal veel batterij zelfs als ze niet gebruikt worden. Vanuit het batterij overzicht is het mogelijk om het accuverbruik van apps te beperken. Apps die meer dan drie dagen niet zijn gebruikt, worden gesluimerd en kunnen geen meldingen meer tonen.

 

  • Elke Samsung Galaxy S7 heeft een aantal geïnstalleerde apps. Deze apps zult u nauwelijks of nooit gebruiken. U kunt deze apps niet verwijderen, maar uitschakelen. Om deze apps uit te schakelen, ga naar:

 

Instellingen > Applicatiebeheer > Tik op de app > Uitschakelen

 

  • De schermhelderheid verlagen kan ervoor zorgen, dat het scherm minder batterij verbruikt. De schermhelderheid wordt automatisch ingesteld. De helderheid zal verhoogd worden, wanneer er veel licht aanwezig is. Om de automatische helderheid uit te schakelen, ga naar:

 

Instellingen > Display > Helderheid > Automatische helderheid uitschakelen.

 

Gaat het toestel nog snel leeg? De batterij moet vervangen worden. De batterij heeft mogelijk de oplaadcyclus behaald. Batterij reparaties worden bij PhoneDokter binnen 30 minuten uitgevoerd.  

 

Toestel is langzaam

 

Slechte prestaties kunnen ook het gevolg van een slechte batterij zijn of een app, die veel processorkracht gebruikt. Toestellen worden na de afloop van de tijd langzamer. Om uw Samsung Galaxy S7 sneller te laten werken, volg deze stappen:

 

  • Het eerste wat u kunt doen is opslagruimte vrijmaken. De Samsung Galaxy S7 heeft een opslagruimte van 32GB. Het toestel zal een waarschuwing geven wanneer de opslagruimte vol raakt. Om apps te verwijderen, ga naar:

 

Instellingen > Apps > Applicatiebeheer > Tik op een app > App verwijderen.

 

  • U kunt gebruik maken van een andere launcher. Een launcher is eigenlijk het veranderen van het thuisscherm . Een andere launcher gebruikt niet zoveel processorkracht, waardoor uw toestel sneller kan werken. Er wordt aangeraden om de Google Now of de Nova launcher te gebruiken. Om één van de twee launchers te downloaden, ga naar:

 

Google Play app > Zoek naar ‘Google Now’ of ‘Nova Laucher’ > Kies een app > Downloaden.

 

Als de app gedownload is, tik op de app. U zult moeten kiezen welke launcher u wilt gebruiken.

 

Niet werkende camera

 

Bij sommige toestellen is de camera zwart geworden en verschijnt een bericht op het scherm ‘Camera is gestopt’. Het probleem wordt veroorzaakt door een paar camera instellingen, die verkeerd zijn ingesteld of door een kleine software bug. Hier zijn een paar tips, die u kunt gebruiken om het camera probleem op te lossen.

 

  • Herstart uw Samsung Galaxy S7. Soms  kan een simpele herstart de software bug oplossen en dus het probleem oplossen.

 

  • Controleer de camera app instellingen. Om de camera app instellingen te openen, ga naar:

 

Instellingen > Apps > Applicatiebeheer > Camera > Gedwongen stoppen.

 

Wis ook de cache van de camera app. Om de cache van de camera app te wissen, ga naar:

 

Instellingen > Apps > Applicatiebeheer > Camera > Wis cache.

 

  • Soms kan een bug in Smart Stay het probleem veroorzaken. Om Smart Stay uit te schakelen, ga naar:

 

Instellingen > Smart Stay > Tik op de schakelaar om de app uit te schakelen.

 

Werkt de camera nog steeds niet? De camera moet vervangen worden. PhoneDokter vervangt de voorcamera en achter camera van uw Samsung Galaxy S7 binnen 30 minuten.

 

Toestel blijft herstarten

 

Samsung Galaxy’s die blijven herstarten is een probleem dat recent is. Het toestel kan ook tijdens gebruik vastlopen. Deze twee problemen kunnen door een bug in het Android systeem veroorzaakt worden. Hier is wat u kunt doen, als uw toestel blijft herstarten.

 

  • Probeer een fabrieksherstel uit te voeren. Een fabrieksherstel lost alle bugs op, die in het systeem zijn ontstaan. Om een fabrieksherstel uit te voeren, is dit wat u moet doen:

 

Let op! Uw gegevens zullen verwijderd worden. Er wordt aangeraden om een back-up van uw gegevens uit te voeren.

 

1- Schakel eerst uw toestel uit.

 

2- Druk op de volume omhoog-knop, de thuisknop en aan-uit knop tegelijkertijd ingedrukt, totdat het Samsung logo verschijnt.

 

3- Navigeer met de volume omlaag-knop naar ‘wipe data/factory’ reset en druk daarna op de aan-uit knop.

 

4- Navigeer met de volume omlaag-knop naar ‘yes’ en druk daarna op de aan-uit knop.

 

Blijft het toestel herstarten? Een moederbord reparatie kan het probleem oplossen.   

Geplaatst door gabriel dourado

iPhone 6S wordt heet

11-05-2018 12:43

 

iPhone 6S raakt oververhit

 

Wordt uw iPhone 6S heel erg heet en is het toestel soms daardoor onbruikbaar? Hier zijn een paar tips om dit probleem op te lossen.

 

De ideale gebruikstemperatuur van een iPhone 6S is tussen 0 en 35 graden. Buiten deze temperaturen kunnen de batterij en andere componenten in het moederbord beschadigd raken, waardoor het toestel heet kan worden of niet meer kan opladen.

 

Uw iPhone kan te heet worden wanneer u het toestel voor een hele lange tijd in een warme of koude plaats gebruikt of laat zitten. Het kan soms vriezen in Nederland, waardoor het temperatuur onder 0 graden gaat. U zult misschien merken, dat uw iPhone heet begint te worden. Bij kou hebben batterijen meer energie nodig om het toestel te kunnen laten functioneren. Hierdoor loopt het toestel sneller leeg, als het koud is.

 

Waarom wordt mijn iPhone 6S heet?

 

Elke Apple apparaat zal een waarschuwing geven als het toestel te heet of te koud wordt. U zult een bericht krijgen met ‘De iPhone moet afkoelen voordat u hem kunt gebruiken’ of andere waarschuwingen. Bij dit soort meldingen kunt u beter het toestel uitschakelen om nog meer beschadigen aan uw iPhone te voorkomen. Er wordt ook aangeraden om het toestel in een koudere of warmere plek te zetten, zodat het toestel kan afkoelen.    

 

De iPhone zal moeten afkoelen en het toestel mag niet opgeladen worden. Het scherm zal dimmen of zwart worden. Andere functies, zoals de camera flash en de schermhelderheid zullen uitgeschakeld worden. Het is ook normaal, dat u geen bereik meer heeft.     

 

Het is volkomen normaal als uw iPhone 6S warm wordt tijdens het opstarten of wanneer u een app of een iOS update uitvoert. Het toestel zal daarna afkoelen. Andere factoren die het probleem kunnen veroorzaken, zijn:

 

Extensieve gebruik

 

Extensieve gebruik gebeurt wanneer u een zware applicatie voor een lange tijd gebruikt. Apps zoals spelletjes en navigaties kunnen uw iPhone processor overladen, waardoor het toestel heet wordt.

 

Opladen met een niet originele Apple lader

 

Niet originele laders kunnen soms geen genoeg stroom opwekken, waardoor de batterij en andere componenten in het moederbord beschadigd kunnen raken.

 

Opladen met een hoesje

 

Sommige hoesjes kunnen hitte vasthouden, waardoor het toestel heet kan voelen. Als dat het geval is, wordt er aangeraden het hoesje niet te gebruiken.

 

Zwakke of geen bereik

 

Wanneer uw iPhone zwak of geen bereik heeft, kan het toestel ook heet worden. Het toestel blijft op zoek naar een signaal, waardoor meer processorkracht gebruikt moet worden.

 

Bugs of corrupte bestanden

 

Gedownloade apps kunnen verschillende bugs of corrupte bestanden bevatten. U zult meteen merken of het probleem door een app veroorzaakt wordt. Het toestel zal beginnen te oververhitten, als een bepaalde app geopend is.

 

Download van grote bestanden

 

Wanneer u grote bestanden probeert te downloaden, zal het toestel redelijk warm worden. Dat uw iPhone warm geworden is, is heel normaal en zal vervolgens weer op zijn optimale temperatuur werken.

 

iOS bugs

 

iOS bugs kunnen na een iOS update ontstaan. iOS updates bevatten altijd nieuwe functies en oplossingen voor verschillende bugs. Omdat elk Apple apparaat anders is, kunnen bugs na een update opgelost worden maar ook kunnen nieuwe bugs ontstaan.

 

Slechte batterij

 

Vaak kan een slechte batterij ervoor zorgen, dat de iPhone heet wordt. Elke batterij heeft een bepaalde levensduur. De batterij van de iPhone 6S kan zo’n 500 keer volledig opgeladen worden, daarna kan de iPhone snel leeg raken. Batterijen kunnen bij blootstelling aan kou of warmte ook opzwellen.

 

Fysieke- of waterschade

 

Oververhitting kan soms de oorzaak zijn van fysieke- of waterschade. Verschillende onderdelen en moederbord componenten kunnen beschadigd raken, waardoor het toestel niet optimaal kan werken.

 

U kunt de volgende tips gebruiken om het probleem op te lossen.

 

Uw batterij controleren

 

Vanaf iOS 11.3 is het mogelijk om verschillende aspecten van uw batterij te checken. Via de batterijconditie functie kunt u de maximumcapaciteit en de piekprestaties van uw batterij controleren. De batterijconditie app geeft ook aan, wanneer uw batterij vervangen moet worden. Om de batterij te controleren, ga naar:

 

Instellingen > Batterijconditie > Controleer of de batterij vervangen moet worden.

 

Vliegtuigmodus inschakelen

 

Eén van de aspecten, dat kan leiden tot oververhitting is: slecht of geen bereik. Uw iPhone zal naar een signaal blijven zoeken. De processor van uw toestel blijft werken, totdat het toestel een signaal kan vinden. Vliegtuigmodus inschakelen biedt een tijdelijke oplossing aan. Vliegtuigmodus zal Wi-Fi, bluetooth en het 4G netwerk automatisch uitschakelen.Om vliegtuigmodus in te schakelen, ga naar:

Instellingen > U zult een vliegtuig icoontje zien > Tik op de schakelaar om vliegtuigmodus in te schakelen.

 

DFU modus inschakelen

 

Let op! Voer deze stap niet uit als uw iPhone waterschade of een andere type beschadiging heeft. Zorg ervoor, dat uw iPhone 6S opgeladen is om deze stap uit te voeren. Als het proces niet foutloos loopt is de kans groot, dat er permanente beschadigingen ontstaat.

 

Device Firmware Update mode is een iOS modus, die u kunt inschakelen om eventuele problemen met de software van uw apparaat op te lossen. DFU modus zorgt ervoor, dat uw iPhone met iTunes kan verbinden zonder het iOS systeem te laden. Het DFU modus wordt ook gebruikt, als u een oudere of een aangepaste iOS versie op uw iPhone of iPad wilt installeren. Om DFU modus in te schakelen, is dit wat u moet doen.

 

1- Sluit het toestel aan op een computer. Zorg ervoor, dat u de laatste versie van iTunes gebruikt.

 

2- Schakel het toestel uit.

 

3- Houd de aan-uit knop ingedrukt.

 

4- Na circa 3 seconden houdt de thuisknop ingedrukt. Houd de twee knoppen gelijktijdig ingedrukt voor circa 10 seconden.

 

5- Laat vervolgens de aan-uit knop los.

 

6- Houd de thuisknop voor circa 5 seconden ingedrukt.

 

7- Er zal een melding in iTunes verschijnen, dat de iPhone in herstelmodus is (DFU modus).

 

Verschijnt er een melding in iTunes, dat de iPhone niet in herstelmodus is? Herhaal alle stappen opnieuw.

 

Laat uw iPhone 6S repareren

 

Als uw iPhone 6S nog steeds oververhit raakt, heeft uw iPhone een reparatie nodig. Een batterij reparatie lost het probleem op. In het geval van waterschade, corrosie kan verschillende componenten in het moederbord beschadigd raken, waardoor een waterschade reparatie nodig is. Batterij reparaties worden binnen 30 minuten uitgevoerd, waterschade reparaties worden binnen 1 á 2 dagen uitgevoerd. Alle reparaties worden bij PhoneDokter door een gecertificeerde reparateur uitgevoerd.

Geplaatst door gabriel dourado

iPhone 7 met een rode scherm

11-05-2018 12:35

 

iPhone 7 scherm rood geworden

 

Heeft uw iPhone 7 een rode scherm? In deze blog vindt u een paar tips, die u kunt gebruiken om dit probleem op te lossen.

 

Niet alleen iPhones kunnen een rode scherm krijgen. Windows computers kunnen ook na een bepaalde tijd de bekende ‘Red screen of death’ krijgen. Windows computers met de ‘Red screen of death’ kunnen meestal niet gerepareerd worden. Gelukkig kunnen iPhones wel gerepareerd worden.

 

Als het scherm opeens rood wordt en uw iPhone niet meer werkt, betekent dit dat uw iPhone 7 niet meer gerepareerd kan worden. Er zijn drie redenen die het probleem kunnen veroorzaken, fysieke schade, waterschade of een softwareprobleem. Interne componenten in het moederbord kunnen na een val beschadigd raken. Een software bug kan ook de oorzaak van het probleem zijn.

 

Waarom is mijn iPhone 7 scherm rood geworden?

 

Het probleem is bij sommige iPhones 7 na een iOS 11 update ontstaan. De iPhone had direct na de herstart een rode scherm en het scherm reageerde niet meer op aanrakingen.

 

Heeft uw iPhone 7 fysieke- of waterschade niet zo lang geleden opgelopen? De kans is dan groot, dat het probleem het gevolg is van de fysieke- of waterschade. Maar als uw iPhone onbeschadigd is en dus geen fysieke- of waterschade heeft, wordt het probleem waarschijnlijk door een software probleem veroorzaakt. Hier zijn een paar tips, die u kunt gebruiken om het probleem op te lossen.

 

Druk hard op uw iPhone scherm

 

Bij sommige toestellen wordt het scherm alleen aan de onderkant rood. Kabels in het moederbord raken soms los, door hard op het scherm te drukken kunnen sommige kabels weer op zijn plek komen te zitten. Druk met uw duim op de onderkant van het scherm. Druk niet te hard, anders kan het scherm barsten.   

 

Herstart uw iPhone

 

De eerste stap is om uw iPhone te herstarten. Een herstart kan problemen, zoals corrupte bestanden of kleine glitches op bepaalde apps oplossen. Een iPhone 7 gaat soms niet meer aan. Beschadigde componenten of een lege batterij kan soms het probleem veroorzaken. Meestal wordt het probleem door een kleine software bug veroorzaakt. Een herstart kan een software bug mogelijk oplossen. Om uw iPhone te herstarten zonder het scherm te gebruiken, is dit wat u moet doen.

 

1- Houd de aan-uit knop ingedrukt en druk gelijktijdig op de volume omlaag-knop.

 

2- Houd deze twee knoppen voor circa 10 seconden ingedrukt. Het scherm zal zwart worden.

 

3- Het Apple logo zal na een paar seconden op het beeldscherm verschijnen.

 

Als het probleem na een herstart nog niet opgelost is, probeer meerdere herstarten uit te voeren.

 

Uw iPhone in iTunes herstellen

 

Let op! U zult na een herstel alle gegevens kwijtraken. Als het nog mogelijk is, wordt er aangeraden om een backup van uw gegevens te maken.  

 

U kunt na een herstart uw iPhone via iTunes herstellen. U zult na een herstel via iTunes uw gegevens kwijtraken. iCloud maakt automatisch een backup van sommige gegevens. Gegevens in iCloud zoals adressen, afspraken, apps en andere informatie staan in de back-up. Muziek en video’s staan lokaal in iTunes en foto’s staan op iCloud. Het iOS systeem zal gewist worden en een nieuwe iOS versie zal automatisch geïnstalleerd worden. Om uw iPhone via iTunes te herstellen, is dit wat u moet doen.

 

1- Installeer de laatste versie van iTunes op uw computer.

 

2- Sluit uw iPhone aan op de computer.

 

3- Klik op het iPhone icoontje, dat in iTunes verschijnt.

 

4- Klik op ‘Herstel’.

 

5- Krijgt u een melding, dat u eerst gekochte apps moet synchroniseren met iTunes? Doe dat om app gegevens op te slaan in iCloud.

 

De iPhone zal daarna opnieuw opstarten. Als het probleem opgelost is en u uw gegevens wilt terugzetten, ga naar.

 

Overzicht > Reservekopieën > Zet reservekopie terug > Kies de gewenste backup > Ga door

 

Het kan een tijdje duren tot iTunes de back up weer terugzet.

 

Schakel DFU modus in

 

Let op! Voer deze stap niet uit als uw iPhone waterschade of fysieke beschadigingen heeft. Zorg ervoor, dat uw iPhone 7 volledig opgeladen is om deze stap uit te voeren. Deze twee factoren moeten in orde zijn om ervoor te zorgen, dat het proces foutloos loopt. Als het proces niet goed uitgevoerd wordt, kunnen permanente beschadiging op uw iPhone 7 ontstaan waardoor uw toestel onbruikbaar wordt.

 

DFU modus is een andere optie om uw iPhone te resetten. Door elke code van uw iPhone te verwijderen en opnieuw te herladen, zal de DFU modus uw iPhone compleet resetten waardoor u uw gegevens verliest. Om uw iPhone 7 in DFU modus te zetten, voer de volgende stappen uit:

 

1- Sluit uw iPhone 7 aan op een computer.

 

2-Open iTunes op uw computer. Zorg ervoor, dat u de laatste versie van iTunes gebruikt.

 

3- Zet het toestel uit.

 

4- Druk op de zijknop voor ongeveer 3 seconden.

 

5- Blijf op de zijknop drukken en druk tegelijkertijd op de volume omlaag-knop voor ongeveer 10 seconden. Als u het Apple logo op uw iPhone beeldscherm ziet, betekent dit dat u de stappen opnieuw moet herhalen.

 

6- Laat de zijknop los, maar blijf op de volume omlaag-knop drukken voor ongeveer 5 seconden. Als u een bericht krijgt, dat u uw iPhone weer moet koppelen aan iTunes moet u deze stappen opnieuw uitvoeren.

 

Als het scherm zwart blijft, betekent dit dat u in DFU modus zit. Er zal een bericht op iTunes verschijnen, dat uw iPhone 7 succesvol is gekoppeld en dat de DFU (Device Firmware Upgrade) klaar is om uitgevoerd te worden. Volg daarna de instructies op uw computer.     

 

Uw iPhone 7 laten repareren

 

Als het scherm van uw iPhone 7 nog steeds rood blijft, heeft uw iPhone een hardware probleem. Dit betekent dat uw iPhone een reparatie nodig heeft. Soms wordt het probleem door een defecte LCD scherm veroorzaakt. Vaak heeft de iPhone niet een scherm vervanging nodig, maar een moederbord reparatie. De touch IC of de LCD connector kan beschadigd zijn geraakt, waardoor het scherm rood wordt. iPhone 7 scherm reparaties zijn bij PhoneDokter binnen 30 minuten uitgevoerd. Touchscreen connector en LCD connector reparaties worden binnen 1 tot a 2 dagen uitgevoerd.  

Geplaatst door gabriel dourado

 

iPhone 6 scherm probleem

 

Ontstaan er grijze strepen op uw iPhone 6 scherm? Of blijft het scherm flikkeren? Gebruik de volgende tips om het probleem op te lossen.

 

Er zijn veel bekende problemen met de iPhone 6. Een probleem die vaak voorkomt, zijn grijze strepen die in het beeldscherm kunnen verschijnen. Scherm problemen kunnen vaak bij de iPhone 6 voorkomen, zoals een flikkerende scherm of een rode scherm. Al deze scherm problemen zijn de oorzaak van een designfout van Apple. De touch IC zijn twee chips in het moederbord, die het scherm controleert. Het probleem staat bekend onder de iPhone community als de ‘Touch Disease’. Het probleem heeft veel iPhone 6, 6 Plus, 6S en 6S Plus modellen beïnvloed.

 

Waarom zijn er grijze strepen op mijn iPhone 6 scherm?

 

U zult misschien denken dat het probleem door een defecte touch IC wordt veroorzaakt. Maar als u uw iPhone 6 al jaren gebruikt en het probleem is pas ontstaan, dan is er een kans dat het probleem door een softwareprobleem wordt veroorzaakt. Soms kan een app of het iOS systeem een softwareprobleem veroorzaken. Apps kunnen stoppen met werken of kunnen na een update bugs bevatten, die ervoor kunnen zorgen dat het toestel niet optimaal werkt. Een instelling die verkeerd ingesteld staat, kan ook ervoor zorgen dat er grijze strepen op het scherm verschijnen.

 

Bij sommige toestellen kunnen grijze strepen aan de bovenkant van het scherm verschijnen, vooral bij het gebruik van de camera app. Grijze strepen komen voor bij het gebruik van de verschillende camera modi, tijdens het maken van een foto in portretmodus of tijdens het opnemen van een video met de voorcamera. Grijze strepen die alleen in de camera app voorkomen zijn geïsoleerd tot de camera app en worden niet door een defecte touch IC of een bug in het besturingssysteem veroorzaakt. Het probleem in de camera app wordt door een verkeerde instelling of een bug veroorzaakt. Blootstelling aan artificiële verlichting kan ook voor scherm problemen zorgen tijdens het gebruik van FaceTime.

 

Volgens sommige experts zijn grijze strepen, die op het scherm ontstaan de gevolgen van slechte optimalisatie van de nieuwste iOS versies. Apple heeft een tijd geleden een iOS update uitgebracht, die de processor snelheid verlaagt. Apple heeft de processorsnelheid van het toestel verlaagt om andere problemen met het toestel op te lossen.

 

Naast grijze strepen kunnen iPhone 6 schermen ook rood, blauw of groen worden. Beeldscherm instellingen die verkeerd ingesteld kunnen zijn, kunnen ook de reden zijn dat de bovengenoemde problemen ontstaan. U kunt denken aan een soortgelijke probleem op uw computer, wanneer u de verkeerde resolutie instelt. Het probleem ontwikkelt eigenlijk omdat de CPU niet de gekozen resolutie kan uitvoeren. Nieuwe softwareversies kunnen nieuwe functies en bugfixes bevatten. Helaas kunnen die bugfixes een bug op een andere toestel oplossen, maar andere bugs kunnen op andere toestellen juist ontstaan.

 

Wanneer uw iPhone 6 onvoldoende interne geheugen of opslagruimte heeft, kunnen verschillende problemen ontstaan. Het toestel kan bijvoorbeeld langzaam werken, het scherm kan niet meer op aanraking reageren of het openen van HD afbeeldingen of video's kan een paar minuten duren.

 

In andere gevallen kan fysieke- of waterschade ook voor het scherm probleem zorgen. Grijze strepen of andere scherm problemen kunnen soms na het ongeluk ontstaan. Het is dus mogelijk, dat het probleem het gevolg van de schade is. In dat geval zou u uw iPhone 6 moeten laten repareren. Als uw scherm niet gebarsten is, heeft uw iPhone waarschijnlijk een defecte touch IC chip. Touch IC reparatie is een zeer complexe reparatie, die alleen door een gecertificeerde reparateur uitgevoerd moet worden.    

 

Als uw iPhone geen fysieke- of waterschade heeft, kunt u de onderstaande stappen gebruiken om het softwareprobleem op te lossen. Controleer of het probleem werkelijk door een app of een bug in het besturingssysteem wordt veroorzaakt.

 

Herstart uw iPhone

 

Kleine bugs kunnen bij een herstart opgelost worden. Deze bugs kunnen problemen in het besturingssysteem veroorzaken, waardoor verschillende grijze strepen op het scherm kunnen ontstaan. Om uw iPhone te herstarten, is wat u moet doen.

 

1- Houd de aan-uit knop ingedrukt, tot de schuifknop op uw beeldscherm verschijnt.

 

2- Sleep de knop naar rechts om de iPhone uit te schakelen.

 

3- Wacht 1 tot 2 minuten.

 

4- Houd de aan-uit knop ingedrukt, totdat het Apple logo op uw beeldscherm verschijnt.

 

Ontstaat het probleem nog steeds? Probeer meerdere herstarten uit te voeren.

 

1- Houd tegelijkertijd de sluimerknop en de thuisknop voor ongeveer 3 seconden ingedrukt.

 

2- Na ongeveer 10 seconden zal het Apple logo verschijnen en de iPhone zal ook automatisch aan gaan.

 

Beperk de transparantie

 

Door de transparantie van uw iPhone scherm te beperken, kan het probleem tijdelijk opgelost worden. Scherm problemen zoals witte balken of een flikkerende scherm zijn tijdelijk op te lossen door bepaalde toegankelijkheid in instellingen aan te passen. Om de transparantie van uw scherm te beperken, volg de onderstaande stappen.

 

Ga naar instellingen > Toegankelijkheid > Tekstopties > Verhoog contrast > Maak minder doorzichtig.

 

Controleer of uw opslagruimte vol is

 

Een volle opslagruimte kan de prestaties van uw iPhone 6 beïnvloeden. Er zal een bericht verschijnen als de opslagruimte vol is. Door ruimte vrij te maken, zal het scherm probleem misschien opgelost worden. U kunt op verschillende manieren ruimte op uw iPhone 6 geheugen vrij maken.

 

Webapps gebruiken

 

Apps die u niet vaak gebruikt, denk bijvoorbeeld aan de app van uw krant of de 9292 app kunnen ook via een webbrowser geopend worden. Vaak zijn mobiele websites net zo goed, zonder dat u een app hoeft te installeren.

 

Apps verwijderen

 

Er zal een paar apps zijn die u bijna nooit hebt gebruikt. Probeer zoveel mogelijk de standaard apps die met uw iPhone meegeleverd was te gebruiken. Probeer apps te verwijderen, die dezelfde functie hebben. Navigatie en weer apps hebben dezelfde functionaliteit en is het gebruik maken van één soort app voldoende. Om een app te verwijderen, ga naar:

 

Instellingen > Algemeen > iPhone opslag > Tik op een app > App verwijderen

 

App cache wissen

 

Veel apps bieden de mogelijkheid om zelf de cache te legen. Soms gaat dat automatisch, maar je kunt het soms ook handmatig doen. Apps gebruiken cache voor tijdelijke informatie. Een nieuwsapp kan de cache gebruiken om een pagina sneller te openen. De cache wissen kan veel ruimte op uw iPhone vrijmaken. Om de cache van een app te wissen, ga naar:

 

De app > Instellingen > Cache > Cache wissen

 

Schakel iCloud for iWork uit

 

Grijze strepen die ontstaan op uw scherm tijdens het gebruik van Pages, Numbers of Keynote veroorzaakt iCloud mogelijk het probleem. iCloud for iWork uitschakelen heeft verschillende scherm problemen bij andere iPhone modellen opgelost. Om iCloud for iWork uit te schakelen, ga naar:

 

Instellingen > iCloud > Documenten & Data > Pages, Keynotes en Numbers > Tik op de schakelaar om uit te schakelen.

 

Grijze strepen tijdens het gebruik van de camera app

 

Als er grijze strepen tijdens het gebruik van de camera app op het scherm verschijnen, betekent dat er een bepaalde instelling verkeerd geselecteerd is. Door portretmodus en 60 fps videos opnames uit te schakelen, wordt vaak het probleem opgelost. Om portretmodus en 60 fps videos opnames uit te schakelen, ga naar:

 

Portretmodus uitschakelen

 

Instellingen > Foto’s en Camera > Portretmodus > Tik op de schakelaar om uit te schakelen.

 

60 fps videos uitschakelen

 

Instellingen > Foto’s en Camera > Neem video op in 60 fps > Tik op de schakelaar om uit te schakelen.

 

Uw iPhone herstellen

 

Let op! U zult na een herstel alle gegevens kwijtraken. Er wordt aangeraden om een back up van uw gegevens te maken via iCloud.   

 

U kunt als laatst een herstel proberen uit te voeren. Bij een herstel zal alle gegevens verwijderd worden en het iOS systeem zal opnieuw geïnstalleerd worden. Een herstel lost meestal elke softwareprobleem op, die u met uw toestel ervaart. U kunt op twee manieren uw iPhone herstellen.         

 

Via iCloud herstellen

 

U kunt een herstel zonder een computer uitvoeren. Om uw iPhone via iCloud te herstellen, ga naar:

 

Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Wis alle inhoud en instellingen.

 

Via iTunes herstellen

 

Als u een herstel via iTunes uitvoert, wordt de nieuwste iOS versie gedownload en automatisch op uw iPhone geïnstalleerd. Om uw iPhone 6 via iTunes te herstellen, volg de onderstaande stappen.

 

1- Zorg ervoor dat u de laatste versie van iTunes gebruikt.

 

2- Sluit uw iPhone 6 aan op een computer.

 

3- Klik op het iPhone icoontje in iTunes.

 

4- Klik op ‘Herstel’.

 

Uw iPhone 6 laten repareren

 

Is het probleem niet opgelost? Dan zal u het scherm moeten vervangen. Het probleem wordt dus niet door een softwareprobleem veroorzaakt, maar door een hardwareprobleem. Zijn er geen barsten op uw beeldscherm, maar wel grijze strepen? De touch IC of de LCD connector moeten dan vervangen worden. Touch IC en LCD connector zijn moederbord reparaties en worden binnen 1 á 2 werkdagen uitgevoerd. iPhone 6 scherm reparaties worden binnen 30 minuten uitgevoerd. Alle reparaties bij PhoneDokter worden door een gecertificeerd reparateur uitgevoerd.    

Geplaatst door gabriel dourado

 

iPhone 6S scherm kapot

 

Reageert uw iPhone 6S scherm niet meer op aanrakingen? Hier zijn een paar tips, die u kunt gebruiken om het probleem op te lossen.

 

Het kan voorkomen, dat het beeldscherm van uw iPhone 6S niet meer op aanrakingen reageert. Dit probleem kan twee oorzaken hebben. Het scherm kan defect zijn, waardoor een reparatie noodzakelijk is of een software bug kan ervoor zorgen dat het toestel niet optimaal werkt. Werkt uw scherm helemaal niet, dan is het waarschijnlijk een hardware probleem. Werkt het scherm af en toe wel, dan wordt het probleem waarschijnlijk door een software bug veroorzaakt. U kunt de onderstaande tips gebruiken om een softwareprobleem op te lossen.

 

Waarom reageert mijn iPhone 6S scherm niet meer op aanrakingen?

 

Hardwareproblemen met het touchscreen of het scherm kunnen door fysieke- of waterschade veroorzaakt zijn. Verschillende componenten in het moederbord, zoals de Touchscreen connector of de LCD connector kunnen beschadigd raken. De Touchscreen connector of de LCD connector kunnen redelijk makkelijk beschadigd raken na een val of een ongeluk.  

 

Softwareproblemen worden vaak veroorzaakt door een corrupte bestand in het besturingssysteem. Een bepaalde app kan ook een corrupte bestand na een update bevatten of een malware kan ook ervoor zorgen, dat het iOS systeem niet op de correcte manier werkt. Voer de onderstaande stappen uit om een eventuele softwareprobleem op te lossen.

 

Sluit alle apps af

 

Om de mogelijkheid af te sluiten dat een app het probleem veroorzaakt, kunt u alle apps die op de achtergrond blijven draaien afsluiten. Een app die op de achtergrond blijft draaien, kan stoppen met werken. Meerdere apps die tegelijkertijd op de achtergrond blijven werken gebruiken veel RAM geheugen, waardoor uw telefoon meer rekenkracht moet gebruiken. Om een app die op de achtergrond blijft draaien af te sluiten, is dit wat u moet doen.

 

1- Druk twee keer snel op de thuisknop

 

2- Veeg omhoog om de app af te sluiten.

 

3- Druk nogmaals op de thuisknop om terug naar de startscherm te gaan.

 

Herstart uw iPhone

 

Soms kan een herstart het probleem al oplossen. Deze methode werkt wanneer één of meerdere apps geforceerd op de achtergrond blijven draaien of wanneer een kleine bug in het iOS systeem is ontstaan. Om uw iPhone te herstarten, voer de onderstaande stappen uit.

 

1- Houd de aan-uit knop ingedrukt tot de schuifknop op uw beeldscherm verschijnt.

 

2- Sleep de knop naar rechts om de iPhone uit te schakelen.

 

3- Wacht 1 tot 2 minuten.

 

4- Houd de aan-uit knop ingedrukt, totdat het Apple logo op uw beeldscherm verschijnt.

 

Ontstaat het probleem nog steeds? Probeer meerdere herstarten uit te voeren.

 

Probeer een geforceerde herstart uit te voeren

 

Als na een herstart het probleem nog steeds zich voordoet of het scherm niet meer reageert, waardoor u geen herstart op de standaard methode kan uitvoeren. Voer dan een geforceerde herstart uit. Door een geforceerde herstart uit te voeren, zal het werkgeheugen leeggemaakt worden. U zal bij een herstart geen gegevens verliezen. Om een geforceerde herstart uit te voeren, volg de onderstaande stappen uit.

 

1- Houd tegelijkertijd de sluimerknop en de thuisknop voor ongeveer 3 seconden ingedrukt.

 

2- Na ongeveer 10 seconden zal het Apple logo verschijnen en de iPhone zal ook automatisch aan gaan.

 

Pas de intensiteit van de 3D Touch aan

 

De iPhone 6S is de eerste iPhone met een drukgevoelig scherm. Het scherm kan drie verschillende drukniveaus registreren: een tik, een zachte druk en een harde druk. Aan elke drukniveau zit een bepaalde actie aan gekoppeld. Het wordt vooral gebruikt voor snelkoppelingen. Er kunnen vaak problemen met de 3D Touch ontstaan, waardoor het scherm niet op aanrakingen kan reageren. Om de intensiteit van van de 3D touch aan te passen, ga naar.

 

Instellingen > Algemeen > Toegankelijkheid > 3D Touch > Verplaats het rondje naar links om de intensiteit lager te zetten.

 

Als het probleem nog steeds zich bevindt, schakel 3D touch dan uit.

 

Voer een fabrieksherstel uit

 

Let op! U zult na een fabrieksherstel uw gegevens kwijtraken. Er wordt aangeraden om een back-up te maken.

 

U kunt als laatst een fabrieksherstel uitvoeren. Als het scherm van uw iPhone 6S nog steeds niet op aanraking reageert en heeft uw iPhone geen fysieke- of waterschade, dan zal een fabrieksherstel het probleem oplossen. Bij een fabrieksherstel zal alleen het iOS systeem op de iPhone geïnstalleerd blijven. Uw iPhone maakt automatisch een backup van uw gegevens. U kunt voor de zekerheid handmatig een back up maken.

 

Om een back-up van uw gegevens via iCloud te maken, volg de onderstaande stappen.

 

1- Ga naar instellingen.

 

2- Tik op uw Apple iD en vervolgens op iCloud.

 

3- Ga naar ‘iCloud reservekopie’ en kies voor maak nu een reservekopie.  

 

Om een fabrieksherstel uit te voeren, volg de onderstaande stappen.

 

1- Zorg ervoor dat u de laatste versie van iTunes gebruikt.

 

2- Sluit uw iPhone 6S aan op een computer.

 

3- Klik op het iPhone icoontje in iTunes.

 

4- Klik op ‘Herstel’.

 

De iPhone zal na de herstel opnieuw starten. Kies ‘Zet reservekopie terug’ in iTunes. Alle opgeslagen gegevens zullen automatisch teruggezet worden.

 

Uw iPhone 6S scherm laten vervangen

 

Reageert uw scherm nog steeds niet op aanrakingen na het volgen van de bovengenoemde stappen, dan heeft uw iPhone 6S een scherm vervanging of een moederbord reparatie nodig. De touchscreen connector of de LCD connector kunnen makkelijk beschadigd raken na een val of stoot. De touchscreen connector zorgt ervoor dat het LCD scherm op aanrakingen reageert. De LCD connector zorgt ervoor, dat het scherm verbinding met het moederbord maakt. PhoneDokter vervangt uw iPhone 6S scherm binnen 30 minuten. Touchscreen connector en LCD connector reparaties worden binnen 1 tot á 2 werkdagen uitgevoerd. iPhone 6S scherm reparaties worden binnen 30 minuten uitgevoerd. Alle reparaties bij PhoneDokter worden door een gecertificeerd reparateur uitgevoerd.

Geplaatst door gabriel dourado

iPad Pro scherm loopt vast

04-05-2018 14:38

 

iPad Pro scherm defect

 

Het scherm van de iPad Pro kan vastlopen tijdens het opstarten of tijdens het gebruik van een app. Om het probleem eventueel op te lossen, volg de onderstaande tips.

 

Verkrijgbaar in drie uitvoeringen, een kleinere 9.7 inch, een 10.5 inch en een grotere 12.9 inch is de iPad Pro de meest krachtige iPad ooit. Ontworpen voor grafische designers en andere professionals is de iPad Pro één van de meeste krachtige apparaten beschikbaar. Toch kan het scherm soms vastlopen. Om het probleem op te lossen, kunt u gebruik maken van de volgende tips.

 

Waarom loopt mijn iPad Pro scherm vast?

 

Het probleem is mogelijk na de iOS 11 update ontstaan. Een bug in het besturingssysteem of in een app veroorzaakt waarschijnlijk het probleem. Het probleem kan ook aan het Retina scherm liggen. Hier zijn een paar tips die u kunt uitvoeren om dit probleem mogelijk op te lossen.

 

Uw iPad herstarten

 

Een herstart kan kleinere bugs in het besturingssysteem oplossen. Bij veel iPhones en iPads wordt eerst aangeraden om een herstart uit te voeren, als uw apparaat een bepaalde probleem ervaart. Om uw iPad Pro te herstarten, voer de onderstaande stappen uit.

 

1- Houd de aan-uit knop ingedrukt, totdat de schuifknop op uw beeldscherm verschijnt.

 

2- Sleep de knop naar rechts om de iPad uit te schakelen.

 

3- Wacht ongeveer 30 seconden.

 

4- Houd daarna de aan-uit knop ingedrukt, totdat het Apple logo op uw beeldscherm verschijnt.

 

Als het scherm van uw iPad Pro langzaam werkt of vastgelopen is, herstart uw iPad op een alternatieve methode.

 

1- Houd de aan-uit knop en de thuisknop tegelijkertijd ingedrukt, totdat het scherm zwart wordt. Het proces kan ongeveer 10 seconden duren.

 

2- Wacht ongeveer 30 seconden.

 

3- Houd de aan-uit knop ingedrukt, totdat het Apple logo op uw beeldscherm verschijnt.

 

Wacht totdat het apparaat compleet herstart is, controleer of het scherm weer normaal werkt. Als uw iPad Pro scherm nog steeds vastloopt, ga door naar de volgende stappen.

 

Sluit alle apps uit

 

Apps die op de achtergrond blijven draaien kunnen vaak handig zijn, bijvoorbeeld wanneer u moet multitasken. Vaak kunnen apps die op de achtergrond draaien crashen of vastlopen, waardoor uw iPad niet optimaal werkt en het scherm langzaam werkt of vast loopt. Door de apps die op de achtergrond blijven draaien te sluiten, zal ruimte in het geheugen van de iPad Pro vrijgemaakt worden. Om te controleren of het probleem niet door een gecrashte of vastgelopen app veroorzaakt is, voer de onderstaande stappen uit.

 

1- Druk twee keer snel op de thuisknop. Een lijst met geopende apps zal verschijnen.

 

2- Veeg omhoog om een app af te sluiten.

 

3- Sluit alle apps uit.

 

Als u alle apps hebt afgesloten, start uw iPad Pro opnieuw op. Als deze stap het probleem niet opgelost heeft, ga door naar de volgende stap.

 

iOS bijwerken

 

U zult na een iOS update uw gegevens niet kwijtraken. Er wordt wel aangeraden om een back-up van uw gegevens te maken.

 

Nieuwe iOS versies zijn ontworpen om uw Apple apparaat nog sneller en zuiniger te laten werken. Nieuwe iOS versies lossen ook meestal bugs, die bij oudere iOS versies zijn ontstaan. Voor veel gebruikers lost iOS bijwerken vaak software-machtige problemen op. Apple heeft iOS 11.3 op 30 januari beschikbaar gesteld. iOS 11.3 bevat volgens Apple veel verbeteringen, nieuwe functies, zoals batterij conditie waarmee u kunt controleren of de batterij nog in goede conditie is en een functie die iPads beschermd als ze langere tijd aan een stroomkabel hangen. Om uw iPad Pro naar iOS 11.3 bij te werken, voer de onderstaande methodes uit.

 

1- Sluit uw iPad aan op een stroombron.

 

2- Ga naar Instellingen > Algemeen > Software Update.

 

3- Tik op ‘Download en installeer’.

 

4- Tik op ‘installeer’ om bij te werken.  

 

5- Uw iPad zal daarna opnieuw opstarten.

U kunt ook de software via iTunes bijwerken als u geen Wi-Fi hebt.

 

Om iOS via iTunes bij te werken, voer de onderstaande stappen uit.

 

1- Installeer de nieuwste versie van iTunes op uw computer.

 

2- Sluit uw iPad aan via een USB kabel.

 

3- Open iTunes en selecteer het juiste apparaat.

 

4- Klik op overzicht en daarna ‘Zoek naar updates’.

 

Verwijder ongeoptimaliseerde apps

 

Is het probleem ontstaan na het downloaden van een nieuwe app of een app update? Dan is er een grote kans, dat het probleem door een bepaalde app veroorzaakt is. Ukunt ervoor kiezen om de app te verwijderen of tijdelijk uit te schakelen. U kunt dan de app opnieuw downloaden of inschakelen, wanneer een nieuwe update voor de app beschikbaar is. Om een app te verwijderen of tijdelijk uit te schakelen, voer de onderstaande stappen uit.

 

Om een app te verwijderen:

 

Instellingen > Algemeen > iPad opslag > Tik op een app > App verwijderen.

 

Om een app tijdelijk uit te schakelen:

 

Instellingen > Algemeen > iPad opslag > Tik op een app > Ruim op.

 

Om de app weer te in te schakelen:

 

Instellingen > Algemeen > iPad opslag > Tik op de app > Installeer app opnieuw.

 

Herstel alle instellingen

 

Soms kan een instelling die verkeerd staat ingesteld het scherm probleem veroorzaken. Instellingen blijven onveranderd na een iOS update. Het kan handig zijn om alle instellingen van de iPad te herstellen. Om alle instellingen te herstellen, ga naar.

 

Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel alle instellingen

 

Uw gegevens zullen onveranderd blijven. U zal een paar apps, zoals iMessage en Berichtgeving opnieuw moeten activeren.

 

Uw iPad herstellen

 

Let op! U zult na een herstel alle gegevens kwijtraken. Er wordt aangeraden om een back up van uw gegevens te maken via iCloud of via een computer.

 

Als laatst kunt u uw iPad herstellen. U kunt ervoor kiezen om een complete herstel te doen of de laatste iOS versie te installeren. U zult bij beide methoden uw gegevens kwijtraken. Er wordt aangeraden om een back-up van uw belangrijke documenten en/of foto’s te maken via iCloud of een computer. Om uw iPad te herstellen en alle bugs van het systeem wissen, voer de volgende stappen uit.

 

Om uw iPad te herstellen:

 

1- Installeer de laatste versie van iTunes op uw computer.

 

2- Sluit uw iPad Pro aan op de computer.

 

3- Klik op het iPad icoontje, dat in iTunes verschijnt.

 

4- Klik op ‘Herstel’. Krijgt u een melding over het automatisch zoeken naar updates, die kunt u wegklikken.

 

5- Krijgt u een melding dat u eerst alle apps met iTunes moet synchroniseren? Dan zult u deze instructies moeten volgen, als u back up via iTunes hebt gemaakt.

 

Uw iPad zal na een herstel opnieuw opstarten. Controleer na een paar minuten of het probleem opgelost is.

 

Om een oudere iOS versie te installeren:

 

1- Download iOS 10 vanaf de Apple website. Een het iOS besturingssysteem is een .ipsw, controleer of u het juiste bestand hebt gedownload.

 

2- Open iTunes. Zorg ervoor dat u de laatste versie van iTunes gebruikt.

 

3- Sluit uw iPad Pro aan op de computer. Wacht totdat het iPad icoontje in iTunes verschijnt.

 

4- Als u een computer met Windows gebruikt, houdt de Shift-toets ingedrukt terwijl u op ‘Herstellen’ klikt. Gebruikt u een Mac houdt de Alt-Option toets ingedrukt, terwijl u op ‘Herstellen’ klikt.

 

5- Blader naar het .ipsw bestand.

 

6- Bevestig da u de gekozen .ipsw wilt installeren.

 

Laat uw iPad Pro scherm vervangen

 

Loopt uw scherm nog steeds vast na het uitvoeren van de bovenstaande stappen, dan heeft uw iPad Pro een scherm vervanging nodig. Een val of een fabricagefout kunnen ervoor zorgen, dat uw iPad Pro scherm vaak vastloopt. In deze gevallen is een scherm reparatie de enige oplossing. PhoneDokter kan het scherm van uw iPad Pro 9.7 inch, 10.5 inch of 12.9 inch snel en vakkundig vervangen.  

Geplaatst door gabriel dourado
Pagina:
  1. 3
  2. 4
  3. 5
  4. 6
  5. 7

Een greep uit onze zakelijke klanten